Dylan Haegens lanceert magazine

Dylan Haegens lanceert magazine
  • Content
  • 30 nov 2018 @ 11:14
  • Link
  • Lucas Boon
    Lucas Boon

    redacteur
    BBP Media - MarketingTribune
  • ContentPrintMakers

YouTuber Dylan Haegens (1,4 miljoen abonnees) lanceert een magazine genaamd Dylan. In Dylan komen zowel psychologische thema's als populaire lifestyle aan bod. Haegens is hiermee de eerste YouTuber met een eigen magazine.

De doelgroep van het magazine zijn kinderen tussen 8 en 15 jaar, niet gebonden aan inkomen, opleidingsniveau of achtergrond. Het magazine komt tien keer per jaar uit. Psychologie is een belangrijk thema voor Haegens (1992), eerder was hij betrokken bij stichting Durf te Vragen, die aandacht vraagt voor psychische problemen bij kinderen en jongeren. Een van de initiatiefnemers van Dylan is Sanne Groot Koerkamp, hoofdredacteur van Quest, onderdeel van uitgeverij Hearst.

Groot Koerkamp laat weten dat zij samen met marketing manager Ilka Schreurs (ook van Hearst) Haegens heeft benaderd met het idee van een magazine. 'De eerste gesprekken waren precies een jaar geleden, dit idee ging dus niet over één nacht ijs. Dylan en zijn vriendin Marit zijn nauw betrokken bij elke pagina van het magazine.'

Bladendokter vroeg Groot Koerkamp waarom er bij zo'n jonge doelgroep gekozen is voor print (en dus niet online). 'Omdat kinderen, net als hun ouders, ook weleens een offline moment kunnen gebruiken. Ouders vinden het daarbij prettig als hun kinderen even weer écht lezen, in plaats van naar een schermpje te turen.'

Ga naar de website voor meer informatie.

Lucas Boon

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/content geeft elke dag inzicht en duiding over de geïntegreerde inzet van (relevante) content voor het realiseren van duurzame klantrelaties (b2b en b2c). Content marketing is de bindende strategie om op het juiste moment met de juiste content op het juiste kanaal met een klant in contact te staan.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken