Picnic komt met een eigen merk
- Food-en-retail
- 30 jun 2020 @ 11:53
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - MarketingWinkelen
- 30 jun 2020 @ 11:53
- Peter van Woensel Kooy
Picnic gaat producten ontwikkelen en verkopen onder een eigen Picnic-merk. Het gaat volgens Distrifood bijvoorbeeld om chips, conserven en keukenrolpapier.
'Een team van zes man is momenteel bezig met de designs en uitzoekwerk.' Daarbij krijgt de onlineretailer hulp en ondersteuning vanuit zijn supermarktpartners Boni en Edeka, aldus Picnic-topman Michiel Muller in een interview met Distrifood. ‘Zij weten veel over eigenmerken en over supply chains'. Picnic zal beginnen met de producten waar volgens zichzelf het meeste te verbeteren valt. Dat zijn producten die veel verkocht worden, of producten waar veel verspild wordt.
Lucht eruit
Bij chips wordt bijvoorbeeld heel veel lucht vervoerd, zegt Muller. ‘Al die dingen zijn zonde aan de supply chain, zowel in onze ogen als in de ogen van de leveranciers. Daar kan je veel aan doen.’ Muller vertelt het retailmedium: ‘Als enige op de markt hebben wij geen fysieke supermarkten, dus kunnen we ons met ons eigenmerk volledig op e-commerce richten.’ Bij de verpakking hoeft er geen rekening mee gehouden te worden dat het product ook in de winkel moet staan. ‘Een verpakking in de winkel heeft een heel andere functie dan de verpakking in onze app. Je kunt onderscheid maken tussen wat je in de app vertelt en wat je als consument thuis krijgt. Je weet wat je hebt gekocht.’ Lees hier verder.
(PvWK)
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
- verkopen
- papier
- keukenrol
- Picnic-merk
- chips
- Michiel Muller
- conserven
- producten
- marketing
- Picnic
- ontwikkelen
- Distrifood
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Categoriewinnaars 'ABN Amro Retailer of the Year 2025-2026...
- Nescafé Dolce Gusto brengt nieuw koffiesysteem Neo met...
- Kruidvat versterkt beautypositionering
- Albert Heijn zet tech in tegen voedselverspilling
- Fritz-kola introduceert Mischmasch in Nederland
- Heineken 0 punt 0 bereikt 10K taplocaties in Europa
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Laatste Nieuws
- DPG Media en Albert Heijn lanceren... 18-09-2025
- Start pilot 'De Betere Kantine' 18-09-2025
- Breaking: Deen Jesper Højer is... 17-09-2025
- Bolletje lanceert ronde Bagel Cracker16-09-2025
- Intergamma lanceert... 16-09-2025
- Primeur in Haarlem: eerste... 15-09-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Ontdek de kracht van merkactivatie
- Boost je omzet met deze top 10 marketing automations
- Boost engagement & retention with proven gamification strategies
- AI Alone won't save CX. Resolution will.
- Een bewust slanker technologielandschap
- From Insights to Impact: AI Strategies for the Modern Contact Centre
- Retail transformeren voor de toekomst: gids voor Unified Commerce
- De basis voor omnichannel succes