CeraVe lanceert campagne met ‘soft launching’

CeraVe lanceert campagne met ‘soft launching’
  • Bureaus
  • 15 mei 2024 @ 07:56
  • Link
  • Michiel van Zaane
    Michiel van Zaane

    Allround Redacteur
    BBP Media
  • Geen tag

Na de commercial met de Canadese acteur Michael Cera tijdens de Amerikaanse Super Bowl dit jaar, heeft huidverzorgingsmerk CeraVe haar nieuwe campagne onthuld: The One Under The Sun.

In een commercial die als trailer is vormgegeven, worden kijkers meegenomen op een zoektocht naar ware liefde, waarbij de hoofdpersoon de ups en downs van de datingwereld ervaart. Na een onverwachte wending van het verhaal, bloeit er een liefdesrelatie op met de Hydraterende Gezichtscrème SPF50 van CeraVe.

Voor de vertaling voor de Benelux-markt heeft CeraVe (L’Oréal Group), samen met 180 Social/Luxe, een campagne ontwikkeld die inspeelt op de huidige tijdsgeest en de diverse relatiestadia (scharrel, kwarrel, prela, enz.) binnen de doelgroep Gen Z en Millennials. De campagne haakt in op ''soft-launching'' - een social trend waarbij opkomende romantische partners geleidelijk worden onthuld op sociale media door middel van steeds duidelijkere foto's.

The One Under The Sun
CeraVe werkt samen met lokale influencers uit de Benelux, waaronder Stefan de Vries. De campagne doorliep verschillende fasen. Eerst werd een fictieve relatie van de influencers opgezet, door 'soft-launching' via een reeks video's en foto's. Uiteindelijk vond de onthulling plaats en werd de nieuwe lover onthuld: CeraVe’s Hydraterende Gezichtscrème SPF50, oftewel ‘De Ware’. Daarnaast werd een rom-com wedstrijd gelanceerd voor consumenten: 2024 Cerawards.

Het resultaat was een 360-campagne, waarbij CeraVe werd gepositioneerd binnen de wereld van rom-coms door influencers die op een speelse wijze het product introduceerden als geheime liefdes via een soft launch. Daarnaast worden er sampling, giveaways in de bioscoop en verschillende media- en retail touchpoints ingezet om op te roepen tot deelname aan de 2024 Cerawards.

‘Door de lijnen tussen entertainment en realiteit te vervagen, trekken we op een vernieuwde manier de aandacht van onze doelgroep. We brengen niet alleen CeraVe's Hydraterende Gezichtscrème SPF50 onder de aandacht op de Benelux-markt, maar ook een zeer moderne benadering van medutainment over het belang van dagelijkse zonbescherming op een 'social-first' manier, waarbij we inspelen op culturele en platforminzichten. We zijn er trots op dat we een stap verder gaan met een merktwist’ volgens Marie Van Haesendonck, Brand Director CeraVe Benelux.



Michiel van Zaane

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert


  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken