Albert Heijn Belgiëplein Amsterdam wint CBL-verkiezing beste supermarkt leerbedrijf 2019

Albert Heijn Belgiëplein Amsterdam wint CBL-verkiezing beste supermarkt leerbedrijf 2019
  • Food-en-retail
  • 24 jun 2019 @ 09:59
  • Link
  • Peter van Woensel Kooy
    Peter van Woensel Kooy

    senior redacteur, merk-expert
    MarketingTribune
  • PersonaliaDesignawardsMarketing

De Albert Heijn aan het Belgiëplein in Amsterdam is door de vakjury gekozen tot beste leerbedrijf 2019 in de supermarktbranche. Tijdens de CBL Haringparty in het Kurhaus werden de drie finalisten op het podium onthaald en de winnaar bekendgemaakt.

Naast Albert Heijn Belgiëplein waren Coop Vandaag uit Utrecht en de Hoogvliet aan de Leyweg in Den Haag genomineerd. De winnende Albert Heijn winkel is een compleet leerbedrijf met leerlingen van alle niveaus. De Albert Heijn aan het Belgiëplein is naast een supermarkt waar de klant terecht kan voor zijn dagelijkse boodschappen ook maatschappelijk betrokken in de wijk. Supermarktmedewerkers participeren in buurtactiviteiten zoals lunches met ouderen uit de wijk. Daarnaast biedt de winkel arbeidsplaatsen aan voor mensen met een Wajong-uitkering. 'Ook werken wij samen met Bureau Halt en de Kinderbescherming', vertelt assistent supermarktmanager Stijn Schipmölder. 'Wij geven zo jongeren de kans om hun taakstraf te voldoen in de vorm van een arbeidscontract bij Albert Heijn, zodat zij kunnen investeren in zichzelf.'

Veel ruimte voor persoonlijke ontwikkeling
De medewerkers van deze Albert Heijn winkel vormen een hecht team. Er is ruimte voor persoonlijke groei en er wordt goed gekeken naar de talenten van medewerkers, op alle afdelingen. Samen met de medewerkers worden talentplannen opgesteld en is er begeleiding in de realisatie ervan. Er heerst een goede leercultuur en diverse opleidingen worden aangeboden. Het CBL organiseert de verkiezing van het beste leerbedrijf voor de derde keer en er waren dit jaar meer inzendingen dan vorig jaar. De verkiezing leeft in de branche. In 2018 ging de prijs naar Hoogvliet aan het Tesselseplein in Scheveningen en in 2017 naar DEEN de Huesmolen in Hoorn. De verkiezing is in het leven geroepen om zichtbaar te maken dat de supermarktbranche jaarlijks duizenden jongeren de kans geeft om een opleiding te volgen op alle niveaus. Praktijkopleiders zetten zich in om de medewerkers in opleiding te begeleiden en stagiaires te laten groeien tijdens hun stageperiode.

Over het CBL
'Het Centraal Bureau Levensmiddelenhandel (CBL) behartigt de belangen van de supermarktbranche en foodservicebedrijven in Nederland. De levensmiddelenhandel draagt voor ruim 10% bij aan het Bruto Nationaal Product. De branche biedt werkgelegenheid aan ruim 300.000 mensen en is daarmee één van de grootste werkgevers van Nederland. Dagelijks doen vier miljoen consumenten hun boodschappen in supermarkten die het CBL vertegenwoordigt.'
(bron: CBL)



foto boven: supermarktmanager Harry uit beroemde oude AH-campagne

Peter van Woensel Kooy

Laatste reacties

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken