Aldi test twee luxere winkels

Aldi test twee luxere winkels
  • Food-en-retail
  • 12 dec 2018 @ 09:09
  • 6639 x gelezen
  • Link
  • Peter van Woensel Kooy
    Peter van Woensel Kooy

    senior redacteur, merk-expert
    MarketingTribune
  • WinkelenDoelgroepen

Aldi test in Duitsland sinds dit najaar een nieuw winkelconcept. Het is onderdeel van een groot investeringsprogramma waar de keten 3,5 miljard euro in wil investeren. Neem hier een kijkje in de keuken.

Er zijn nu twee conceptstores waar klanten de nieuwe indeling van de winkels kunnen testen. 'En het moet gezegd worden: op het eerste gezicht ziet het eruit als een flinke verbetering', stelt b2b-medium Business Insider Deutschland dat polshoogte nam. 'Als de nieuwe winkels goed bevallen, wordt het concept uitgebreid. Of het dan ook naar Nederland komt, is niet helemaal duidelijk. De vernieuwing is namelijk een idee van Aldi Süd, terwijl in Nederland Aldi Nord actief is.' De prijsbeuker heeft de formule namelijk via twee staken verdeeld. Kijk hier naar het beeldverslag van B.I. van de luxe Aldi pilotstores. 'Bij binnenkomst in het testfiliaal valt meteen op dat het er compleet anders uitziet', signaleert de redactie.  

Van afbraakprijzen naar toegevoegde waarde
Volgens GfK slaat de ombouw in Duitsland en in het Verenigd Koninkrijk slaat aan. In Duitsland boekte Aldi Süd een omzetgroei van maar liefst 8,8 procent en Aldi Nord een omzetgroei van 5,8 procent. Cijfers die schril afsteken bij de cijfers van concurrent Lidl Duitsland: Lidl groeide over 2017 met ‘maar’ 3,7 procent, meldt Distrifood. Aldi is in Duitsland als prijsbeuker aan de winnende hand. De luxe Aldi's vormen nu de volgende stap, waarbij de marketingmix iets breder kan worden ingezet. Behalve op de P van prijs kan hierin ook worden geschermd met beleving, extra kwaliteit en meer service. Kortom: toegevoegde waarde aan het retailmerk.
(PvWK)

Peter van Woensel Kooy

Laatste reacties

ISMI

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken