Grit Network ontwerpt identiteit Indian Premier League

Grit Network ontwerpt identiteit Indian Premier League
  • Design
  • 31 jan 2019 @ 09:19
  • 7910 x gelezen
  • Link
  • Nanny Kuilboer
    Nanny Kuilboer

    redactie MarketingTribune
    BBP Media - MarketingTribune
  • Visual id

Addikt en Dog and Pony ontwikkelden samen met het Indiase Codesign de broadcast identiteit voor de Indian Premier League (IPL), de belangrijkste cricketcompetitie ter wereld. De drie bureaus werken sinds kort samen onder de naam Grit Network.

Broadcaster Star Sports kocht voor 2,5 miljard dollar voor de komende vijf jaar de uitzendrechten van de IPL en ontwikkelde het programmaformat Cricket Live, waarvoor Grit Network de visuele identiteit ontwikkelden. Met meer dan 700 miljoen kijkers is de IPL na de Olympische Spelen en het WK Voetbal het grootste sportevenement ter wereld.

Verschillende culturele invalshoeken
Pol van Haren, creative director Dog and Pony: ‘Om voor zo’n gigantisch publiek een multiplatform identiteit te ontwikkelen is een geweldige uitdaging. Het was cruciaal om een designteam samen te stellen waarmee vanuit verschillende culturele invalshoeken aan het project kon worden gewerkt. Uiteraard in nauwe samenwerking met het in-house team van Star Sports. Niet alleen omdat onze Indiase partners zijn opgegroeid met cricket en de sport ademen, maar ook omdat we een ontwerpoplossing zochten die naast het Engels en Hindi kon worden geïmplementeerd in vier andere lokale Indiase talen.’
Koen van Ovoorde, creative director Addikt: ‘Zoals elk project benaderden we de briefing vanuit onze visie dat een hedendaags merk een living brand moet zijn. Dat wil zeggen een flexibel merk, toepasbaar op elk platform, dat zich snel kan aanpassen aan ontwikkelingen in de markt. Vanuit deze basis ontwikkelden we een allesomvattende visuele taal voor een van de grootste broadcast events in de wereld. Het ontwerp straalt actie, rivaliteit en entertainment uit. Uiteindelijk is dat de kern van IPL: entertainment. Een jaarlijks hoogtepunt voor cricketfans over de hele wereld.’

Bekijk hier de volledige case.


StarSports_CricketLive_CaseFilm

This is "StarSports_CricketLive_CaseFilm" by Addikt on Vimeo, the home for high quality videos and the people who love them.


Nanny Kuilboer

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/design biedt marketeers, communicatieprofessionals en designers nieuws, informatie en praktijkverhalen over en visies op design in het algemeen, maar richt zich met name op packaging-, corporate-, online- en product design.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken