a.s.r. zet rapper Sticks in voor overbrengen boodschap

a.s.r. zet rapper Sticks in voor overbrengen boodschap
  • Content
  • 16 jun 2016 @ 10:21
  • Link
  • Redactie Contentmarketing
    Redactie Contentmarketing

    Redactie
    MarketingTribune
  • StorytellingContent

Verzekeraar a.s.r. wil aantonen te luisteren naar de maatschappij en is hiermee in zee gegaan met rapper Sticks. Junte Uiterwijk (echte naam) verwoordt 'namens alle Nederlanders in een rap wat hij verwacht van zekeraars'.

Dit doet hij met spitsvondige teksten als: 'Geef mij 1 goede adviseur die mij wegwijs maakt / Omdat ik in die wirwar van polissen de weg kwijt raak' En: 'Allemaal even betrouwbaar, ja ja, ik ben kierewiet / De meeste overleven de eerste de beste crisis niet.' 

Ofwel, Sticks brengt 'Het Andere Verhaal'. De rapper en a.s.r. stellen zich bewust kwetsbaar op en hopen hiermee een stem aan alle verzekerden te geven. Bob Stehmann, directeur marketing bij a.s.r., laat weten: 'De verwachtingen die Sticks benoemt, zijn verwachtingen die veel mensen in Nederland hebben. We benoemen ze omdat we kenbaar willen maken dat we zien wat er leeft. Veel van de beloftes vullen we bij a.s.r. al in en vinden we heel normaal, denk bijvoorbeeld aan het niet beleggen in de wapenhandel.'

'We ontvangen regelmatig signalen, zowel van collega's als klanten, over wat wij zouden moeten betekenen als bedrijf en als sector. Daar wilden we iets mee doen. We zochten iemand die deze signalen in heldere taal kon gieten. Woordkunstenaar Junte Uiterwijk bleek hiervoor de ideale persoon.'  

Creatief concept & uitwerking staat op naam van Pool Worldwide. Bekijk de video hieronder:



Redactie Contentmarketing

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/content geeft elke dag inzicht en duiding over de geïntegreerde inzet van (relevante) content voor het realiseren van duurzame klantrelaties (b2b en b2c). Content marketing is de bindende strategie om op het juiste moment met de juiste content op het juiste kanaal met een klant in contact te staan.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken