Een derde van Nederlanders van plan kerstdiner online te bestellen
- Food-en-retail
- 7 dec 2020 @ 08:45
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - OnderzoekMarketing
- 7 dec 2020 @ 08:45
- Peter van Woensel Kooy
Zelf een uitgebreid kerstdiner koken geniet de voorkeur, toch lijken de feestdagen dit jaar in veel opzichten anders te worden. Uit onderzoek van Thuisbezorgd.nl blijkt dat één op de drie Nederlanders overweegt om het kerstdiner online te bestellen.
Bij 18- tot 34-jarigen ligt het percentage nog veel hoger, hiervan overweegt bijna de helft (48%) om het kerstdiner te laten bezorgen.
Waar het voorheen not done was om niet zelf uren in de keuken te zwoegen om het perfecte kerstmenu te serveren, hebben Nederlanders dit jaar andere plannen. In plaats van uit eten gaan of zelf in de keuken te staan, overweegt maar liefst 33 procent om eten te bestellen tijdens de feestdagen. Dit blijkt uit onderzoek van iVox in opdracht van Thuisbezorgd.nl. De kans is groot dat restaurants in de groeiende behoefte gaan voorzien: steeds meer gastronomische restaurants stappen over naar de bezorging van hun maaltijden.
Lokale restaurants
De populariteit van online bestellen tijdens de feestdagen, komt grotendeels ten goede van lokale ondernemers. Ruim 65 procent van de Nederlanders bestelt op dit moment het liefste bij lokale restaurants. Tegelijkertijd blijkt uit data van Thuisbezorgd.nl dat het online bestellen rond de kerstdagen al langer in de lift zit. In de afgelopen drie jaar is het aantal bestellingen tijdens de feestdagen met 30 procent toegenomen. Daarbij zijn ‘Derde Kerstdag’ en Nieuwjaarsdag al veel langer vaste prik voor veel Nederlanders, die zichzelf op die dagen het liefst trakteren op ‘guilty pleasures’. Volgens het onderzoek beweert maar liefst 8 op de 10 Nederlanders bijvoorbeeld op Nieuwjaarsdag online eten te bestellen.
(PvWK, foto: Any Lane / Pexels)
Bezorger van Thuisbezorgd staat paraat (foto: TB)
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Betaalbare diamant centraal in nieuwe Zeeman-campagne
- Albert Heijn kiest Jeroen van Koningsbrugge als nieuwe...
- [marketeer 230] Isabelle Pinckaers - Head of Marketing Podimo
- Horroriconen komen samen op Fanta Halloween verpakkingen
- [column] Zo raakt je duurzaamheidsboodschap wél: menselijkheid...
- Categoriewinnaars 'ABN Amro Retailer of the Year 2025-2026...
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Laatste Nieuws
- Primeur in Haarlem: eerste... 15-09-2025
- Dirk haakt stevig in op Prinsjesdag... 15-09-2025
- Dumfries helpt tieners leren... 15-09-2025
- Nescafé Dolce Gusto brengt nieuw... 12-09-2025
- Heineken 0 punt 0 bereikt 10K... 11-09-2025
- Kruidvat versterkt... 08-09-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Ontdek de kracht van merkactivatie
- Boost je omzet met deze top 10 marketing automations
- Boost engagement & retention with proven gamification strategies
- AI Alone won't save CX. Resolution will.
- Een bewust slanker technologielandschap
- From Insights to Impact: AI Strategies for the Modern Contact Centre
- Retail transformeren voor de toekomst: gids voor Unified Commerce
- De basis voor omnichannel succes