Heineken, Happy Tosti en Milieuwerk: Social Capital

Heineken, Happy Tosti en Milieuwerk: Social Capital
  • Food-en-retail
  • 2 jul 2020 @ 15:50
  • 17630 x gelezen
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
    Sjaak Hoogkamer

    hoofdredacteur
    MarketingTribune
  • HR

In de Heineken Experience zijn Heineken, Happy Tosti en Milieuwerk vandaag officieel een samenwerking aangegaan onder de naam Social Capital, een bedrijf dat mensen met een arbeidsbeperking aan werk gaat helpen.

Social Capital is bedoeld om zoveel mogelijk mensen met een zichtbare of onzichtbare arbeidsbeperking een betaalde baan aan te bieden bij de partners van Heineken in de horeca en facilitaire dienstverlening.

Marc Josephus Jitta, Directeur Out of Home Heineken Nederland: ‘Het zijn hele moeilijke tijden voor onze partners in de horeca en evenementen industrie en we helpen ondernemers waar we kunnen. Tegelijkertijd moeten we ook focussen op de lange termijn impact op onze samenleving, want juist nu worden de minder sterke arbeidsgroepen hard geraakt. Vorig jaar raakten we in gesprek met Happy Tosti en Milieuwerk. Twee organisaties die al lange tijd bezig om mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt een mooie werkplek te bieden. Maar we zijn er nog lang niet in Nederland. Happy Tosti en Milieuwerk hebben de kennis en ervaring in het detacheren, begeleiden en coachen van deze specifieke doelgroep in de horeca.’

We vinden het belangrijk dat deze mensen zichzelf ontwikkelen op een plek waar ze plezier uit het werk halen en gewaardeerd worden

Jasper Kool, medeoprichter van Happy Tosti & Social Capital: ‘In ons land is er een grote groep mensen met een arbeidsbeperking op zoek naar een leuke baan, maar helaas is dit niet altijd even makkelijk. Het gaat van mensen die vanwege fysieke of mentale redenen moeilijk aan een baan komen tot mensen die hier coaching en begeleiding bij nodig hebben. We vinden het belangrijk dat zij zichzelf ontwikkelen op een plek waar ze plezier uit het werk halen en gewaardeerd worden. De horeca is bij uitstek een sector waar dit kan en we geloven dat ook ondernemers daar hun voordeel uit kunnen halen.’

Centrale Hub als opleidingsplek

Het begint allemaal bij een centrale hub. Per regio is er een centrale horecagelegenheid – waaronder de Heineken Experience in Amsterdam en later de eigen brewpub van het biermerk in Leiden – die als startpunt dient voor het opleiden van medewerkers. ‘Het opleiden van de medewerkers doen we in samenwerking met de Heineken Experience. Gezamenlijk ontwikkelen we opleidingsmodules die op maat gemaakt zijn voor ieders talent. Onze medewerkers leren het vak samen met ervaren horecapartners en zijn zo breed inzetbaar in de lokale arbeidsmarktregio. Het is gaaf om op deze manier samen te werken met horecapartners zoals Brasserie Groep die dezelfde visie delen en hiermee de ambitie van Social Capital mogelijk maken,’ aldus David Jansen en Wouter de Vaal van Milieuwerk.

 

 

 

Sjaak Hoogkamer

Laatste reacties

ISMI

van shoppers kopers maken

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 20 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken