Heinz gaat met vleesvervangers de markt op
- Food-en-retail
- 15 mei 2023 @ 13:31
- Link
-
Nanny Kuilboer
Redacteur
BBP Media - MarketingTribune - Food
- 15 mei 2023 @ 13:31
- Nanny Kuilboer
In de tweede fase van de campagne ‘Neem een break van vlees, niet van smaak’ staat Heinz de komende weken op vijf stadsmarkten.
Heinz wil hiermee zoveel mogelijk Nederlandse consumenten kennis laten maken met alternatieven voor vlees. De campagne ging maart 2023 van start, gelijktijdig met de lancering en landelijke beschikbaarheid van de Heinz Meatless Burgers, Heinz Meatless Gehakt, Heinz Beanz Burgerz Mediterrane Stijl en Heinz Beanz Burgerz Mexicaanse Stijl.
Bob Rog van Kraft Heinz Benelux: ‘Bijna een derde van de Nederlanders wil minder vlees eten, maar de gemiddelde vleesconsumptie per persoon is sinds 2005 nauwelijks afgenomen’
Bob Rog, Managing Director van Kraft Heinz Benelux: ‘Veel mensen blijven, onder andere gezien de uitdagingen rond klimaat en duurzaamheid, op zoek naar een vertrouwd merk dat plantaardige maaltijden tot lekkere smaakexplosies maakt. De Nederlandse consument kent Heinz en zijn smaakreferenties al heel goed - miljoenen Nederlandse huishoudens houden van onze producten en vertrouwen ons merk. Bij Kraft Heinz zijn we klaar om een leidende rol te spelen in de levensmiddelenindustrie van de toekomst. De campagne dient ter ondersteuning van de gelanceerde producten, maar een minstens even belangrijk doel is om consumenten ervan bewust te maken dat de keuze voor plantaardige alternatieven niet ten koste van smaakbeleving en voedingswaarde hoeft te gaan, want hoewel bijna een derde van de Nederlanders (29%) aangeeft hun vleesconsumptie te willen verminderen, blijkt in de praktijk dat de gemiddelde vleesconsumptie per persoon sinds 2005 nauwelijks afneemt.’
Stadsmarkten
Tilburg: 19 mei 2023
Wageningen: 24 mei 2023
Delft: 25 mei 2023
Veenendaal: 26 mei 2023
Alkmaar: 27 mei 2023
-
Nanny Kuilboer
- Werkt bij: BBP Media - MarketingTribune
- Functie: Redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl/
- Profiel »
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Nieuwe commerciële strategie Jumbo werpt eerste vruchten af
- [column] Gymshark werd way of life met ijzersterk merkrk
- Jumbo viert zomer met Jan Smit en ‘Tranquilo’
- Wibra groeit stevig door met recordomzet en internationale...
- Sea Water en Flink brengen verkoeling op straat
- Veggies First: van bijgerecht naar craving
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Laatste Nieuws
- René Repko tijdelijk aan het roer... 11-07-2025
- Koninklijke Eru smelt erfgoed en... 11-07-2025
- [marketeer 227] Ragna Hes en Kees... 11-07-2025
- Louise Picquet van Kellanova:... 11-07-2025
- Snackmerk Rewind onthult maïschips... 10-07-2025
- ACM waarschuwt: winkeliers moeten... 10-07-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Zo speel je deze zomer in op de trends die jouw markt in 2025 domineren
- Los email feedback geautomatiseerd op en verhoog klanttevredenheid met AI
- Level up your marketing strategy with gamification
- Zo start je met reclame: zet in vijf stappen een effectieve campagne op
- Dè CMS gids voor marketeers