Heinz gaat met vleesvervangers de markt op

Heinz gaat met vleesvervangers de markt op
  • Food-en-retail
  • 15 mei 2023 @ 13:31
  • Link
  • Nanny Kuilboer
    Nanny Kuilboer

    Redacteur
    BBP Media - MarketingTribune
  • Food

In de tweede fase van de campagne ‘Neem een break van vlees, niet van smaak’ staat Heinz de komende weken op vijf stadsmarkten.

Heinz wil hiermee zoveel mogelijk Nederlandse consumenten kennis laten maken met alternatieven voor vlees. De campagne ging maart 2023 van start, gelijktijdig met de lancering en landelijke beschikbaarheid van de Heinz Meatless Burgers, Heinz Meatless Gehakt, Heinz Beanz Burgerz Mediterrane Stijl en Heinz Beanz Burgerz Mexicaanse Stijl.

Bob Rog van Kraft Heinz Benelux: ‘Bijna een derde van de Nederlanders wil minder vlees eten, maar de gemiddelde vleesconsumptie per persoon is sinds 2005 nauwelijks afgenomen’

Bob Rog, Managing Director van Kraft Heinz Benelux: ‘Veel mensen blijven, onder andere gezien de uitdagingen rond klimaat en duurzaamheid, op zoek naar een vertrouwd merk dat plantaardige maaltijden tot lekkere smaakexplosies maakt. De Nederlandse consument kent Heinz en zijn smaakreferenties al heel goed - miljoenen Nederlandse huishoudens houden van onze producten en vertrouwen ons merk. Bij Kraft Heinz zijn we klaar om een leidende rol te spelen in de levensmiddelenindustrie van de toekomst. De campagne dient ter ondersteuning van de gelanceerde producten, maar een minstens even belangrijk doel is om consumenten ervan bewust te maken dat de keuze voor plantaardige alternatieven niet ten koste van smaakbeleving en voedingswaarde hoeft te gaan, want hoewel bijna een derde van de Nederlanders (29%) aangeeft hun vleesconsumptie te willen verminderen, blijkt in de praktijk dat de gemiddelde vleesconsumptie per persoon sinds 2005 nauwelijks afneemt.’

Stadsmarkten
Tilburg: 19 mei 2023
Wageningen: 24 mei 2023
Delft: 25 mei 2023
Veenendaal: 26 mei 2023
Alkmaar: 27 mei 2023

Nanny Kuilboer

Laatste reacties

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken