[boxtoernooi] Gemak als geheim van Rotterdamse verpakkingsvrije bezorgdienst
- Food-en-retail
- 30 aug 2019 @ 15:45
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - FoodDistributieMarketing
- 30 aug 2019 @ 15:45
- Peter van Woensel Kooy
Jouri Schoemaker en Martijn Bijmolt willen duurzamer leven makkelijk maken. Met hun bezorgbedrijf 'Puur Bezorgd' bieden ze boodschappen verpakkingsvrij thuis in glazen potten, die leeg kunnen worden geretourneerd. Een opvallende nieuwe speler in het 'boxtoernooi'.
Het doel van de nieuwe bezorgdienst is bijdragen aan een volledig plasticvrije keten. 'Het is net zoals de melkboer van vroeger', vertelt Bijmolt op Foodlog, 'maar dan met het gemak van deze tijd.' Schoemaker en Bijmolt startten in januari met eigen kapitaal Puur Bezorgd. 'Toen nog naast een baan, sinds ruim twee maanden zijn er we er fulltime mee bezig. Met elektrische bakfietsen bezorgen we houdbare producten als ketjap, olie, pasta, rijst, ontbijtgranen, limonades, keukenkruiden en peulvruchten in herbruikbare glazen potten bij de mensen thuis.'
Gemak
Zo ongecompliceerd mogelijk boodschappen doen, dat is het tweede doel voor de klant. 'Er zijn genoeg mensen die graag willen minderen met verpakkingen, maar moeite hebben om dit makkelijk voor elkaar te krijgen', aldus Bijmolt. 'Net zoals je gemakkelijk voor groene energie of een betere bank kunt kiezen, moet verpakkingsvrij boodschappen doen ook gemakkelijk zijn.' De afgeleverde potten worden bij de volgende bestelling leeg weer opgehaald. Klanten betalen €1,50 statiegeld voor een pot, per gebruik wordt er 7 cent schoonmaakkosten ingehouden. De potten vult het bedrijf met producten uit bulkverpakkingen van bijvoorbeeld 10 of 20 kilo, die soms nog wel van plastic zijn. Lees hier verder.
(bron: Foodlog en Puur Bezorgd)
foto boven: het team van Puur Bezorgd
Raadpleeg hier kosteloos MarketingTribunes dossier [Boxtoernooi] de over thuisbezorgtrend.
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
- boodschap
- glazen potten
- Martijn Bijmolt
- opvallend
- distributie
- thuis
- plastic
- verpakkingsvrij
- Jouri Schoemaker
- boxtoernooi
- Puur Bezorgd
- mvo
- nieuw
- speler
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Jumbo viert zomer met Jan Smit en ‘Tranquilo’
- Nieuwe commerciële strategie Jumbo werpt eerste vruchten af
- [column] Gymshark werd way of life met ijzersterk merkrk
- Wibra groeit stevig door met recordomzet en internationale...
- Sea Water en Flink brengen verkoeling op straat
- Veggies First: van bijgerecht naar craving
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Laatste Nieuws
- René Repko tijdelijk aan het roer... 11-07-2025
- Koninklijke Eru smelt erfgoed en... 11-07-2025
- [marketeer 227] Ragna Hes en Kees... 11-07-2025
- Louise Picquet van Kellanova:... 11-07-2025
- Snackmerk Rewind onthult maïschips... 10-07-2025
- ACM waarschuwt: winkeliers moeten... 10-07-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Zo speel je deze zomer in op de trends die jouw markt in 2025 domineren
- Los email feedback geautomatiseerd op en verhoog klanttevredenheid met AI
- Level up your marketing strategy with gamification
- Zo start je met reclame: zet in vijf stappen een effectieve campagne op
- Dè CMS gids voor marketeers