[column] In memoriam Michael van Os

[column] In memoriam Michael van Os
  • Bureaus
  • 10 mrt 2021 @ 20:30
  • Link
  • Gastblogger
    Gastblogger

    Gastauteur
    MarketingTribune
  • JournalistiekPersonalia

Och. Zo zie je maar. Er is altijd 'en/en'. Een vrolijke noot, een fijne commercial, en het leven dat gewoon doorgaat. Met daarbij als vanzelfsprekend: de dood. Iemand wees me net op het overlijden van Michael van Os. Een icoon, schrijft Herbert van Hoogdalem.

Van Os* was een man waar je voor vreesde, vroeger. Voor zijn mening. En zeker ik: het was mijn 'wilde' en volkomen losgeslagen tijd, in een vak waar destijds alles kon. Ik kon zelfs een vreselijk irritant en arrogant ettertje zijn.

Michael was een prachtig mens. Michael kon niet stilzitten. Bleef maar doorgaan met het vak in de gaten houden en de wereld verbeteren. Ik heb de twijfelachtige eer, zie ik, op Linkedin (zie hieronder, red.) zijn laatste comment ooit daar gekregen te hebben. Old soldiers never die, dus ik denk met veel plezier aan hem terug. Op een vreemde manier veel van hem geleerd. Rust zacht Michael van Os. Nu moet je wel.

Herbert van Hoogdalem
creative director, filosoof en
Professional Outsider

* Michael van Os was hoofdredacteur van Adformatie (1988-2006) en in die rol soms een geduchte concurrent van MarketingTribune. Eerder was hij o.a. adjunct-hoofdredacteur van NieuwsTribune. Hij hield tot medio 2016 Reclamewereld.blog.nl in de lucht en was bestuurslid van het Niks Genootschap.

Gastblogger

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert


  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken