Hema doet Piet niet in de ban
- Food-en-retail
- 27 aug 2014 @ 12:19
- Link
-
Redactie Food en Retail
Redactie
MarketingTribune - PersonaliaPolitiekWinkelen
- 27 aug 2014 @ 12:19
- Redactie Food en Retail
'Hema doet Piet niet in de ban. Er zijn nog steeds Pieten te vinden in het assortiment. We blijven de maatschappelijke discussie volgen en we respecteren de regelgeving die daaruit volgt. Voor 5 december is alles ingekocht en over volgend jaar kunnen we nog geen uitspraken doen.' Dit schrijft de retailgigant op haar corporate website in een reactie op berichten als zou Zwarte Piet verboden worden in de Hema.
De voortdurende discussie over Zwarte Piet zou de Hema hebben doen besluiten om de knecht van de Sint in de ban te doen, schreef Het Parool gister op basis van een intern bedrijfsbericht. Verpakkingen van sinterklaasartikelen zouden worden aangepakt en volgend jaar verdwijnen ook alle chocoladefiguren van Zwarte Piet, aldus de krant. Dat kon nu niet meer omdat de inkoop van dit jaar al is gedaan. Vorig jaar december bleek nog uit de zgn. Pietitie dat het aantal voorstanders (rond de 2 miljoen) het aantal tegenstanders (een paar duizend op Facebook) van Zwarte Piet flink overstijgt.
Druppelsgewijs
In hetzelfde artikel laat De Bijenkorf weten de beroemde klimpieten in het warenhuis te laten hangen. Dat er druppelsgewijs per jaargang meer regenboogpieten toetreden tot het gilde, is iets waar breed rekening mee wordt gehouden. Daarmee verdwijnt de zwarte gekleurde niet van het toneel, aangezien dat ook een kleur is. Dat lijkt, evenals een minder stereotype Zwarte Piet, een elegante oplossing voor niet zo'n groot probleem. (PvWK)
-
Redactie Food en Retail
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/food-en-retail/
- Profiel »
- racisme
- consument
- retail
- Piet
- lange tenen
- ceo
- knecht
- Bijenkorf
- Pietitie
- zwarte piet
- Sinterklaas
- schoorsteen
- verandering
- HEMA
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Betaalbare diamant centraal in nieuwe Zeeman-campagne
- Albert Heijn kiest Jeroen van Koningsbrugge als nieuwe...
- [marketeer 230] Isabelle Pinckaers - Head of Marketing Podimo
- Horroriconen komen samen op Fanta Halloween verpakkingen
- [column] Zo raakt je duurzaamheidsboodschap wél: menselijkheid...
- Stephanie van Eerd van The Magnum Ice Cream Company: 'Omarmen...
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Laatste Nieuws
- Nescafé Dolce Gusto brengt nieuw... 12-09-2025
- Heineken 0 punt 0 bereikt 10K... 11-09-2025
- Kruidvat versterkt... 08-09-2025
- Fritz-kola introduceert Mischmasch... 08-09-2025
- Albert Heijn zet tech in tegen... 08-09-2025
- Categoriewinnaars 'ABN Amro Retailer... 08-09-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Ontdek de kracht van merkactivatie
- Boost je omzet met deze top 10 marketing automations
- Boost engagement & retention with proven gamification strategies
- AI Alone won't save CX. Resolution will.
- Een bewust slanker technologielandschap
- From Insights to Impact: AI Strategies for the Modern Contact Centre
- Retail transformeren voor de toekomst: gids voor Unified Commerce
- De basis voor omnichannel succes