Mix en Elevator ontwikkelen campagne Boels Rental
- Food-en-retail
- 29 nov 2021 @ 11:00
- Link
-
Sjaak Hoogkamer
hoofdredacteur
MarketingTribune - Geen tag
- 29 nov 2021 @ 11:00
- Sjaak Hoogkamer
Het Nederlandse verhuurbedrijf Boels Rental lanceert de campagne Don’t let winter stop your project. De campagne laat in een groot aantal Europese landen zien dat de klant kan rekenen op Boels Rental om de winter door te komen.
De campagne bestaat uit social advertenties, banners, drukwerk en een e-mailcampagne.
De mediastrategie focust zich onder andere op de weersomstandigheden vertelt Tessa Visser, campaignmanager Europe bij Boels Rental: ‘Wij willen de aannemers en ontwikkelaars duidelijk maken dat de winter geen invloed hoeft te hebben op de doorlooptijd van een project. Het gaat erom dat zij weten dat wij hen helpen vertraging te voorkomen met advies en de juiste tools. We zijn dus niet alleen een verhuurbedrijf, maar ook een partner voor ieder bouwproject.’
Don’t let winter stop your project moet de doelgroep, aannemers en ontwikkelaars, bewust maken van de problemen die de winter veroorzaakt.
Uit onderzoek blijkt dat een groot deel van de aannemers op het laatste moment handelt, zegt Daryl Fransz, Creative Lead bij Mix: ‘Veel aannemers handelen pas zodra het met bakken uit de lucht komt. Dit zou voor problemen in de bouw kunnen zorgen. Daarnaast zien we dat de voorraad er op deze dagen uitvliegt, waardoor je mis kunt grijpen. Voor ons was het dus zaak om een manier te vinden waarop we de urgentie van het probleem communiceren, voordat mensen in de bouw verplicht kerstverlichting, föhns en kruiken mee moeten nemen van huis.’
De campagnestrategie en het concept zijn bedacht door Mix. Growth marketing agency Elevator neemt de verantwoordelijkheid voor mediastrategie, executie en optimalisatie van de campagne.
Credits
Opdrachtgever: Tessa Visser & Frits Gunther (Boels Rental)
Concept: Daryl Fransz & Elise Demuynck (MIX)
Art direction & design: Elise Demuynck & Ashwin Murli (MIX)
Fotografie: Corné van der Stelt
Retouchering: Katty Houtmeyers & Corné van der Stelt
Copy: Daryl Fransz (MIX)
Creatieve directie: Ashwin Murli (MIX)
Performance: Thomas Wolters, Leonie van Ewijk & Frank Abrahams (Elevator)
-
Sjaak Hoogkamer
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: hoofdredacteur
- Website:http://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- [column] CO2-bewust consumeren: hoe dan?
- Onderzoek: retail verwacht hogere omzet in feestmaand
- [marketeer 192] Ilse van Loon - director Brand & Communication...
- Onderzoek: Slechts 14% retailers onmisbaar
- Martijn de Weerdt van Schoonenberg: 'Onze Kerstcampagne is de...
- Yumeko breidt uit naar vier Europese landen
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Laatste Nieuws
- Cirkel is verbindende vorm in Kerst... 07-12-2023
- Station Amsterdam Centraal heeft... 06-12-2023
- Nieuwjaarsduik 2024: Erwtensoep en... 06-12-2023
- 9 gemeenten krijgen geld... 05-12-2023
- Primark viert 15 jaar in de... 05-12-2023
- [onderzoek] Top 10 coolste... 05-12-2023
MarketingTribune Events
- 26jan 2024
Deadline inschrijven Shopping Awards
- 28mrt 2024
Shopping Awards Gala