[Branded Content Event] 'Brug slaan tussen filosofie, kennis en diensten'
- Content
- 25 jan 2016 @ 10:30
- Link
-
Lisette Gerbrands
Eindredacteur / webredacteur MarketingTribune
BBP Media - MarketingTribune - Branded Content Event
- 25 jan 2016 @ 10:30
- Lisette Gerbrands
In 2015 introduceerde Dela de campagne 'Wat je meegeeft, is wat je straks achterlaat'. Het vervolg op de bekroonde campagne 'Waarom wachten', waar de kern van de boodschap onveranderd bleef; het delen van woorden. Maar hoe inspireer je Nederland om daadwerkelijk woorden met elkaar te delen? Gedurende de eerste parallelsessie op het Branded Content Event - op 4 februari aanstaande - presenteren Martin Kersbergen van Dela, Robbert van der Wurff en Inge Kenter van Sanoma | SBS hoe er vanuit een bestaande campagne een branded content-samenwerking ontstond tussen coöperatie Dela, Talpa en Sanoma | SBS en Radio 538 als mediapartners.
Wat zijn de speerpunten in je verhaal tijdens het Branded Content Event?
‘Na de Waarom wachten?-campagne wilde Dela met de vervolgcampagne Wat je meegeeft, is wat je straks achterlaat Nederland inspireren om welgevormde woorden met elkaar te delen. Producent Talpa, Sanoma|SBS en 538 sloegen hiervoor de handen ineen. Naast het laden van het grote gedachtegoed creëerden we branded storytelling over de verschillende touchpoints, waarbij de kracht van het vertellen en het doorgeven van verhalen centraal werd gesteld. Door middel van het TV-programma Waarom wachten?, de app en radio waren we in staat om Nederland te activeren om zelf verhalen te delen. Branded content op Nu.nl, oudersvannu.nl en LibelleDaily sloeg de brug tussen de filosofie en de kennis en diensten die Dela biedt om de totaalvisie waar te maken.'
Voor wie is je presentatie vooral interessant en wat wil je het publiek meegeven?
‘Door de gezamenlijke kracht van deze mediapartijen konden we de campagne centraal aansturen en schaalvoordelen op de media-inkoop behalen. In afstemming met Dela, Talpa, Ogilvy, online bureau FreshFruit en mediabureau MediaValue is een allround mediacampagne gemaakt. Zo werd de campagne doorvertaald naar ieder medium. Van TV, radio tot print en online en deze crossmediale aanpak kenmerkt Sanoma|SBS. Met gebundelde krachten bieden we zowel de klant als bureau een basis van kwaliteit, creativiteit en effectiviteit.’
Wat is in jouw ogen goede (branded) content die bijdraagt aan de doelstellingen van het merk die tegelijkertijd relevant is voor de doelgroep?
‘In veel succesvolle cases is het van belang dat de adverteerder in zijn branded partnership relevantie creëert voor de consument. Zo gebruikten wij voor de Dela-campagne hun mechanisme om het delen van verhalen te faciliteren. Voorbeeld: men werd geactiveerd middels een radiobanner en app om een boodschap op te nemen en te delen met naasten. De beste inzending werd beloond met een landelijk podium: zijn boodschap op radio en TV.’
Hoe belangrijk is het merkverhaal bij branded content?
‘Door dichtbij het merk te blijven, blijft de boodschap oprecht en geloofwaardig. Met het gedachtegoed “Wat je meegeeft, is wat je straks achterlaat verhoogt Dela de bewustwording dat we betekenisvol zijn voor elkaar en voor nieuwe generaties. We hebben met deze campagne een platform gecreëerd waarop mensen dat kunnen uitspreken wat voorheen onuitgesproken bleef. Het feit dat Dela als uitvaartverzekeraar dit doet, maakt het opvallend.’
Hoe weten we welke (branded) content de doelgroep interessant vindt?
‘In samenwerking met adverteerder en het mediabureau hebben we een onderzoek laten meelopen gebaseerd op de gezamenlijk geformuleerde doelstellingen en KPI’s van de campagne. Op die manier konden we resultaten monitoren en indien nodig bijsturen. We begrijpen dat content te allen tijde afgestemd moet zijn op de behoefte van de doelgroep en er naar moet streven om toegevoegde waarde te bieden, zodat zij de content ten volste kunnen consumeren.’
Wie wil weten wat de next generation van (branded) content wordt is deze dag een absolute must! Meer informatie en aanmelden kan via www.brandedcontentevent.nl.
Interviews met andere sprekers van het Branded Content Event lees je hier:
- Thierry van Engelen, director new business Universal Music
- Marjolein Ruitenbeek, senior accountmanager branded content RTL
-
Lisette Gerbrands
- Werkt bij: BBP Media - MarketingTribune
- Functie: Eindredacteur / webredacteur MarketingTribune
- Website:http://www.marketingtribune.nl/
- Profiel »
- Martin Kersbergen
- Wat je meegeeft
- Talpa
- branded content
- mediapartner
- Dela
- boodschap
- campagne
- Inge Kenter
- Robbert van der Wurff
- Waarom wachten
- is wat je straks achterlaat
- Branded Content Event
- Sanoma | SBS
- Radio 538
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- GPCM2025: 'Campagnes moeten naadloos bewegen tussen...
- GPCM2025: 'De prijs was een enorme bevestiging voor Knorr en...
- ‘Nee betekent nee’: nieuwe campagne tegen grensoverschrijdend...
- FME en We Agency lanceren jongerenplatform Dukteep
- Univé zet kindertekeningen in voor verkeersveiligheid met...
- Kinderen ontwerpen feestdagenkaarten voor Kinderpostzegels
Laatste Nieuws
- GPCM2025: 'De verleiding is om lui... 17-09-2025
- Lego World 2025: bouwen aan beleving... 16-09-2025
- Bibliotheek Rotterdam belicht... 16-09-2025
- 'De Grand Prix draait niet om... 16-09-2025
- Groei Veilig start campagne voor... 16-09-2025
- GPCM2025: 'Een helder concept kan... 16-09-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Ontdek de kracht van merkactivatie
- Boost je omzet met deze top 10 marketing automations
- Boost engagement & retention with proven gamification strategies
- AI Alone won't save CX. Resolution will.
- Een bewust slanker technologielandschap
- From Insights to Impact: AI Strategies for the Modern Contact Centre
- Retail transformeren voor de toekomst: gids voor Unified Commerce
- De basis voor omnichannel succes