Kwekkeboom lanceert vegetarische bitterbal

Kwekkeboom lanceert vegetarische bitterbal
  • Food-en-retail
  • 22 okt 2019 @ 07:59
  • 8951 x gelezen
  • Link
  • Peter van Woensel Kooy
    Peter van Woensel Kooy

    senior redacteur, merk-expert
    MarketingTribune
  • FoodMerkenMarketing

De vegetarische bitterbal is nieuw in het assortiment van Kwekkeboom Oven & Airfryer. 'Hij is natuurlijk net zo krokant, mals, rond, goudkleurig en smakelijk als al onze andere bitterballen', aldus het haute friture-foodmerk.


Bitterballen maken een feest vaak dubbel zo gezellig. 'Jammer als niet iedereen van deze warme, krokante snacks kan genieten, omdat er vlees in zit. Dat is vanaf nu anders! Deze Vega Bitterballen zijn niet van "echt" te onderscheiden. Voor ieder borrelmoment', aldus Kwekkeboom bij de introductie. De vega-bitterbal -maar dan ook echt lekker- lijkt een gat in de markt, want de 'gewone' bitterbal is een favoriete Nederlandse snack. De lancering door Kwekkeboom komt juist op het moment dat bijvoorbeeld de Gemeente Amsterdam dierlijke snacks in de ban heeft gedaan. Op recepties en dergelijke moet de carnivoor daar nu expliciet naar vragen, het standaard assortiment is vega, zoals in meer progressieve gemeentes.

Groeiende vega trend
En dat is helemaal niet zo'n ramp, volgens Kwekkeboom. Wanneer het plantaardige alternatief tenminste niet drie keer zo duur is en natuurlijk: om te smullen. 'Wist je dat 5% van onze bevolking vegetariër is en dit percentage groeiende is?', schrijft het merk op de eigen website, en: 'wist je dat vegetarisch eten van alle tijden is, maar Ghandi pas velen overtuigde?' om te besluiten met het weetje: 'dat onze vegabitterbal minstens zo lekker is als onze andere Ovensnacks?'

Op de speciale landingspagina is de nieuwe aanwinst van Kwekkeboom in een 360-graden opname te bewonderen. Ook via Facebook wordt de nieuwe variant gepromoot. Van klassieke snacks en vleeswaren verschijnen steeds vaker smakelijke plantaardige alternatieven, zoals recent nog bij Unox. Alleen de P van prijs staat een doorbraak soms nog in de weg. Bekijk hier de verkooppunten van Kwekkeboom.
(PvWK)

Peter van Woensel Kooy

Laatste reacties

ISMI

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken