Albert Heijn Belgiëplein Amsterdam wint CBL-verkiezing beste supermarkt leerbedrijf 2019
- Food-en-retail
- 24 jun 2019 @ 09:59
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - PersonaliaDesignawardsMarketing
- 24 jun 2019 @ 09:59
- Peter van Woensel Kooy
De Albert Heijn aan het Belgiëplein in Amsterdam is door de vakjury gekozen tot beste leerbedrijf 2019 in de supermarktbranche. Tijdens de CBL Haringparty in het Kurhaus werden de drie finalisten op het podium onthaald en de winnaar bekendgemaakt.
Naast Albert Heijn Belgiëplein waren Coop Vandaag uit Utrecht en de Hoogvliet aan de Leyweg in Den Haag genomineerd. De winnende Albert Heijn winkel is een compleet leerbedrijf met leerlingen van alle niveaus. De Albert Heijn aan het Belgiëplein is naast een supermarkt waar de klant terecht kan voor zijn dagelijkse boodschappen ook maatschappelijk betrokken in de wijk. Supermarktmedewerkers participeren in buurtactiviteiten zoals lunches met ouderen uit de wijk. Daarnaast biedt de winkel arbeidsplaatsen aan voor mensen met een Wajong-uitkering. 'Ook werken wij samen met Bureau Halt en de Kinderbescherming', vertelt assistent supermarktmanager Stijn Schipmölder. 'Wij geven zo jongeren de kans om hun taakstraf te voldoen in de vorm van een arbeidscontract bij Albert Heijn, zodat zij kunnen investeren in zichzelf.'
Veel ruimte voor persoonlijke ontwikkeling
De medewerkers van deze Albert Heijn winkel vormen een hecht team. Er is ruimte voor persoonlijke groei en er wordt goed gekeken naar de talenten van medewerkers, op alle afdelingen. Samen met de medewerkers worden talentplannen opgesteld en is er begeleiding in de realisatie ervan. Er heerst een goede leercultuur en diverse opleidingen worden aangeboden. Het CBL organiseert de verkiezing van het beste leerbedrijf voor de derde keer en er waren dit jaar meer inzendingen dan vorig jaar. De verkiezing leeft in de branche. In 2018 ging de prijs naar Hoogvliet aan het Tesselseplein in Scheveningen en in 2017 naar DEEN de Huesmolen in Hoorn. De verkiezing is in het leven geroepen om zichtbaar te maken dat de supermarktbranche jaarlijks duizenden jongeren de kans geeft om een opleiding te volgen op alle niveaus. Praktijkopleiders zetten zich in om de medewerkers in opleiding te begeleiden en stagiaires te laten groeien tijdens hun stageperiode.
Over het CBL
'Het Centraal Bureau Levensmiddelenhandel (CBL) behartigt de belangen van de supermarktbranche en foodservicebedrijven in Nederland. De levensmiddelenhandel draagt voor ruim 10% bij aan het Bruto Nationaal Product. De branche biedt werkgelegenheid aan ruim 300.000 mensen en is daarmee één van de grootste werkgevers van Nederland. Dagelijks doen vier miljoen consumenten hun boodschappen in supermarkten die het CBL vertegenwoordigt.'
(bron: CBL)
foto boven: supermarktmanager Harry uit beroemde oude AH-campagne
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
- Hoogvliet
- winnaar
- Albert Heijn
- Cooop
- haringparty
- AH
- leerbedrijf
- Belgiëplein
- prijs
- war on talent
- CBL
- Kurhaus
- inalisten
- maatjes
- Amsterdam
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Aldi start 'Waar liggen de eieren'
- Xenos en Sanny Verhoeven lanceren feelgoodcollectie: 'Happy at...
- Gall & Gall lanceert rosé Bisous van Bas & Nicolette
- Rituals lanceert eerste 'airport Mind Oasis' op Schiphol
- Marit van Egmond deelt Albert Heijns succesfactoren met McKinsey
- No Waste Army wil met actie 261.000 kilo groenten redden
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Laatste Nieuws
- Hans Anders maakt 3=1-actie deelbaar21-04-2025
- Let It Rib viert spareribs zonder gene18-04-2025
- [onderzoek] Pasen: Chocola blijft... 18-04-2025
- Retailmedia: La Place lanceert app... 18-04-2025
- Waarom chocolade met Pasen meer is... 17-04-2025
- 'Broodjes van Sam en Joris'... 17-04-2025
MarketingTribune Events
- 15mei 2025
Retail Media Day
- 12jun 2025
NIMA Marketing Day
De nieuwste selectie whitepapers
- Qualifio marketingkalender 2025
- Bereik je klant via WhatsApp - nog vóór ze jou nodig hebben
- Building a Data Platform for Analytics & Activation
- 40 pagina's vol online groeikracht
- Alles wat je moet weten over Distributed Order Management