Kwekkeboom lanceert vegetarische bitterbal
- Food-en-retail
- 22 okt 2019 @ 07:59
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - FoodMerkenMarketing
- 22 okt 2019 @ 07:59
- Peter van Woensel Kooy
De vegetarische bitterbal is nieuw in het assortiment van Kwekkeboom Oven & Airfryer. 'Hij is natuurlijk net zo krokant, mals, rond, goudkleurig en smakelijk als al onze andere bitterballen', aldus het haute friture-foodmerk.
Bitterballen maken een feest vaak dubbel zo gezellig. 'Jammer als niet iedereen van deze warme, krokante snacks kan genieten, omdat er vlees in zit. Dat is vanaf nu anders! Deze Vega Bitterballen zijn niet van "echt" te onderscheiden. Voor ieder borrelmoment', aldus Kwekkeboom bij de introductie. De vega-bitterbal -maar dan ook echt lekker- lijkt een gat in de markt, want de 'gewone' bitterbal is een favoriete Nederlandse snack. De lancering door Kwekkeboom komt juist op het moment dat bijvoorbeeld de Gemeente Amsterdam dierlijke snacks in de ban heeft gedaan. Op recepties en dergelijke moet de carnivoor daar nu expliciet naar vragen, het standaard assortiment is vega, zoals in meer progressieve gemeentes.
Groeiende vega trend
En dat is helemaal niet zo'n ramp, volgens Kwekkeboom. Wanneer het plantaardige alternatief tenminste niet drie keer zo duur is en natuurlijk: om te smullen. 'Wist je dat 5% van onze bevolking vegetariër is en dit percentage groeiende is?', schrijft het merk op de eigen website, en: 'wist je dat vegetarisch eten van alle tijden is, maar Ghandi pas velen overtuigde?' om te besluiten met het weetje: 'dat onze vegabitterbal minstens zo lekker is als onze andere Ovensnacks?'
Op de speciale landingspagina is de nieuwe aanwinst van Kwekkeboom in een 360-graden opname te bewonderen. Ook via Facebook wordt de nieuwe variant gepromoot. Van klassieke snacks en vleeswaren verschijnen steeds vaker smakelijke plantaardige alternatieven, zoals recent nog bij Unox. Alleen de P van prijs staat een doorbraak soms nog in de weg. Bekijk hier de verkooppunten van Kwekkeboom.
(PvWK)
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
- bitterbal
- natuurlijk
- krokant
- vlees
- slacht
- a;lternatief
- nieuw
- gemeentebeleid
- goudkleurig
- Kwekkeboom Oven & Airfryer
- bitterballen
- Kwekkeboom
- vega
- rond
- vegetarisch
- smakelijk
- mals
- haute friture
- assortiment
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Nieuwe wintertraditie bij McDonalds: de oliebol
- Dijkhuizen aan marketingroer McDonald's - start nieuwe CMO in...
- Bas Dijkstra (Lazy): 'Ik hou van merken met een...
- CBL: Versterken voedselvoorziening moet prioriteit worden
- [column] The most terrible time of the year
- [column] Upfront: Het toppunt van #omdenken op 80m2
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Laatste Nieuws
- Lidl verrast met sterrestaurant voor... 19-12-2025
- Horecava Trendrapport 2026 schetst... 18-12-2025
- [onderzoek] Kerst 2025: Lidl in... 17-12-2025
- Heineken daagt voice note-cultuur uit17-12-2025
- Dijkhuizen aan marketingroer... 15-12-2025
- [interview] Joyce Bierman (AH):... 15-12-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Commerce media: van klikken naar connecties
- From Insights to Impact: AI Strategies for the Modern Contact Centre
- AI SEO: hoe word je gevonden als je klanten ChatGPT gebruiken in plaats van alleen Google?
- Wil je je magazijn slimmer organiseren en klaarstomen voor groei, maar weet je niet waar je moet beginnen?
- The State of AI in Customer Experience 2025




