Aanvoer winkels Albert Heijn hervat na staking

Aanvoer winkels Albert Heijn hervat na staking
  • Food-en-retail
  • 4 mei 2023 @ 10:09
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
    Sjaak Hoogkamer

    hoofdredacteur
    MarketingTribune
  • Geen tag

Albert Heijn en de vakbonden FNV en CNV gaan weer met elkaar om tafel over de nieuwe Albert Heijn Logistiek cao. De vakbonden beëindigen vandaag, donderdag 4 mei, de acties bij de distributiecentra.

De super heeft de afgelopen week te maken gehad met een ingrijpende staking van de distributiemedewerkers op verschillende plaatsen in het land. Dit leidde tot veel lege schappen, boze klanten, maar blije concurrenten. Albert Heijn meldt dat de winkels weer goed te bevoorraden zijn ‘zodat al onze klanten weer hun boodschappen bij ons kunnen doen zoals ze dat gewend zijn.’ Dit zal enkele dagen duren en kan verschillen per regio en per winkel

Albert Heijn heeft een verbeterd bod uitgebracht dat de basis vormt voor het overleg. Naast een loonsverhoging van 10% bij een looptijd van één jaar blijven de huidige arbeidsvoorwaarden voor bestaande en nieuwe collega’s in stand. Voor de roosters van uitzendkrachten gaat Albert Heijn een aantal afspraken maken met de uitzendbureaus. Gedurende de looptijd van de cao neemt het aantal vaste banen met 100 FTE toe.

Sjaak Hoogkamer

Laatste reacties

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken