Scripta fuseert met Forty7

Scripta fuseert met Forty7
  • Content
  • 6 dec 2018 @ 17:32
  • 5118 x gelezen
  • Link
  • Lucas Boon
    Lucas Boon

    redacteur
    BBP Media - MarketingTribune
  • Strategie

Contentmarketingbureau Scripta is gefuseerd met conversion agency Forty7, tevens de naam van het nieuwe bureau. Technologiebedrijf Xingo Software wordt eveneens onderdeel van Forty7.

De nieuwe directie bestaat uit Maarten Timmers Verhoeven (managing director), Erik Jansen (digital marketing director) en Andries van Oers (conversion director). De huidige managing director van Scripta, David Vink (tevens juryvoorzitter Mercurs), is per 1 december teruggetreden en verkoopt zijn aandelen van het contentmarketingbureau aan Zhomer.

Forty7 wil organisaties helpen met het vormgeven en realiseren van hun marketingdoelstellingen door slim en effectief gebruik van content. Gericht op contentconversie, 'omdat het doel van content altijd een vorm van conversie is, een meetbare gewenste uitkomst'.

Kostenreductie

Timmers Verhoeven laat weten: 'Vorig jaar hebben we met Zhomer Media Business zowel Forty7 als Scripta overgenomen. We zijn volop aan de slag gegaan om het beste van beide proposities, namelijk content en lead conversie, te integreren en voor klanten verder te verbeteren. Dit ging gepaard met noodzakelijke kostenreducties waardoor Forty7 nu, mede dankzij David Vink, een uitstekende basis en structuur heeft voor verdere ontwikkeling van de dienstverlening voor onze klanten.'

Vink op zijn beurt: 'Met de doorgevoerde maatregelen van het afgelopen jaar, leidend tot deze fusie, is voor mij de klus geklaard en is het tijd voor de volgende uitdaging. Ik wil de volle breedte van de communicatie en media-industrie weer proeven en ga mijn kennis, ervaring en netwerk daarvoor inzetten. Ik richt mij op media-exploitanten in digitale transformatie, bureaus en merken die zelf willen gaan publiceren.'

 

Beeld afkomstig van Facebook-pagina Forty7.

Lucas Boon

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/content geeft elke dag inzicht en duiding over de geïntegreerde inzet van (relevante) content voor het realiseren van duurzame klantrelaties (b2b en b2c). Content marketing is de bindende strategie om op het juiste moment met de juiste content op het juiste kanaal met een klant in contact te staan.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken