Doen Participaties investeert in Seepje

Doen Participaties investeert in Seepje
  • Design
  • 5 nov 2019 @ 14:57
  • 7101 x gelezen
  • Link
  • Nanny Kuilboer
    Nanny Kuilboer

    redactie MarketingTribune
    BBP Media - MarketingTribune
  • Duurzaamheid

Doen Participaties investeert als enige externe aandeelhouder 500.000 euro in Seepje, producent van natuurlijke was- en reinigingsproducten. Het geld wordt onder meer gebruikt voor de lancering van een 100% natuurlijke dierproefvrije vegan handzeep die vanaf deze week in de winkels ligt. Ook wordt de investering gebruikt voor een uitbreiding naar het Verenigd Koninkrijk, Scandinavië en Frankrijk.

Michelle de Rijk, Impact Investment Manager bij Doen Participaties: ‘Seepje is een voorloper als het gaat om het duurzaam en milieuvriendelijk produceren van was- en reinigingsproducte. Door kwalitatief hoogstaande producten te maken, oog te hebben voor mens en milieu en volledige transparantie te geven over het productieproces vergroot Seepje het bewustzijn van de consument en is het een voorbeeld voor de hele sector. Wij steunen het bedrijf dan ook van harte met deze investering.’

De producten van Seepje worden geproduceerd op basis van de schillen van de Zeepnotenboom (Sapindus), die in- en rondom het Himalayagebergte groeit. Zodra de schillen van deze vrucht in aanraking komen met water produceren zij een natuurlijk schuim. De schillen worden tegen een eerlijke prijs ingekocht om de leefomstandigheden van de mensen ter plekke te verbeteren. Ook bij de verpakking, die al meerdere internationale design awards heeft gewonnen, staat duurzaamheid centraal. Zo zijn de verpakkingen voor 97 procent gemaakt van gerecycled HDPE- plastic uit Nederland.

 

Handzeep van Seepje

Jasper Gabriëlse, medeoprichter van Seepje en links op de foto naast partner in crime Melvin Loggies: ‘Veel van onze klanten vroegen wanneer we met duurzame verzorgingsproducten de markt op zouden gaan, dus we zijn bijzonder blij dat Doen Participaties deze handzeep mede mogelijk heeft gemaakt. We innoveren en zijn er trots op dat we voorop lopen in het gebruik van hernieuwbare grondstoffen, zo doen we iets goeds voor mens en milieu.’

Eén van die innovaties is het gebruik van melkzuur als natuurlijk conserveringsmiddel in de handzeep. De zeep is er in de geuren eucalyptus-rozemarijn en lavendel-tonka, is dierproefvrij en heeft een certificering van The Vegan Society. De zeep is vanaf deze week te koop in meer dan 700 winkels, waaronder Albert Heijn, Waar en de Wereldwinkel.

 

 

Melvin Loggies en Jasper Gabriëlse zagen als 21-jarige studenten op televisie hoe een Nepalese vrouw een natuurlijke vorm van zeep gebruikte om te wassen. Dat riep meteen de volgende vraag op: waarom gebruiken we hier allerlei synthetische toestanden, als wassen ook natuurlijk kan? In 2013 richtten ze samen Seepje op. Seepje maakt natuurlijke was- en reinigingsproducten op basis van de beste natuurlijke ingrediënten, zoals de Sapindus mukorossi-vrucht uit de Himalaya. Door Seepje te gebruiken, creëren we samen een schonere én mooiere wereld. Het bedrijf is een Benefit Corporation of B Corp. Het voldoet aan de strengste eisen op het gebied van sociale en milieuprestaties, transparantie en aansprakelijkheid. De producten van Seepje worden verkocht bij meer dan 1.500 verkooppunten in Nederland, België en Duitsland. Zie voor meer informatie www.seepje.nl.

 

 

Doen Participaties investeert al bijna 25 jaar in innovatieve, duurzame en sociale startups. Doen Participaties heeft de ambitie de wereld groener en socialer te maken. Daarom staat impact centraal bij alle investeringen. Doen Participaties investeert in de vroege fase van bedrijven en durft risico te nemen. Doen Participaties is volledig eigendom van en wordt gemanaged door Stichting Doen. Stichting Doen is opgezet door de Nationale Postcode Loterij om vernieuwende initiatieven te steunen. Voor meer informatie zie www.doenparticipaties.nl.

Nanny Kuilboer

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/design biedt marketeers, communicatieprofessionals en designers nieuws, informatie en praktijkverhalen over en visies op design in het algemeen, maar richt zich met name op packaging-, corporate-, online- en product design.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken