Abovo Maxlead neemt DASE Analytics over
- Bureaus
- 19 dec 2024 @ 09:32
- Link
-
Sjaak Hoogkamer
redacteur
MarketingTribune - Geen tag
- 19 dec 2024 @ 09:32
- Sjaak Hoogkamer
De aandelentransactie van het Slowaaks data adviesbureau DASE Analytics is vandaag, donderdag 19 december, afgerond.
Sinds de oprichting in 2016 had Abovo Maxlead al een kleine minderheid van de aandelen, samen met het Duitse digitale bureau Morefire en het lokale Slowaakse management. Gezien de de ambities van Abovo Maxlead op het gebied van data dienstverlening zijn nu alle aandelen gekocht.
DASE Analytics is volgens Abovo 'een data-gedreven adviesbureau dat door middel van Google Analytics implementaties en geavanceerde tracking en datastrategieën, bedrijven helpt datagestuurde beslissingen te nemen.' Het bureau is werkzaam voor zowel de Slowaakse als voor de Europese markt. Door de twee Nederlandse en Duitse aandeelhouders, was het altijd al nauw verbonden met deze bureaus. Het bedrijf is ooit opgericht vanwege een tekort aan ervaren dataspecialisten in Nederland en Duitsland. Anno 2024 kan de organisatie leunen op een team van 12 ervaren data engineers en data analisten.
Abovo Maxlead gaat DASE Analytics vooral inzetten voor verdere versnelling van het eigen nieuwe ‘Data & Insights’ team en de verdere evolutie van datadienstverlening binnen de media-, content- en performance marketinggroep. De ambitie is de omzet op data de komende 2 jaar te verdrievoudigen.
Willem-Albert Bol, CEO Abovo Maxlead: ‘Wij kennen het team van DASE Analytics vanzelfsprekend al erg goed. Nu kunnen wij door de overname van alle aandelen, deze groep experts in het data vak dichterbij halen en zo nog beter inzetten. Wij zien in de markt veel groeipotentie voor juiste digitale dataoplossingen. Voor al die uitdagingen is, ook in een tijdperk van AI, de juiste menskracht essentieel.’
Júlia Micháleková, oprichter en co-owner van DASE Analytics: ‘With Maxlead and Morefire as our founding partners, we have always had a very international focus. I am very pleased that Abovo Maxlead will now lead the company into a new phase of growth. The world of data is never dull and is full of challenges. I know the Slowakian team will be able to contribute in making big data steps for brands.’
Frank Dalhuisen, Head of Data & Insights Abovo Maxlead en per 1 januari nieuwe Managing Director DASE Analytics: ‘Al sinds de oprichting van DASE 8 jaar geleden hebben we een zeer prettige samenwerking met de dataspecialisten daar. Ze zijn erg gedreven en gericht op innovatie, wat maakt dat we op één lijn zitten. Wij gaan de komende periode stevig investeren in onze data dienstverlening en deze overname past daar goed bij. Zelf zal ik veel in Slowakije zijn om het team actief te betrekken in onze plannen.’
-
Sjaak Hoogkamer
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Nieuw bureau Nami combineert... 18-03-2025
- Stabilo en KesselsKramer lanceren... 17-03-2025
- Zeeman verkozen tot meest duurzame... 16-03-2025
- Finalisten ADCN Awards 2025 bekend:... 14-03-2025
- Hornbach trapt tuinseizoen af met... 14-03-2025
- Belastingdienst lanceert 'Aangifte... 13-03-2025
MarketingTribune Events
- 8apr 2025
Branded Content Event
- 15mei 2025
Retail Media Day
- 12jun 2025
NIMA Marketing Day
De nieuwste selectie whitepapers
- Een zorgvuldige en veilige inzet van AI
- COMMIT Health Club: 4x meer leads tegen lagere kosten
- Congreshacks: maak je event onvergetelijk
- Privacybewuste consumenten: hoogopgeleid, kapitaalkrachtig en onbereikbaar?
- Ensuring Exceptional Experiences in the Digital Contact Center