Chinese Omoda komt naar Europa
- Design
- 6 jun 2023 @ 10:13
- Link
-
Sjaak Hoogkamer
hoofdredacteur
MarketingTribune - Geen tag
- 6 jun 2023 @ 10:13
- Sjaak Hoogkamer
Het Chinese automerk Omoda maakt zijn entree op de Europese markt met het model Omoda 5 EV, dat vanaf 2024 ook in de Benelux verkrijgbaar is.
Momenteel wordt Omoda als nieuw automerk op de Europese markt gelanceerd en heeft het zijn eerste modellen al officieel in Zuid-Europa gepresenteerd. Recent heeft de Omoda 5 EV vijf sterren behaald bij de Euro-NCAP test.
Omoda richt zich naar eigen zeggen ‘als automerk op klanten met een jonge mentaliteit, de consumenten van het nieuwe tijdperk.’
Hun auto is volgens Omoda ‘niet alleen een mode-item om hun persoonlijkheid te benadrukken, maar is ook onderdeel van een duurzamer reisecosysteem en een nieuwe manier van leven.’
Strategie
Het merk richt zich primair op de productie van crossover SUV's in het B- en C-segment.
Omoda past de nieuwste energietechnologie toe en introduceert na de presentatie van het eerste model in de nabije toekomst nog een reeks crossover EV's.
In Nederland stuurt de overheid actief op meer CO2-uitstootvrije mobiliteit, een strategie die volgens Omoda goed samenvalt met de duurzame toekomst die door hen wordt nagestreefd. Bovendien zet het merk de eigen energietechnologie in om de lokale doelstelling voor verdere reductie van koolstofemissies te helpen verwezenlijken.
Het eerste model, de Omoda 5 EV, wordt eind dit jaar wereldwijd geïntroduceerd. Het merk ziet de Europese Unie daarbij als een strategische markt en zet daarom hier in op marktuitbreiding. De Benelux-markt is één van de eerste markten waar Omoda begin 2024 wordt geïntroduceerd. Later in 2024 volgt de start of sales.
De naam is overigens van Latijnse origine. Om precies te zijn vertegenwoordigt de letter "O" volgens Omoda ‘een positieve en energieke toon, terwijl deze ook voor het woord oxygen staat, een essentieel element van het leven.’ 'Moda' staat voor modern en symboliseert aldus Omoda ‘de eigentijdse en modieuze levensstijl.’
-
Sjaak Hoogkamer
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: hoofdredacteur
- Website:http://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 20 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Pokémon bezoekt het Van Gogh Museum28-09-2023
- Kane: a band rebranded27-09-2023
- [branded content] Design Thinking:... 25-09-2023
- Coca-Cola introduceert nieuwe... 15-09-2023
- Albert Heijn meest succesvolle... 15-09-2023
- Onderzoek BNO: 'Verregaande... 08-09-2023
MarketingTribune Events
- 5okt 2023
CustomerFirst Congres
- 12okt 2023
Shopping Today
- 31okt 2023
Grand Prix Content Marketing