Huisstijl Gen25 door Dutchy Design

  • Design
  • 3 jun 2020 @ 07:00
  • Link
  • Nanny Kuilboer
    Nanny Kuilboer

    Redacteur
    BBP Media - MarketingTribune
  • Visual id

Technologisch specialist Gen25 heeft onlangs een volledige herpositionering doorgemaakt. Dutchy Design heeft aan de hand van de nieuwe positionering de huisstijl herzien.

‘Het bedrijf is de afgelopen jaren enorm gegroeid, maar de huisstijl en positionering groeide in die periode niet mee,’, aldus marketingmanager Melle de Ronde. ‘Bij Gen25 zijn we constant bezig met innovatie voor onze klanten. Nu was het tijd om onze innovatieve aard in de messaging en huisstijl naar voren te laten komen.’

Draagvlak medewerkers

Om het draagvlak binnen de organisatie te vergroten, heeft De Ronde van meet af aan haar collega’s betrokken bij het rebrandingsproces. In oktober 2019 begon Gen25 met PR- en communicatiebureau Archetype aan de nieuwe positionering en messaging. ‘Via interviews en workshops met zowel externe en interne stakeholders, waaronder MT-leden en andere medewerkers uit het bedrijf, daagde het bureau Gen25 uit hun ware identiteit bloot te leggen en op zoek te gaan naar wat hen uniek maakt ten opzichte van de concurrentie. Zo is onze messaging uiteindelijk gebaseerd op input uit verschillende hoeken van onze organisatie, niet alleen maar op die van marketing. Hierdoor was er automatisch een natuurlijk enthousiasme voor onze nieuwe positionering en het is fijn dat het MT bij de workshops betrokken was. Is er draagvlak bij het managementteam, dan zie je dat direct terug in de organisatie.’

Dutchy Design voor de huisstijl

Na het bepalen van de nieuwe positionering, waarbij de belangrijkste focus ligt op Gen25’s technologische kennis, kwaliteit service en betrokken adviseurschap, was de huisstijl aan de beurt. De Ronde: ‘Voor sommige collega’s was het in eerste instantie een beetje schrikken. Hoezo gaan we iets nieuws doen? Gelukkig zijn de meesten zich bewust van de groei van onze organisatie en de veranderingen die dat met zich meebrengt. Uiteindelijk heeft Dutchy Design aan de hand van de nieuwe positionering onze huisstijl herzien.’
Wat hielp bij de adoptie, zegt De Ronde, is de presentatie die ze na afloop van het traject voor het hele bedrijf hield. ‘Samen met onze oprichter en CEO Gijs Martens vertelde ik het verhaal achter de positionering en de belangrijkste speerpunten die we gezamenlijk hebben geformuleerd, hoe we daar gekomen zijn, en hoe die gekoppeld zijn aan het visuele aspect. Daarnaast hebben we voor iedereen een merchandise pakket gemaakt met een trui, waterfles, tas, pennen, sleutelhanger en correctbook om de nieuwe huisstijl tot leven te brengen bij onze collega's.’


Over Gen25
Gen25 is de technologische partner voor bedrijven die met innovatieve clouds zoals Salesforce en AWS betere klantrelaties willen realiseren en efficiënter willen werken. Met meer dan 50 technologisch specialisten werkt Gen25 sinds 2006 als kwalitatieve implementatiepartner, technologisch adviseur en softwareontwikkelaar van clouds. Voor nationale en internationale bedrijven zoals KLM, De Bijenkorf, ABN Amro, Oger en EF optimaliseert Gen25 de sales-, service en marketingprocessen. Succesvolle onafhankelijke apps die zijn ontwikkeld door Gen25 zijn onder meer Social25, Booker25 en Subscription25.

Nanny Kuilboer

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
  • ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events

Meest gelezen

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

Laatste Nieuws

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/design biedt marketeers, communicatieprofessionals en designers nieuws, informatie en praktijkverhalen over en visies op design in het algemeen, maar richt zich met name op packaging-, corporate-, online- en product design.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken