Heinz gaat met vleesvervangers de markt op
- Food-en-retail
- 15 mei 2023 @ 13:31
- Link
-
Nanny Kuilboer
Redacteur
BBP Media - MarketingTribune - Food
- 15 mei 2023 @ 13:31
- Nanny Kuilboer
In de tweede fase van de campagne ‘Neem een break van vlees, niet van smaak’ staat Heinz de komende weken op vijf stadsmarkten.
Heinz wil hiermee zoveel mogelijk Nederlandse consumenten kennis laten maken met alternatieven voor vlees. De campagne ging maart 2023 van start, gelijktijdig met de lancering en landelijke beschikbaarheid van de Heinz Meatless Burgers, Heinz Meatless Gehakt, Heinz Beanz Burgerz Mediterrane Stijl en Heinz Beanz Burgerz Mexicaanse Stijl.
Bob Rog van Kraft Heinz Benelux: ‘Bijna een derde van de Nederlanders wil minder vlees eten, maar de gemiddelde vleesconsumptie per persoon is sinds 2005 nauwelijks afgenomen’
Bob Rog, Managing Director van Kraft Heinz Benelux: ‘Veel mensen blijven, onder andere gezien de uitdagingen rond klimaat en duurzaamheid, op zoek naar een vertrouwd merk dat plantaardige maaltijden tot lekkere smaakexplosies maakt. De Nederlandse consument kent Heinz en zijn smaakreferenties al heel goed - miljoenen Nederlandse huishoudens houden van onze producten en vertrouwen ons merk. Bij Kraft Heinz zijn we klaar om een leidende rol te spelen in de levensmiddelenindustrie van de toekomst. De campagne dient ter ondersteuning van de gelanceerde producten, maar een minstens even belangrijk doel is om consumenten ervan bewust te maken dat de keuze voor plantaardige alternatieven niet ten koste van smaakbeleving en voedingswaarde hoeft te gaan, want hoewel bijna een derde van de Nederlanders (29%) aangeeft hun vleesconsumptie te willen verminderen, blijkt in de praktijk dat de gemiddelde vleesconsumptie per persoon sinds 2005 nauwelijks afneemt.’
Stadsmarkten
Tilburg: 19 mei 2023
Wageningen: 24 mei 2023
Delft: 25 mei 2023
Veenendaal: 26 mei 2023
Alkmaar: 27 mei 2023
-
Nanny Kuilboer
- Werkt bij: BBP Media - MarketingTribune
- Functie: Redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl/
- Profiel »
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Albert Heijn herpositioneert van supermarkt naar...
- MediaMarkt introduceert landelijk refurbishmentprogramma
- De nieuwe realiteit van retail: consument van 2025 shopt...
- Tonys Chocolonely viert 20 jaar impact en handhaaft merknaam
- Ex-Blokkerondernemers lanceren eigen retailformule Allesz
- TommyTomato voert campagne voor groente in politiek debat
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Laatste Nieuws
- [onderzoek] Jongeren willen wel... 06-11-2025
- Albert Heijn lanceert vernieuwde... 05-11-2025
- Brut172 opnieuw nummer een in Lekker04-11-2025
- Bol laat Sinterklaas en Kerstman... 03-11-2025
- Bacardi en Coca-Cola lanceren... 03-11-2025
- Rel in Parijs na verwelkoming Shein... 03-11-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Waarom de échte strijd nog steeds op de winkelvloer wordt gewonnen
- Klaar voor Black Friday?
- De Future Shopper 2025 report: de belangrijkste shoppertrends die jij moet weten
- Van 'one sizes fits all' naar hyperpersonalisatie in e-mail
- Ben jij klaar voor Wero? De nieuwe Europese betaalmethode komt eraan
- The State of AI in Customer Experience 2025




