Ecommerce Europe wil review-systeem webwinkels uitrollen
- Food-en-retail
- 24 sep 2014 @ 10:00
- Link
-
Redactie Food en Retail
Redactie
MarketingTribune - WebWinkelenKlantenservice
- 24 sep 2014 @ 10:00
- Redactie Food en Retail
Ecommerce Europe wil een review-systeem gaan uitrollen voor webwinkels in Europa, vertelde Wijnand Jongen 23 september jongstleden op Shopping Today. Jongen is bestuurder van de Europese belangenkoepel en directeur van Thuiswinkel.org, dat al begon met een review-systeem.
In DeFabrique – waar Shopping Today plaatsvond -liet Jongen weten dat sinds begin dit jaar ruim vijfhonderd leden van Thuiswinkel.org zogenoemde Thuiswinkel Waarborg Reviews tonen op hun websites. Het programma biedt shoppers inzicht in de prestaties van webwinkels, die op hun beurt feedback en extra orders kunnen ontvangen. Thuiswinkel.org trekt samen op met KiyOh, in 2009 naar eigen zeggen de eerste reviewverzamelaar van Nederlandse bodem en recentelijk overgenomen door DTG. Zo meldt Twinklemagazine.nl.
Klantbeoordelingen op Europese schaal
Ecommerce Europe maakt inmiddels dus werk van een soortgelijk systeem met klantbeoordelingen, vertelde Jongen. Hoe het systeem er precies uit gaat zien en welke partner(s) zal worden betrokken maakte hij niet bekend.
Internationaal waarborg
Afgelopen voorjaar kondigde Jongen namens Ecommerce Europe al een internationaal waarborg voor webwinkels aan. ‘Voor alle bedrijven, tegen lage kosten en op basis van non-profit en zelfregulatie’, zei hij op de Global E-commerce Summit in Barcelona. (Bron: Twinklemagazine.nl)
-
Redactie Food en Retail
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/food-en-retail/
- Profiel »
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Nieuwe wintertraditie bij McDonalds: de oliebol
- Dijkhuizen aan marketingroer McDonald's - start nieuwe CMO in...
- [interview] Joyce Bierman (AH): 'Affordable luxury en...
- CBL: Versterken voedselvoorziening moet prioriteit worden
- Bas Dijkstra (Lazy): 'Ik hou van merken met een...
- [column] Alle 13 goed: Foodtrends 2026 volgens Friends & Forks
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Laatste Nieuws
- Lidl verrast met sterrestaurant voor... 19-12-2025
- Horecava Trendrapport 2026 schetst... 18-12-2025
- [onderzoek] Kerst 2025: Lidl in... 17-12-2025
- Heineken daagt voice note-cultuur uit17-12-2025
- Dijkhuizen aan marketingroer... 15-12-2025
- [interview] Joyce Bierman (AH):... 15-12-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Commerce media: van klikken naar connecties
- From Insights to Impact: AI Strategies for the Modern Contact Centre
- AI SEO: hoe word je gevonden als je klanten ChatGPT gebruiken in plaats van alleen Google?
- Wil je je magazijn slimmer organiseren en klaarstomen voor groei, maar weet je niet waar je moet beginnen?
- The State of AI in Customer Experience 2025




