Ecommerce Europe wil review-systeem webwinkels uitrollen
- Food-en-retail
- 24 sep 2014 @ 10:00
- Link
-
Redactie Food en Retail
Redactie
MarketingTribune - WebWinkelenKlantenservice
- 24 sep 2014 @ 10:00
- Redactie Food en Retail
Ecommerce Europe wil een review-systeem gaan uitrollen voor webwinkels in Europa, vertelde Wijnand Jongen 23 september jongstleden op Shopping Today. Jongen is bestuurder van de Europese belangenkoepel en directeur van Thuiswinkel.org, dat al begon met een review-systeem.
In DeFabrique – waar Shopping Today plaatsvond -liet Jongen weten dat sinds begin dit jaar ruim vijfhonderd leden van Thuiswinkel.org zogenoemde Thuiswinkel Waarborg Reviews tonen op hun websites. Het programma biedt shoppers inzicht in de prestaties van webwinkels, die op hun beurt feedback en extra orders kunnen ontvangen. Thuiswinkel.org trekt samen op met KiyOh, in 2009 naar eigen zeggen de eerste reviewverzamelaar van Nederlandse bodem en recentelijk overgenomen door DTG. Zo meldt Twinklemagazine.nl.
Klantbeoordelingen op Europese schaal
Ecommerce Europe maakt inmiddels dus werk van een soortgelijk systeem met klantbeoordelingen, vertelde Jongen. Hoe het systeem er precies uit gaat zien en welke partner(s) zal worden betrokken maakte hij niet bekend.
Internationaal waarborg
Afgelopen voorjaar kondigde Jongen namens Ecommerce Europe al een internationaal waarborg voor webwinkels aan. ‘Voor alle bedrijven, tegen lage kosten en op basis van non-profit en zelfregulatie’, zei hij op de Global E-commerce Summit in Barcelona. (Bron: Twinklemagazine.nl)
-
Redactie Food en Retail
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/food-en-retail/
- Profiel »
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Nieuwe commerciële strategie Jumbo werpt eerste vruchten af
- Rivièra Maison tot verrassing woonbranche failliet
- [column] Gymshark werd way of life met ijzersterk merkrk
- Wibra groeit stevig door met recordomzet en internationale...
- Sea Water en Flink brengen verkoeling op straat
- Veggies First: van bijgerecht naar craving
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Laatste Nieuws
- Jumbo viert zomer met Jan Smit en... 08-07-2025
- Shein krijgt 40 miljoen boete voor... 07-07-2025
- Sea Water en Flink brengen... 04-07-2025
- Wibra groeit stevig door met... 04-07-2025
- Nieuwe commerciële strategie Jumbo... 03-07-2025
- Albert Heijn en franchisenemers... 02-07-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Zo speel je deze zomer in op de trends die jouw markt in 2025 domineren
- Los email feedback geautomatiseerd op en verhoog klanttevredenheid met AI
- Level up your marketing strategy with gamification
- Zo start je met reclame: zet in vijf stappen een effectieve campagne op
- Dè CMS gids voor marketeers