Takeaway.com mikt met pan-Europese merkcampagne op extra groei

Takeaway.com mikt met pan-Europese merkcampagne op extra groei
  • Food-en-retail
  • 15 feb 2016 @ 00:01
  • Link
  • Redactie Food en Retail
    Redactie Food en Retail

    Redactie
    MarketingTribune
  • CampagnesWebsiteFood

Takeaway.com, in Nederland actief als Thuisbezorgd.nl, start deze week met zijn eerste pan-Europese merkcampagne in Nederland, België, Duitsland, Oostenrijk en Polen. Vanuit het centrale thema ‘Time for Takeaway.com’ is een geïntegreerde campagne ontwikkeld inclusief tv, outdoor, online en social. Reclamebureau Eigen Fabrikaat uit Amstelveen en onderdeel van de DDB Groep, tekent voor het concept en voor de uitwerking.

Met de campagne wil het merk zijn leidende positie in Europa verder versterken en uitbouwen.

Het communicatieconcept ‘Time for Takeaway.com’ is gebaseerd op uitgebreid consumentenonderzoek door GfK plus een aangescherpte merkpositionering. De gekozen strategie is bewust eenvoudig en daarmee passend bij het merk, stelt Rik Vandewall, business director bij Eigen Fabrikaat. ‘Met “Time for Takeaway.com” wordt de meer functionele keuze voor gemak naadloos gekoppeld aan universele momenten dat je even niet zelf wil of kan koken. Bijvoorbeeld omdat je koelkast leeg is, het buiten regent of je onverwacht moet overwerken. Door het claimen van juist deze momenten zorgt de campagne niet alleen voor merkbekendheid, maar stimuleert het ook koopintentie in de zeer competitieve markt van online food ordering.’

De campagne start tegelijkertijd in vijf landen, met allemaal hetzelfde campagneconstruct en thema. Daarvoor moest de campagne flexibel en modulair worden opgebouwd. Samen met Takeaway.com selecteerde Eigen Fabrikaat vier kerndoelgroepen en vier typische ‘Time for Takeaway’-momenten.

Productiemaatschappij Halal en regisseur Nils Gerbens tekenden voor realisatie van de tv-productie, fotograaf Tobias Reymond nam de foodfotografie en tv-billboards voor zijn rekening.

Elk land heeft haar eigen merknaam maar werkt vanuit één identiteit en hetzelfde ambitieuze doel: de grootste worden of juist blijven. Imad Qutob, director Brand Marketing bij Takeaway.com: ‘We hadden behoefte aan een modulair, cross channel campagnegrid waarmee we in elk land onze merkbelofte kunnen laden en grote stappen kunnen zetten wat betreft merkbekendheid en voorkeur. Door typische “thuisbezorgd”-momenten te claimen die herkenbaar zijn in ieder land maken we ons merk heel relevant.’

Volledig geïntegreerd
Naast commercials een, twee, drie en vier (zie ook voorbeeldfilm hieronder) is er een nieuwe beeldtaal ontwikkeld. Vanuit deze beeldtaal ontstonden product- gerelateerde TV billboards, prerolls, outdoor-uitingen en display banners. Alle uitingen zijn volgens dee makers voorzien van een herkenbaar ‘Time for….’ visual device en worden waar mogelijk voorzien van een nieuw soundlogo. De campagne wordt daarnaast in de eigen (social) kanalen uitgerold, waarbij de ‘honderdduizenden Takeaway.com fans’ op Facebook, Twitter en Instagram per land worden uitgenodigd om de hashtag #timefortakeaway te delen. (PvWK)

Credits
Opdrachtgevers: Jitse Groen, Joerg Gerbig, Imad Qutob, Dionne van der Woord, Sebastian Boas en Silke van den Brink (Takeaway.com)
Bureau: Eigen Fabrikaat (DDB Group)
Art director: Michael Kouwenhoven
Copywriter: Dimitri Hubregtse
Creative director: Peter Scholtens
Business director: Rik Vandewall
Projectmanager: Sanne de Man
Artbuyer: Ivette Stokkel
Designer: Ramelan Sadjid
Screen producer: Vanessa Janssen

Over Takeaway.com
Takeaway.com werd 15 jaar geleden als Thuisbezorgd.nl opgericht door Jitse Groen. Vandaag de dag is het één van de 4 grootste eten-bestelsites in de wereld en marktleider in continentaal Europa, met meer dan een 3,5 miljoen bestellingen per maand. Het bedrijf is naast Nederland, België, Duitsland, Polen en Oostenrijk ook actief in Frankrijk, het Verenigd Koninkrijk, Luxemburg, Zwitserland en Vietnam.

Over Eigen Fabrikaat
Eigen Fabrikaat is hét reclamebureau dat gelooft in ‘Eigenheid’. ‘We creëren impactvol werk door middelenvrij te denken, vanuit de overtuiging dat merken zich kunnen onderscheiden door zichzelf te zijn. Eigen Fabrikaat werkt naast Takeaway.com voor o.a. International Card Services, bekend van Visa / MasterCard, AutoTrack, KLM International, C&A, De Mandemakers Groep en Esso Benelux.’


Campagne voorbeeld, zie hieronder een voorbeeld v/e film.



Redactie Food en Retail

Laatste reacties

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken