[boxtoernooi] Gemak als geheim van Rotterdamse verpakkingsvrije bezorgdienst
- Food-en-retail
- 30 aug 2019 @ 15:45
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - FoodDistributieMarketing
- 30 aug 2019 @ 15:45
- Peter van Woensel Kooy
Jouri Schoemaker en Martijn Bijmolt willen duurzamer leven makkelijk maken. Met hun bezorgbedrijf 'Puur Bezorgd' bieden ze boodschappen verpakkingsvrij thuis in glazen potten, die leeg kunnen worden geretourneerd. Een opvallende nieuwe speler in het 'boxtoernooi'.
Het doel van de nieuwe bezorgdienst is bijdragen aan een volledig plasticvrije keten. 'Het is net zoals de melkboer van vroeger', vertelt Bijmolt op Foodlog, 'maar dan met het gemak van deze tijd.' Schoemaker en Bijmolt startten in januari met eigen kapitaal Puur Bezorgd. 'Toen nog naast een baan, sinds ruim twee maanden zijn er we er fulltime mee bezig. Met elektrische bakfietsen bezorgen we houdbare producten als ketjap, olie, pasta, rijst, ontbijtgranen, limonades, keukenkruiden en peulvruchten in herbruikbare glazen potten bij de mensen thuis.'
Gemak
Zo ongecompliceerd mogelijk boodschappen doen, dat is het tweede doel voor de klant. 'Er zijn genoeg mensen die graag willen minderen met verpakkingen, maar moeite hebben om dit makkelijk voor elkaar te krijgen', aldus Bijmolt. 'Net zoals je gemakkelijk voor groene energie of een betere bank kunt kiezen, moet verpakkingsvrij boodschappen doen ook gemakkelijk zijn.' De afgeleverde potten worden bij de volgende bestelling leeg weer opgehaald. Klanten betalen €1,50 statiegeld voor een pot, per gebruik wordt er 7 cent schoonmaakkosten ingehouden. De potten vult het bedrijf met producten uit bulkverpakkingen van bijvoorbeeld 10 of 20 kilo, die soms nog wel van plastic zijn. Lees hier verder.
(bron: Foodlog en Puur Bezorgd)
foto boven: het team van Puur Bezorgd
Raadpleeg hier kosteloos MarketingTribunes dossier [Boxtoernooi] de over thuisbezorgtrend.
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
- Puur Bezorgd
- boxtoernooi
- opvallend
- Jouri Schoemaker
- plastic
- thuis
- nieuw
- distributie
- speler
- mvo
- verpakkingsvrij
- Martijn Bijmolt
- boodschap
- glazen potten
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Albert Heijn gunt iedereen wat extra kersteer kerst
- Limited Heineken-fles bij start feestmaand
- Nieuwe wintertraditie bij McDonalds: de oliebol
- Dijkhuizen aan marketingroer McDonald's - start nieuwe CMO in...
- Bas Dijkstra (Lazy): 'Ik hou van merken met een...
- CBL: Versterken voedselvoorziening moet prioriteit worden
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Laatste Nieuws
- [onderzoek] Kerst 2025: Lidl in... 17-12-2025
- Heineken daagt voice note-cultuur uit17-12-2025
- Dijkhuizen aan marketingroer... 15-12-2025
- [interview] Joyce Bierman (AH):... 15-12-2025
- CBL: Versterken voedselvoorziening... 12-12-2025
- Bas Dijkstra (Lazy): 'Ik hou van... 09-12-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Commerce media: van klikken naar connecties
- From Insights to Impact: AI Strategies for the Modern Contact Centre
- AI SEO: hoe word je gevonden als je klanten ChatGPT gebruiken in plaats van alleen Google?
- Wil je je magazijn slimmer organiseren en klaarstomen voor groei, maar weet je niet waar je moet beginnen?
- The State of AI in Customer Experience 2025




