[boxtoernooi] Gemak als geheim van Rotterdamse verpakkingsvrije bezorgdienst

[boxtoernooi] Gemak als geheim van Rotterdamse verpakkingsvrije bezorgdienst
  • Food-en-retail
  • 30 aug 2019 @ 15:45
  • 10562 x gelezen
  • Link
  • Peter van Woensel Kooy
    Peter van Woensel Kooy

    senior redacteur, merk-expert
    MarketingTribune
  • FoodDistributieMarketing

Jouri Schoemaker en Martijn Bijmolt willen duurzamer leven makkelijk maken. Met hun bezorgbedrijf 'Puur Bezorgd' bieden ze boodschappen verpakkingsvrij thuis in glazen potten, die leeg kunnen worden geretourneerd. Een opvallende nieuwe speler in het 'boxtoernooi'.

Het doel van de nieuwe bezorgdienst is bijdragen aan een volledig plasticvrije keten. 'Het is net zoals de melkboer van vroeger', vertelt Bijmolt op Foodlog, 'maar dan met het gemak van deze tijd.' Schoemaker en Bijmolt startten in januari met eigen kapitaal Puur Bezorgd. 'Toen nog naast een baan, sinds ruim twee maanden zijn er we er fulltime mee bezig. Met elektrische bakfietsen bezorgen we houdbare producten als ketjap, olie, pasta, rijst, ontbijtgranen, limonades, keukenkruiden en peulvruchten in herbruikbare glazen potten bij de mensen thuis.' 

Gemak
Zo ongecompliceerd mogelijk boodschappen doen, dat is het tweede doel voor de klant. 'Er zijn genoeg mensen die graag willen minderen met verpakkingen, maar moeite hebben om dit makkelijk voor elkaar te krijgen', aldus Bijmolt. 'Net zoals je gemakkelijk voor groene energie of een betere bank kunt kiezen, moet verpakkingsvrij boodschappen doen ook gemakkelijk zijn.' De afgeleverde potten worden bij de volgende bestelling leeg weer opgehaald. Klanten betalen €1,50 statiegeld voor een pot, per gebruik wordt er 7 cent schoonmaakkosten ingehouden. De potten vult het bedrijf met producten uit bulkverpakkingen van bijvoorbeeld 10 of 20 kilo, die soms nog wel van plastic zijn. Lees hier verder.
(bron: Foodlog en Puur Bezorgd)

foto boven: het team van Puur Bezorgd

Raadpleeg hier kosteloos MarketingTribunes dossier [Boxtoernooi] de over thuisbezorgtrend.

Peter van Woensel Kooy

Laatste reacties

ISMI

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken