Dunkin' Donuts opent op Centraal Station Amsterdam
- Food-en-retail
- 14 nov 2017 @ 14:48
- Link
-
Redactie Food en Retail
Redactie
MarketingTribune - FoodKlant
- 14 nov 2017 @ 14:48
- Redactie Food en Retail
De eerste Dunkin’ Donuts in samenwerking met de NS is geopend op het Centraal Station te Amsterdam. Amsterdam Centraal is het eerste treinstation met een Dunkin’ Donuts filiaal, nadat er vanaf 23 maart zeven vestigingen in Nederland zijn geopend. Deze achtste vestiging is volgens de nieuwste internationale huisstijlelementen vormgegeven. Dat maakt Dunkin’ Donuts, een wereldspeler in coffee- & baked goods merken, vandaag bekend. 'Dunkin’ Donuts telt ruim 12.200 winkels in 45 landen.
De winkel aan het Stationsplein is ’s morgens om 5 uur geopend en serveerde vanaf dat moment zoals DD dat noemt 'het Lekkerste koekje bij de koffie.'
Meerdere stations
Hieraan voorafgaand heeft namens de NS heeft exploitatie manager Jeroen van der Heijden en huismakelaar van Dunkin’ Donuts Steve Schumann van KroesePaternotte alle mogelijkheden bekeken met de NS voor een mogelijke succesvolle samenwerking. De locatie op Amsterdam Centraal is een to go vestiging in de Amstel passage, een mooie testcase om een verdere uitrol op meerdere stations in Nederland te bekijken, zeggen partijen nu.
'We zijn erg blij dat de eerste Dunkin’ Donuts buiten de traditionele winkels een samenwerking is met de NS. We gaan er alles aan doen onze bezoekers te verrassen met Dunkin’ Donuts assortiment coffee & baked goods', aldus Nabil Besali, ceo van Amba Daoud en master franchisenemer van Dunkin’ Donuts in Nederland. 'Deze samenwerking met de NS markeert de verdere groei van Dunkin’ Donuts in Nederland, waarvan we er velen willen openen de komende jaren. We kijken er naar uit Dunkin’ Donuts onderdeel te laten uitmaken van het dagelijkse leven van de stationsbezoekers en hopen een sterke relatie op te bouwen met de medewerkers van de NS op de stations waar we ons vestigen.'
'Deze vestiging met ruimere openingstijden is een belangrijke mijlpaal', vervolgt Besali, 'Het is fantastisch dat de eerste Dunkin’ Donuts dagelijks open gaat vanaf vijf uur in de morgen en open blijft dat tot een uur 's nachts. We zijn benieuwd hoe bezoekers zullen reageren op deze ruimere openingstijden.'
Uber Eats
Het Dunkin’ Donuts’ assortiment bestaat uit verschillende versgebakken bagels, muffins, croissants en natuurlijk de wereldberoemde donuts. Exclusief voor de Nederlandse markt hebben de marketeers donuts met de naam van Hollandse iconen als ‘Delfts Blauw’ en ‘De Tulp’ aan het assortiment toegevoegd. Ook doet het ‘Lekkerste koekje bij de koffie’ zijn intrede, namelijk een donut met de oer-Hollandse stroopwafel smaak. Vanaf 15 november kan de klant via Uber Eats ook het aanbod thuis laten bezorgen, dagelijks vanaf 11:00 tot 23:00 uur. 'Wie in de nieuwe Dunkin’ Donuts ter plekke wil genieten van één van de lekkernijen, kan 100 procent Arabica en fairtrade gecertificeerde koffie laten zetten zoals de americano, cappuccino, café mocha, cortado, latte en macchiato. Ook de iconische ijskoffies, warme theesoorten, ijstheeën en Dunkin’ specials als Cold Brew en Dunkaccino staan op de kaart', nodigt de keten tenslotte uit.
(PvWK)
Over Dunkin’ Donuts
'Dunkin’ Donuts, opgericht in 1950, is één van ‘s werelds toonaangevende coffee and baked goods merken. De onderneming telt meer dan 12.200 winkels in 45 landen wereldwijd. Europa telt 240 Dunkin’ Donuts winkels die zijn gevestigd in Bulgarije, Denemarken, Duitsland, Oostenrijk, Georgië, IJsland, Luxemburg, Polen, Rusland, Spanje, Zweden, Zwitserland, het Verenigd Koninkrijk en nu dus ook in Nederland. Het filiaal in Utrecht is het zevende filiaal welke Dunkin’ Donuts in zeven maanden op Nederlandse bodem heeft geopend. Het hoofdkantoor van Dunkin’ Donuts is in Canton, Massachusetts, Verenigde Staten. Dunkin’ Donuts maakt onderdeel uit van Dunkin’ Brand Group Inc. (Nasdaq: DNKN) family of companies. Meer informatie staat hier.'
(bron: Dunkin’ Donuts)
-
Redactie Food en Retail
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/food-en-retail/
- Profiel »
- Uber
- Steve Schumann
- master franchisenemer
- Jeroen van der Heijden
- Dunkin’ Donuts
- Nabil Besali
- NS
- snoep
- huismakelaar
- koffie
- snacks
- coffee & baked goods
- exploitatie manager
- assortiment
- Dunkin’ Donuts
- ceo
- suiker
- Amsterdam
- Amba Daoud
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- MediaMarkt introduceert landelijk refurbishmentprogramma
- Tonys Chocolonely viert 20 jaar impact en handhaaft merknaam
- Ex-Blokkerondernemers lanceren eigen retailformule Allesz
- TommyTomato voert campagne voor groente in politiek debat
- Bol laat Sinterklaas en Kerstman samenwerken in nieuwe...
- CBL reageert op verkiezingsuitslag: 'let op de...
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Laatste Nieuws
- Action en Bol uitgeroepen tot 'beste... 07-11-2025
- [marketeer 235] Barbara van Schuppen... 07-11-2025
- [onderzoek] Jongeren willen wel... 06-11-2025
- Albert Heijn lanceert vernieuwde... 05-11-2025
- Brut172 opnieuw nummer een in Lekker04-11-2025
- Bol laat Sinterklaas en Kerstman... 03-11-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Waarom de échte strijd nog steeds op de winkelvloer wordt gewonnen
- Klaar voor Black Friday?
- De Future Shopper 2025 report: de belangrijkste shoppertrends die jij moet weten
- Van 'one sizes fits all' naar hyperpersonalisatie in e-mail
- Ben jij klaar voor Wero? De nieuwe Europese betaalmethode komt eraan
- The State of AI in Customer Experience 2025




