Vraag naar personalisatie groeit hard

Vraag naar personalisatie groeit hard
  • Content
  • 12 feb 2020 @ 17:38
  • 19979 x gelezen
  • Link
  • Redactie MarketingTribune
    Redactie MarketingTribune

    Redactie
    MarketingTribune
  • Innovatie

Met nieuwe software onder de naam Engatta zet GX de volgende stap in personalisatie. Het brengt productinformatie, klantdata en content bij elkaar in een omgeving die de mogelijkheden van verregaande personalisatie vergroot.

Geholpen door Artificial Intelligence en Smart Content Selection technologie wordt volgens GX realtime personalisatie voor iedereen en op alle kanalen bereikbaar. GX is naar eigen zeggen bekend als leverancier van het CMS XperienCentralen en implementatiepartner van het CDP BlueConic in Europa.

Campagnes en communicatie

De omnichannel delivery van gepersonaliseerde content is op dit moment de grootste remmende factor op het gebied van op data en insights gebaseerde communicatie. De groeiende mogelijkheden van Artificial Intelligence maakt dat de vraag naar gepersonaliseerde campagnes en communicatie snel toeneemt. Marketing of Moments komt daarmee voor iedere organisatie binnen handbereik. En dat is wat GX met Engatta mogelijk maakt onder de noemer: Customer Content Orchestration.

Omnichannel is immers belangrijk en de komst van steeds meer klantdata betekent dat het noodzakelijk is om op een nieuwe manier naar content te kijken

CEO van GX, Willem Rossieau: ‘Wij weten op basis van jarenlange ervaring dat personalisatie werkt, maar de groeiende hoeveelheid content die daarmee gepaard gaat moet in toenemende mate worden toegespitst op steeds specifiekere doelgroepen. Sterker nog steeds vaker op individuele klanten. Dat wordt voor veel organisaties een onbeheersbaar proces. We lossen dat op met Engatta.’

CMO van GX, Hans Arnouts: ‘Met Engatta maken we niet alleen gepersonaliseerde campagnes mogelijk. Ook Next Best Action, Dialog- en Omnichannel Content Management zijn nieuwe toepassingen. Omnichannel is immers belangrijk en de komst van steeds meer klantdata betekent dat het noodzakelijk is om op een nieuwe manier naar content te kijken.’

Redactie MarketingTribune

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

MarketingTribune Events

Tijdelijke maatregel i.v.m. het coronavirus | Je kunt tot 1 week voor een betaald BBP Media event je inschrijving nog annuleren. Mocht het event geannuleerd worden door organisator BBP Media, dan wordt het inschrijfgeld teruggestort.


  • MarketingTribune.nl/content geeft elke dag inzicht en duiding over de geïntegreerde inzet van (relevante) content voor het realiseren van duurzame klantrelaties (b2b en b2c). Content marketing is de bindende strategie om op het juiste moment met de juiste content op het juiste kanaal met een klant in contact te staan.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken