JBL viert 75 jarig bestaan

JBL viert 75 jarig bestaan
  • Food-en-retail
  • 10 feb 2021 @ 08:26
  • Link
  • Peter van Woensel Kooy
    Peter van Woensel Kooy

    senior redacteur, merk-expert
    MarketingTribune
  • StorytellingMarketing

Harman International, producent van apparaten en technologie voor auto's, consumenten en bedrijven, viert dit jaar het 75-jarig jubileum van haar merk JBL.

Het eerste product, de D101, werd driekwart eeuw geleden uitgebracht door oprichter James B. Lansing en tot op de dag van vandaag zijn de producten mateloos populair, meldt de producent. 'JBL is partner van de meest iconische evenementen uit de muziekindustrie en wordt door zowel professionals als consumenten gewaardeerd voor haar kenmerkende JBL sound. Het geluid van JBL geeft energie en zorgt altijd voor dat beetje extra.'

Een passie voor innovatie
Innovatie met aandacht voor detail is en blijft een belangrijke drijfveer, aldus JBL. 'De afgelopen tientallen jaren hebben JBL’s talentvolle technici met passie gewerkt om nieuwe technologieën te produceren, marktleidende audio te ontwikkelen en de standaard op het gebied van design steeds hoger te leggen. Nog steeds bewandelt JBL haar eigen pad bouwt het merk aan een toekomst waar innovatie centraal staat.' 

'Fantastisch dat JBL alweer 75 jaar bestaat', zegt Dave Rogers, president van de Harman Lifestyle divisie, 'De geschiedenis is voornamelijk te danken aan JBL's toewijding aan kwaliteit en innovatie, waarbij de consument altijd centraal staat. De luisterervaring heeft altijd JBL's keuzes bepaald en in de loop van de decennia heeft JBL continu de beste audio- en lifestyle-ervaringen geboden voor luisteraars overal ter wereld.'

Wereldwijd 100 miljoen verkochte draagbare luidsprekers
JBL werd in 1946 opgericht door James B. Lansing; een technicus met een passie voor innovatie. JBL heeft zich altijd sterk gemaakt voor de evolutie van audiokwaliteit. Vandaag de dag worden JBL luidsprekers wereldwijd in meer dan de helft van de bioscopen, stadions en muziekpodia gebruikt. Met wereldwijd 100 miljoen verkochte draagbare luidsprekers, is JBL marktleider in draagbare luidsprekers en tevens het snelstgroeiende hoofdtelefoonmerk ter wereld.

JBL geeft energie
Muziek is vogens het merk een universele taal met een kracht die verder reikt dan grenzen en verschillen. JBL weet dat en heeft dan ook een unieke rol gespeeld in de geschiedenis van muziek. 'Zo was het merk trouwe bondgenoot van grootse evenementen en gedenkwaardige momenten als Woodstock, the Grateful Dead Wall of Sound en Tomorrowland. Samen met ambassadeurs als Bebe Rexha, Mabel, Armin van Buuren, Lucas Hernandez en NBA legend en MVP Giannis Antetokounmpo bezorgt JBL fans onvergetelijke momenten en geweldig goed geluid. Overal ter wereld, op elk moment, worden luisteraars wakker met muziek die wordt afgespeeld op een draagbare JBL-luidspreker, gaan ze los op de muziek via het JBL-geluid in hun auto op weg naar hun werk, motiveren ze zichzelf in de sportschool met hun favoriete deuntjes op een JBL-hoofdtelefoon, genieten ze van livemuziek aangedreven door JBL-luidsprekers, of ontspannen ze met een filmpje via de JBL-soundbar.' Elke dag opnieuw versterkt JBL volgens het merk zo op talloze manieren het vermogen van muziek om mensen met elkaar te verbinden en het leven leuker te maken.
(PvWK, beeld: Harman)

disclaimer: beeld boven geschoten voor maart 2020

Over Harman
'Harman (www.harman.com) ontwerpt en produceert connected producten en oplossingen voor consumenten, automotive en bedrijven wereldwijd, waaronder audio, visuele en infotainment systemen, bedrijfsoplossingen en software-services. Met premium merken als AKG§, Harman Kardon, Infinity, JBL, Lexicon, Mark Levinson en Revel is Harman populair onder audioliefhebbers van verschillende generaties en ondersteunt bovendien professionele artiesten en de omgeving waarin zij optreden. Harman is ook leider op het gebied van een technologie- en geïntegreerde service oplossingen voor automotive, mobile, telecommunicatie en bedrijven. Meer dan 50 miljoen auto’s op de weg zijn voorzien van Harman audio en infotainment systemen. De softwareoplossingen van Harman ondersteunen miljarden mobiele apparaten en systemen die zijn verbonden, geïntegreerd, gepersonaliseerd, adaptief en veilig op alle platformen. Op het werk, thuis en in de auto. Harman heeft 30.000 werknemers in Amerika, Europa en Azië. In maart 2017 werd Harman volledig overgenomen door Samsung Electronics.'

(bron: Harman)

Peter van Woensel Kooy

Laatste reacties

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken