[boxtoernooi] Gemak als geheim van Rotterdamse verpakkingsvrije bezorgdienst
- Food-en-retail
- 30 aug 2019 @ 15:45
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - FoodDistributieMarketing
- 30 aug 2019 @ 15:45
- Peter van Woensel Kooy
Jouri Schoemaker en Martijn Bijmolt willen duurzamer leven makkelijk maken. Met hun bezorgbedrijf 'Puur Bezorgd' bieden ze boodschappen verpakkingsvrij thuis in glazen potten, die leeg kunnen worden geretourneerd. Een opvallende nieuwe speler in het 'boxtoernooi'.
Het doel van de nieuwe bezorgdienst is bijdragen aan een volledig plasticvrije keten. 'Het is net zoals de melkboer van vroeger', vertelt Bijmolt op Foodlog, 'maar dan met het gemak van deze tijd.' Schoemaker en Bijmolt startten in januari met eigen kapitaal Puur Bezorgd. 'Toen nog naast een baan, sinds ruim twee maanden zijn er we er fulltime mee bezig. Met elektrische bakfietsen bezorgen we houdbare producten als ketjap, olie, pasta, rijst, ontbijtgranen, limonades, keukenkruiden en peulvruchten in herbruikbare glazen potten bij de mensen thuis.'
Gemak
Zo ongecompliceerd mogelijk boodschappen doen, dat is het tweede doel voor de klant. 'Er zijn genoeg mensen die graag willen minderen met verpakkingen, maar moeite hebben om dit makkelijk voor elkaar te krijgen', aldus Bijmolt. 'Net zoals je gemakkelijk voor groene energie of een betere bank kunt kiezen, moet verpakkingsvrij boodschappen doen ook gemakkelijk zijn.' De afgeleverde potten worden bij de volgende bestelling leeg weer opgehaald. Klanten betalen €1,50 statiegeld voor een pot, per gebruik wordt er 7 cent schoonmaakkosten ingehouden. De potten vult het bedrijf met producten uit bulkverpakkingen van bijvoorbeeld 10 of 20 kilo, die soms nog wel van plastic zijn. Lees hier verder.
(bron: Foodlog en Puur Bezorgd)
foto boven: het team van Puur Bezorgd
Raadpleeg hier kosteloos MarketingTribunes dossier [Boxtoernooi] de over thuisbezorgtrend.
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
- Puur Bezorgd
- nieuw
- plastic
- Jouri Schoemaker
- opvallend
- boodschap
- distributie
- mvo
- speler
- boxtoernooi
- thuis
- glazen potten
- verpakkingsvrij
- Martijn Bijmolt
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Betaalbare diamant centraal in nieuwe Zeeman-campagne
- Albert Heijn kiest Jeroen van Koningsbrugge als nieuwe...
- [marketeer 230] Isabelle Pinckaers - Head of Marketing Podimo
- Horroriconen komen samen op Fanta Halloween verpakkingen
- [column] Zo raakt je duurzaamheidsboodschap wél: menselijkheid...
- Categoriewinnaars 'ABN Amro Retailer of the Year 2025-2026...
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Laatste Nieuws
- Primeur in Haarlem: eerste... 15-09-2025
- Dirk haakt stevig in op Prinsjesdag... 15-09-2025
- Dumfries helpt tieners leren... 15-09-2025
- Nescafé Dolce Gusto brengt nieuw... 12-09-2025
- Heineken 0 punt 0 bereikt 10K... 11-09-2025
- Kruidvat versterkt... 08-09-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Ontdek de kracht van merkactivatie
- Boost je omzet met deze top 10 marketing automations
- Boost engagement & retention with proven gamification strategies
- AI Alone won't save CX. Resolution will.
- Een bewust slanker technologielandschap
- From Insights to Impact: AI Strategies for the Modern Contact Centre
- Retail transformeren voor de toekomst: gids voor Unified Commerce
- De basis voor omnichannel succes