Influencers openhartig over verslaving en depressie

  • Content
  • 16 mrt 2022 @ 08:56
  • Link
  • Michiel van Zaane
    Michiel van Zaane

    Allround Redacteur
    BBP Media
  • Geen tag

In de nieuwe docuserie Help! dat door het storytelling bureau &.agency wordt uitgebracht, praat influencer Sophie Ousri openhartig met andere influencers over hun mentale problemen zoals depressie en verslaving. Ousri: ‘Ik wil laten zien dat, ook al lijkt het niet zo, er altijd een uitweg is.’

In de vijfdelige docuserie gaat Ousri naar Yes We Can Clinics, de kliniek waar zij zelf een aantal jaar geleden in behandeling is geweest. Hier ontmoet ze bekende vrienden en oud-fellows (andere jongeren die in de kliniek hebben gezeten). Met hen gaat ze in gesprek over verslaving, depressie en mentale gezondheid. Zo spreekt ze de 21-jarige Jelle die jarenlang drugs gebruikte. Ook praat ze met Merlijn Kamerling over de depressie en het overlijden van zijn vader, Antonie Kamerling. En met de aan social media verslaafde Julia gaat ze terug naar de kliniek waar zij leerde dat ze offline een veel mooier leven kon leiden. Sophie Milzink, Jiami Jongejan en Jeroen van Holland zijn ook te zien in de serie.

Hart onder de riem
Toen Ousri haar ervaringen met Yes We Can Clinics openlijk deelde op social media, merkte ze dat ze veel reacties ontving van jongeren die steun vonden in haar verhaal. Ousri: ‘Samen met &.agency heb ik gezocht naar een manier om mijn verhaal en die van anderen te kunnen vertellen en delen. Met deze serie hoop ik nog meer jongeren te bereiken die vechten tegen mentale problemen en verslavingen. Ik wil hen een hart onder de riem steken, door samen met mijn fellow influencers te onderzoeken wat je kan doen als je geen uitweg meer ziet. Ik wil laten zien dat er een uitweg is en dat, ook al voelt het niet zo, je er niet alleen voor staat.’

Voorbeeldfunctie
Het project is een samenwerking tussen &.agency en Yes We Can Clinics waarbij regisseur Jonathan de Jong is aangehaakt voor de documentaireserie. De content productie en media strategie is gedaan door &.agency. Britt Hogenhuis (34), mede-eigenaar van &.agency: ‘We zien dat influencers zich steeds meer bewust zijn van hun voorbeeldfunctie en niet alleen maar een perfect beeld willen laten voorschotelen. Steeds meer influencers voelen een maatschappelijke verantwoordelijkheid. Ze delen hun persoonlijke verhaal en willen zich inzetten om anderen te helpen en inspireren. Sophie laat zien dat dit kan en we hopen dat meerdere influencers volgen.’

De eerste aflevering van de serie is vanaf 17 maart 2022 te zien op het YouTube kanaal van Yes We Can Clinics. Een week later, vanaf 24 maart, kunnen de resterende afleveringen (met de bekende gasten) bekeken worden.

Credits:
Director: Jonathan de Jong
Edit: Bastiaan Brand
Presentatrice: Sophie Ousri


Bureau: &.agency
Creative producer: Jeroen de Haas
Production Assistant: Suzanne Broeders
Strategy Director: Sophie van der Schaft
New Business director: Britt Hogenhuis



Foto: Sophie Ousri.

Michiel van Zaane

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/content geeft elke dag inzicht en duiding over de geïntegreerde inzet van (relevante) content voor het realiseren van duurzame klantrelaties (b2b en b2c). Content marketing is de bindende strategie om op het juiste moment met de juiste content op het juiste kanaal met een klant in contact te staan.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken