Picnic komt met een eigen merk
- Food-en-retail
- 30 jun 2020 @ 11:53
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - MarketingWinkelen
- 30 jun 2020 @ 11:53
- Peter van Woensel Kooy
Picnic gaat producten ontwikkelen en verkopen onder een eigen Picnic-merk. Het gaat volgens Distrifood bijvoorbeeld om chips, conserven en keukenrolpapier.
'Een team van zes man is momenteel bezig met de designs en uitzoekwerk.' Daarbij krijgt de onlineretailer hulp en ondersteuning vanuit zijn supermarktpartners Boni en Edeka, aldus Picnic-topman Michiel Muller in een interview met Distrifood. ‘Zij weten veel over eigenmerken en over supply chains'. Picnic zal beginnen met de producten waar volgens zichzelf het meeste te verbeteren valt. Dat zijn producten die veel verkocht worden, of producten waar veel verspild wordt.
Lucht eruit
Bij chips wordt bijvoorbeeld heel veel lucht vervoerd, zegt Muller. ‘Al die dingen zijn zonde aan de supply chain, zowel in onze ogen als in de ogen van de leveranciers. Daar kan je veel aan doen.’ Muller vertelt het retailmedium: ‘Als enige op de markt hebben wij geen fysieke supermarkten, dus kunnen we ons met ons eigenmerk volledig op e-commerce richten.’ Bij de verpakking hoeft er geen rekening mee gehouden te worden dat het product ook in de winkel moet staan. ‘Een verpakking in de winkel heeft een heel andere functie dan de verpakking in onze app. Je kunt onderscheid maken tussen wat je in de app vertelt en wat je als consument thuis krijgt. Je weet wat je hebt gekocht.’ Lees hier verder.
(PvWK)
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
- Michiel Muller
- keukenrol
- Distrifood
- Picnic
- Picnic-merk
- marketing
- ontwikkelen
- verkopen
- conserven
- papier
- chips
- producten
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Nieuwe commerciële strategie Jumbo werpt eerste vruchten af
- [column] Gymshark werd way of life met ijzersterk merkrk
- Jumbo viert zomer met Jan Smit en ‘Tranquilo’
- Wibra groeit stevig door met recordomzet en internationale...
- Sea Water en Flink brengen verkoeling op straat
- Veggies First: van bijgerecht naar craving
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Laatste Nieuws
- René Repko tijdelijk aan het roer... 11-07-2025
- Koninklijke Eru smelt erfgoed en... 11-07-2025
- [marketeer 227] Ragna Hes en Kees... 11-07-2025
- Louise Picquet van Kellanova:... 11-07-2025
- Snackmerk Rewind onthult maïschips... 10-07-2025
- ACM waarschuwt: winkeliers moeten... 10-07-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Zo speel je deze zomer in op de trends die jouw markt in 2025 domineren
- Los email feedback geautomatiseerd op en verhoog klanttevredenheid met AI
- Level up your marketing strategy with gamification
- Zo start je met reclame: zet in vijf stappen een effectieve campagne op
- Dè CMS gids voor marketeers