Inspiratie op vrijdag: de Adidas sneaker van oceaan afval
- Design
- 3 jul 2015 @ 14:00
- Link
-
Redactie Design
Redactie
MarketingTribune - ConceptInnovatieInspiratieSustainableSmaakprikkel
- 3 jul 2015 @ 14:00
- Redactie Design
Je zou het niet denken, maar oude visnetten behoren tot de meest vervuilende factoren in de oceaan; zo werd er in 110 dagen maar liefst 72 km aan visnet voor de kust van West Afrika uit zee gehaald. Toch is er hoop. Adidas presenteert in samenwerking met de multidisciplinaire milieu organisatie Parley For The Oceans het concept van de sneaker die bijna geheel gemaakt is van plastic afval uit de zee. Long live recycling: deze sneakers zijn too cool for school.
De bovenkant van de schoen is gemaakt van gerecycled plastic en daadwerkelijke groene fibers van visnetten. De onderkant zou gemaakt zijn van duurzame materialen. Adidas is in het verleden door Greenpace beticht van milieuvervuiling, dus het werd tijd voor een milieubewust project. Hopelijk is dit een van Adidas’ vele stappen in de goede richting, en komt de sneaker op de markt – want daar is nog niets over bekend.
-
Redactie Design
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/design/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- AIM presenteert grootste... 08-10-2025
- CreativeNL Live presenteert tijdens... 19-09-2025
- 6 architecten- en... 10-09-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Ontdek de kracht van merkactivatie
- Boost je omzet met deze top 10 marketing automations
- Boost engagement & retention with proven gamification strategies
- AI Alone won't save CX. Resolution will.
- Een bewust slanker technologielandschap
- From Insights to Impact: AI Strategies for the Modern Contact Centre
- Retail transformeren voor de toekomst: gids voor Unified Commerce
- De basis voor omnichannel succes