Land Rover zet New Defender in de markt
- Food-en-retail
- 10 sep 2019 @ 11:49
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - MarketingShowroomtrafficInnovatie
- 10 sep 2019 @ 11:49
- Peter van Woensel Kooy
'Dit is de nieuwe Land Rover Defender. Het icoon dat opnieuw uitgevonden is. De New Defender is innovatief, robuust en vormt dankzij zijn capaciteiten de benchmark in zijn klasse', meldt de afdeling Land Rover-marketing trots. Een ontwerp uit 1948 hervindt de weg.
In zeventig jaar tijd heeft Land Rover wereldwijd de harten van ontdekkingsreizigers, hulporganisaties en avonturiers veroverd, stelt het merk. 'De Defender heeft zich in de extreemste omstandigheden bewezen. De New Defender completeert het Land Rover-gamma, dat verder bestaat uit de Discovery familie -Discovery en Discovery Sport- en de Range Rover familie -Evoque, Velar, Sport en Range Rover-. De New Defender 110 verschijnt in het eerste kwartaal van 2020 op de markt. De New Defender 90 met kortere wielbasis wordt op een later moment geïntroduceerd.'
Karakteristiek design
Land Rover vertaalde de karakteristieke designkenmerken van de iconische Defender naar de eenentwintigste eeuw. De krachtige uitstraling en de typische glaspanelen in het dak moeten bijdragen aan het moderne uiterlijk van de New Defender. De korte overhang, Alpine-ruiten, een zijwaarts opende achterdeur en het separaat gemonteerde reservewiel in het nieuwe ontwerp verwijzen juist naar het verleden. Deze aspecten maken de New Defender direct herkenbaar als een echte Land Rover.
Gerry McGovern, Chief Design Officer, Land Rover, vertelt MarketingTribune: 'The new Defender is respectful of its past but is not harnessed by it. This is a new Defender for a New Age. Its unique personality is accentuated by its distinctive silhouette and optimum proportions, which make it both highly desirable and seriously capable – a visually compelling 4x4 that wears its design and engineering integrity with uncompromised commitment.'
Het no-nonsense karakter van de originele Defender is volgens de makers terug te zien in het moderne interieur waarin structurele elementen en verstevigingen zichtbaar zijn. Innovatieve technologieën zoals de transmissiebediening op het dashboard maken het mogelijk om tussen de twee voorstoelen een extra ‘Jump Seat’ te plaatsen, net zoals in de oorspronkelijke Land Rover Series. 'Onvergelijkbaar en niet te stoppen', is de nieuwe marketing selling line. Zie ook de introductiefilm hieronder.
(PvWK)
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
- showroom
- icoon
- New Defender 110
- Land Rover
- Defender
- Discovery Sport
- Jaguar
- Range Rover
- New Defender
- sterk
- auto
- Velar
- simpel
- Discovery
- Sport
- terrein
- familie
- Evoque
- Range Rover
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Nieuwe wintertraditie bij McDonalds: de oliebol
- Dijkhuizen aan marketingroer McDonald's - start nieuwe CMO in...
- [interview] Joyce Bierman (AH): 'Affordable luxury en...
- CBL: Versterken voedselvoorziening moet prioriteit worden
- Bas Dijkstra (Lazy): 'Ik hou van merken met een...
- [column] Alle 13 goed: Foodtrends 2026 volgens Friends & Forks
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Laatste Nieuws
- Lidl verrast met sterrestaurant voor... 19-12-2025
- Horecava Trendrapport 2026 schetst... 18-12-2025
- [onderzoek] Kerst 2025: Lidl in... 17-12-2025
- Heineken daagt voice note-cultuur uit17-12-2025
- Dijkhuizen aan marketingroer... 15-12-2025
- [interview] Joyce Bierman (AH):... 15-12-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Commerce media: van klikken naar connecties
- From Insights to Impact: AI Strategies for the Modern Contact Centre
- AI SEO: hoe word je gevonden als je klanten ChatGPT gebruiken in plaats van alleen Google?
- Wil je je magazijn slimmer organiseren en klaarstomen voor groei, maar weet je niet waar je moet beginnen?
- The State of AI in Customer Experience 2025




