Inspiratie op vrijdag: de Adidas sneaker van oceaan afval

  • Design
  • 3 jul 2015 @ 14:00
  • Link
  • Redactie Design
    Redactie Design

    Redactie
    MarketingTribune
  • ConceptInnovatieInspiratieSustainableSmaakprikkel

Je zou het niet denken, maar oude visnetten behoren tot de meest vervuilende factoren in de oceaan; zo werd er in 110 dagen maar liefst 72 km aan visnet voor de kust van West Afrika uit zee gehaald. Toch is er hoop. Adidas presenteert in samenwerking met de multidisciplinaire milieu organisatie Parley For The Oceans het concept van de sneaker die bijna geheel gemaakt is van plastic afval uit de zee. Long live recycling: deze sneakers zijn too cool for school.

De bovenkant van de schoen is gemaakt van gerecycled plastic en daadwerkelijke groene fibers van visnetten. De onderkant zou gemaakt zijn van duurzame materialen. Adidas is in het verleden door Greenpace beticht van milieuvervuiling, dus het werd tijd voor een milieubewust project. Hopelijk is dit een van Adidas’ vele stappen in de goede richting, en komt de sneaker op de markt – want daar is nog niets over bekend.

Redactie Design

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
  • ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/design biedt marketeers, communicatieprofessionals en designers nieuws, informatie en praktijkverhalen over en visies op design in het algemeen, maar richt zich met name op packaging-, corporate-, online- en product design.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken