Vice Media Group en EU lanceren nieuwe docu wedstrijd voor jongeren

  • Food-en-retail
  • 3 feb 2023 @ 08:22
  • Link
  • Peter van Woensel Kooy
    Peter van Woensel Kooy

    senior redacteur, merk-expert
    MarketingTribune
  • CreatieContent

Vice Media Group zet samen met de EU een project op om aandacht te vragen voor het belang van onderwijs: Education in Motion. Jongeren in de EU krijgen de komende weken de kans om een documentaire te pitchen over dit onderwerp, de winnaar werkt hem uit tot een docu.

Vice Media Group en de Europese Unie lanceren ‘Education in Motion’. Een competitie waarbij Europese jongeren het belang van educatie laten zien in de vorm van een documentaire pitch. De winnende pitch wordt geselecteerd door een panel van de Europese Unie, Vice en Vice World News, de internationaal bekroonde nieuws afdeling van Vice Media Group. De winnaar krijgt de kans om hun idee uit te werken tot een volwaardige documentaire onder begeleiding van het Vice en Vice World News team. 

Kwalitatief hoogwaardig onderwijs is niet vanzelfsprekend. De briefing van Education in Motion vraagt jongeren daarom om vanuit hun visie te laten zien waarom toegang tot  onderwijs een universeel recht is dat niet onderbroken mag worden, los van enig conflict, financiële of maatschappelijke obstakels.  Jongeren, van 18 tot en met 24 jaar kunnen hun visie omtrent het belang van educatie indienen op de Education in Motion pagina op Vice.com. De winnaar krijgt de kans om hun idee, onder begeleiding van het Vice World News productie team, te ontwikkelen tot een volwaardige documentaire. Het eindproduct wordt later dit jaar gepubliceerd op een speciaal ingerichte branded content pagina op Vice.com, samen met aanvullende campagne assets. De wedstrijd wordt uitgezet in Nederland, Roemenië, Denemarken, Duitsland, Spanje, Polen en Oostenrijk. Inzendingen kunnen tot en met 12 februari worden ingediend. Bekijk hier de partnerpagina voor meer informatie.
(PvWK)

Over Vice Media Group
'Vice Media Group is een internationaal multi-platform mediabedrijf. Vice, opgericht in 1994, heeft kantoren in 25 landen over de hele wereld met een focus op vijf belangrijke bedrijfsonderdelen: VICE.com, een bekroond internationaal netwerk aan digitale content; Vice Studios, een speelfilm- en televisieproductiestudio; Vice TV, een Emmy bekroond internationaal televisienetwerk; een met Peabody bekroonde News-afdeling bekroond met de meeste Emmy’s voor nachtelijke nieuwsuitzendingen; en Virtue, een wereldwijd, full-service creatief bureau. Het portfolio van Vice Media Group omvat onder meer Refinery29, het toonaangevende wereldwijde media- en entertainmentbedrijf gericht op vrouwen; Pulse Films, een in Londen gevestigde next-gen productiestudio met vestigingen in Los Angeles, New York, Parijs en Berlijn; en i-D, een wereldwijde digitale en driemaandelijkse stijlbijbel die mode, hedendaagse cultuur en design definieert.'

(bron: Vice)

 

Peter van Woensel Kooy

Laatste reacties

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
  • ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

MarketingTribune Events

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken