Een derde van Nederlanders van plan kerstdiner online te bestellen
- Food-en-retail
- 7 dec 2020 @ 08:45
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - OnderzoekMarketing
- 7 dec 2020 @ 08:45
- Peter van Woensel Kooy
Zelf een uitgebreid kerstdiner koken geniet de voorkeur, toch lijken de feestdagen dit jaar in veel opzichten anders te worden. Uit onderzoek van Thuisbezorgd.nl blijkt dat één op de drie Nederlanders overweegt om het kerstdiner online te bestellen.
Bij 18- tot 34-jarigen ligt het percentage nog veel hoger, hiervan overweegt bijna de helft (48%) om het kerstdiner te laten bezorgen.
Waar het voorheen not done was om niet zelf uren in de keuken te zwoegen om het perfecte kerstmenu te serveren, hebben Nederlanders dit jaar andere plannen. In plaats van uit eten gaan of zelf in de keuken te staan, overweegt maar liefst 33 procent om eten te bestellen tijdens de feestdagen. Dit blijkt uit onderzoek van iVox in opdracht van Thuisbezorgd.nl. De kans is groot dat restaurants in de groeiende behoefte gaan voorzien: steeds meer gastronomische restaurants stappen over naar de bezorging van hun maaltijden.
Lokale restaurants
De populariteit van online bestellen tijdens de feestdagen, komt grotendeels ten goede van lokale ondernemers. Ruim 65 procent van de Nederlanders bestelt op dit moment het liefste bij lokale restaurants. Tegelijkertijd blijkt uit data van Thuisbezorgd.nl dat het online bestellen rond de kerstdagen al langer in de lift zit. In de afgelopen drie jaar is het aantal bestellingen tijdens de feestdagen met 30 procent toegenomen. Daarbij zijn ‘Derde Kerstdag’ en Nieuwjaarsdag al veel langer vaste prik voor veel Nederlanders, die zichzelf op die dagen het liefst trakteren op ‘guilty pleasures’. Volgens het onderzoek beweert maar liefst 8 op de 10 Nederlanders bijvoorbeeld op Nieuwjaarsdag online eten te bestellen.
(PvWK, foto: Any Lane / Pexels)
Bezorger van Thuisbezorgd staat paraat (foto: TB)
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- [marketeer 197] Margot van Hulsteijn - marketing directeur...
- [onderzoek] '4 op de 10 Nederlanders koopt zo veel mogelijk...
- Jumbo stopt met vleesstunts na kritiek Wakker Dier
- Albert Heijn brengt paasassortiment tot leven met AI
- 'Kwart retailers heeft in 2030 geen winkelvoorraad meer '
- Magnum lanceert Euphoria en Chill - ijsdivisie in de verkoop
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Laatste Nieuws
- Hak bedankt voor choco-moes28-03-2024
- Retailers Plus en Coop in het rood28-03-2024
- Judith Hoogendoorn van Upfield:... 27-03-2024
- [onderzoek] Huismerkverpakking vaak... 27-03-2024
- Goudas Glorie brengt ode aan mensen... 26-03-2024
- Lize Verdegaal van Subway: 'Onze... 26-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mrt 2024
Shopping Awards Gala
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing