Nederlandse voornamen op Coca-Cola verpakkingen
- Food-en-retail
- 8 mei 2013 @ 00:00
- Link
-
Redactie MarketingTribune
- GraphicActiesMarketing
- 8 mei 2013 @ 00:00
- Redactie MarketingTribune
Deze zomer nodigt Coca-Cola iedereen onder het motto 'Share a Coke' uit om een flesje Coca-Cola te delen met vrienden en familie. Het opschrift 'Coca-Cola' zal daarom voor het eerst in de geschiedenis deels worden vervangen door Nederlandse voornamen.
Coca-Cola’ op het drankje aantreffen, maar aan een zijde ook één van de 150 populairste Nederlandse voornamen, zoals Thomas, Sanne of Tim. Tot en met 31 augustus 2013 zullen de populairste namen in de schappen door het hele land verschijnen, op de losse flesjes van 500 ml Coca-Cola, Coca-Cola light en Coca-Cola Zero. De blikken en andere flessen Coca-Cola, Coca-Cola light en Coca-Cola Zero zijn gereserveerd voor het delen met 'Friends', 'Family', 'Love', ‘You’ en ‘Me’.
“In de lange geschiedenis van ons merk is dit de eerste keer dat we het iconische opschrift Coca-Cola op de verpakking vervangen door de populairste Nederlandse voornamen. Op die manier willen we de Nederlandse consument persoonlijk aanspreken. De campagne wordt breed doorgetrokken op onze producten, winkelvloer en communicatie-uitingen ”, licht brandmanager Jeroen Lampe toe.
Gepersonaliseerd blikje laten maken
Voor de mensen die op zoek zijn naar een verpakking met een naam die niet tot de 150 populairste Nederlandse namen behoort, is het mogelijk om bij de speciale labelmachines één blikje Coca-Cola te personaliseren. Tot eind augustus reizen de machines door Nederland om iedereen de mogelijkheid te bieden om een gepersonaliseerd blikje Coca-Cola voor zichzelf, familie of vrienden te maken. Op shareacoke.nl kunnen consumenten hun eigen blikje Coca-Cola maken en met familie en vrienden digitaal delen.
Meer informatie over de campagne staat op de website van de frisdrankfabrikant.
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Crisp versnelt groei en breidt uit naar foodservice
- Jeremy Clarkson schittert in verboden bierreclame Hawkstone
- Campina serveert ontbijt op Lowlands 2025
- Balr failliet - focus verschuift naar voetbalplatform
- René Repko tijdelijk aan het roer van Marketing bij Jumbo
- Bol lanceert online én fysieke festivalwinkel
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Laatste Nieuws
- Action meldt sterke groei in Q1/2... 24-07-2025
- Cosmopolitan en Juicebrothers... 23-07-2025
- Van bloem tot bloeiende business21-07-2025
- Jeremy Clarkson schittert in... 21-07-2025
- Crisp versnelt groei en breidt uit... 18-07-2025
- Bol lanceert online én fysieke... 16-07-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Zo speel je deze zomer in op de trends die jouw markt in 2025 domineren
- Los email feedback geautomatiseerd op en verhoog klanttevredenheid met AI
- Level up your marketing strategy with gamification
- Zo start je met reclame: zet in vijf stappen een effectieve campagne op
- Dè CMS gids voor marketeers