Zeeman brengt nieuwe ongeverfde #basicz collectie uit
- Food-en-retail
- 10 nov 2022 @ 14:00
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - WinkelenFood
- 10 nov 2022 @ 14:00
- Peter van Woensel Kooy
Zeeman komt op 11 november 2022 met een gloednieuwe collectie van hun #basicz lijn. De unisex collectie is er in drie nieuwe kleuren en met nieuwe 'relaxte items'. Alles van 100% katoen.
'En zoals altijd voor de laagst mogelijke prijs', wordt uiteraard gemeld. Nieuw zijn de ongeverfde items, ofwel undyed. Doordat ze niet geverfd zijn, veroorzaken ze volgens Zeeman minder impact op het milieu.
Stijlvolle unisex-basics
De #basicz collectie bestaat uit sweaters, comfortabele joggingbroeken, T-shirts en hoodies met een boxy fit. Nieuw in de collectie zijn pulli’s, en beanies. Alle items zijn afgewerkt met stijlvolle details, zoals een geborduurd anker op de mouw, of dubbele stiksels op de schouders. De collectie komt in drie nieuwe seizoenskleuren en is gemaakt van 100% katoen.
Undyed
Naast de kleuren bruin en bordeaux is de collectie voor het eerst ook in een ongeverfde kleur verkrijgbaar. De natuurlijke kleur van katoen. Door de items niet te verven, is er bespaard op energie en op water. Ook is er geen gebruik gemaakt van chemische middelen. 'En dat is zuinig, net als Zeeman.'
Zuinig
Zeeman is zuinig op mensen, milieu en maatschappij, stelt het retailmerk zelf. Zo startte Zeeman onder andere vorig jaar met de verkoop van tweedehandskleding en kledinginzameling onder de naam 'Resale'. 'Ook werd de textielsuper tijdens de Retailer Of The Year verkiezingen uitgeroepen tot Sustainable Retailer van het jaar 2021-2022. Met de nieuwe undyed producten is Zeeman extra zuinig op het milieu. De items van undyed cotton zijn te herkennen aan het groene undyed logo. Meer over het Zuinig-beleid van Zeeman is te lezen in het MVO-verslag van 2021.'
De #basicz collectie heeft een maatbereik van maat XS tot XXL. Prijzen variëren van 2,99 tot 16,99 euro. De collectie is vanaf 11 november verkrijgbaar in de winkel en online via zeeman.com.
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Bol laat Sinterklaas en Kerstman samenwerken in nieuwe...
- [marketeer 235] Barbara van Schuppen - marketeer McArthurGlen...
- Action en Bol uitgeroepen tot 'beste retailers' bij ABN Amro...
- Bacardi en Coca-Cola lanceren kant-en-klare baco-cocktail
- Rel in Parijs na verwelkoming Shein door warenhuis BHV Marais
- Albert Heijn lanceert vernieuwde exclusieve verzorgingslijn Care
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Laatste Nieuws
- Hema zet duurzame beauty in de... 14-11-2025
- [marketeer 236] Angela Solkesz, Juve... 14-11-2025
- Action breidt Europees netwerk... 14-11-2025
- Albert Heijn viert komst Sint met... 13-11-2025
- Dille & Kamille lanceert... 13-11-2025
- Marketeer Mariëlle Rooswinkel: 'Meer... 13-11-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Waarom de échte strijd nog steeds op de winkelvloer wordt gewonnen
- Klaar voor Black Friday?
- De Future Shopper 2025 report: de belangrijkste shoppertrends die jij moet weten
- Van 'one sizes fits all' naar hyperpersonalisatie in e-mail
- Ben jij klaar voor Wero? De nieuwe Europese betaalmethode komt eraan
- The State of AI in Customer Experience 2025




