Gardeners Nieuwjaarsevent: jong activisme, gratis energie en vrolijke straatkunst
- Bureaus
- 20 jan 2025 @ 14:28
- Link
-
Sjaak Hoogkamer
redacteur
MarketingTribune - Geen tag
- 20 jan 2025 @ 14:28
- Sjaak Hoogkamer
Gardeners wil niks weten van doemdenken en organiseerde op donderdag 16 januari jl. in ‘hun’ Vondelkerk voor de tweede keer een new year's inspirations event met drie bezielende sprekers.
Directeur Maira Evers van Gardeners verwelkomde in het middenschip van de kerk een groot aantal klanten en relaties: ‘We helpen je direct om het jaar positief te starten met de juiste mindset. Dit keer ook weer met sprekers die ieder op hun eigen manier ons anders laten denken, maar ook met een frisse blik op hoe we samen kunnen bijdragen aan een betere toekomst. We bespreken de laatste trends, delen mooie inzichten en trappen het jaar samen af met vooral heel veel positieve energie.’
Het event werd ingeluid door milieuactiviste en full time changemaker, Melati Wijsen (24) die zich al 12 jaar inzet voor een betere wereld. Zo heeft ze gezorgd voor minder plastic op Bali, maakte ze een film over andere jonge changemakers en lanceerde ze het jongerenplatform ‘Youthtopia’. In haar presentatie refereerde ze constant aan haar nieuwe boek Change starts now. Waarin ze handvatten geeft hoe iedereen met kleine veranderingen kan bijdragen aan een beter wereld. Geïnspireerd door haar eigen successen en mislukkingen neemt ze je mee op haar reis om een changemaker te worden en de 100 lessen die ze onderweg heeft geleerd. Naast de vele andere ‘boodschappen’ bleef ze hameren op deze: ga van competitie naar samenwerking, dat is de enige weg. Alleen ga je sneller, maar samen bereik je meer.
De tweede spreker was Ruud Koornstra, activistisch ondernemer die de afgelopen 15 jaar met zijn onderneming Tendris aan de wieg stond van tal van disruptieve duurzame innovaties en bedrijven. Vanuit zijn brein ontsprong onder meer Oxxio, het eerste en snelst groeiende 100% groene stroombedrijf en Lemnis Lighting, de uitvinders van de hedendaagse ledverlichting. Koornstra zet zich als SDG7-coördinator in voor betaalbare en duurzame energie voor iedereen. Hij is bovendien Nationale Energiecommissaris, voorzitter Raad van Partners van MVO Nederland en voorzitter raad van bestuur van Smart Climate Opportunities. Koornstra deelde zijn presentatie op in drie delen: Dromen, wonderen en vriendschappen. Het is volgens hem van enorm belang dat mensen blijven dromen en dat je je niets aan moet trekken van mensen ‘die daar iets van vinden.’ ‘Nok die mensen neer! Want die hebben alleen maar negatieve energie, ‘aldus Koornstra. Die dromen komen uiteindelijk tot wasdom, zeker als je nooit opgeeft. Nederland is volgens hem een paradijs van innovaties en heel veel kennis. De snelheid waarmee wonderen hier tot stand komen is fenomenaal, volgens Koornstra waarna hij out of the blue opeens een ‘kastje’ introduceerde waarmee in 2025 elke consument zijn eigen duurzame energie kan opwekken. Gratis energie voor iedereen, dat is pas duurzaamheid ten top.
De laatste spreker was street art Frankey (pseudoniem van Frank de Ruwe), een goedlachse Nederlandse kunstenaar die met relatief kleine en vaak onopvallende kunstwerken het straatbeeld positief wil beïnvloeden. In Amsterdam – maar inmiddels overal in Nederland - zijn tal van zijn werken in de categorie street art te vinden op gebouwen, straten en bruggen, vaak als aanvulling op bestaande bouwelementen. Elke zaterdag belicht hij in Het Parool nog eens extra zijn bijzondere en gevatte hersenspinsels. Hijzelf over zijn werk: ‘Ik wil grenzen verleggen. Kunst heeft geen grenzen, daarom vind ik het zo mooi.’ Hij noemt zich zelf graag ‘een meester van de interventie’, en is dan ook een groot fan van de mysterieuze en ongrijpbare Britse Banksy. Frankey hield een humorvolle presentatie van al zijn interventies die nu in een vuistdik koffietafelboek 'Frankey: Positive Disruption' zijn verschenen.
Drie sprekers die voldoende stof tot nadenken en napraten gaven tijdens de afsluitende borrel.
-
Sjaak Hoogkamer
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- Sire rekent af met vooroordelen ouderdom
- MediaMarkt kiest Serviceplan als nieuw creatief bureau
- Candid in financieel zwaar weer - moet ex topman uitkopen
- ASN Bank trapt rebranding af met nieuwe campagne
- Nieuwe campagne Grand’Italia viert Italië thuis
- ‘We bouwen aan een cultuur waarin innovatie vanzelfsprekend is’
Laatste Nieuws
- Den Bosch lanceert vervolg op ‘Kom... 11-07-2025
- Wereldwijde herpositionering... 11-07-2025
- [column] De enige merkwaarde die er... 10-07-2025
- Cortina viert eigenheid met nieuwe... 09-07-2025
- Mad Mojo wil merken van binnenuit... 09-07-2025
- Artis beleef je van zonsopgang tot... 09-07-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Zo speel je deze zomer in op de trends die jouw markt in 2025 domineren
- Los email feedback geautomatiseerd op en verhoog klanttevredenheid met AI
- Level up your marketing strategy with gamification
- Zo start je met reclame: zet in vijf stappen een effectieve campagne op
- Dè CMS gids voor marketeers