[onderzoek] Voordeelverpakkingen soms onvoordelig
- Food-en-retail
- 7 jun 2023 @ 08:45
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - VerdienmodellenPrijsoorlogPrijs
- 7 jun 2023 @ 08:45
- Peter van Woensel Kooy
Mensen die voordeelverpakkingen denken te kopen bij Dirk, Jumbo, Albert Heijn en Hoogvliet lopen het risico juist niet voordeliger uit te zijn, wijst onderzoek van de Consumentenbond uit.
Zogenaamde 'Voordeelverpakkingen' met koffie, scheermesjes, dierenvoeding, wasmiddel en frisdrank claimen goedkoper te zijn, maar dat is lang niet altijd het geval, stelt de Consumentenbond in de Consumentengids. De bond selecteerde zes producten bij AH, Jumbo, Hoogvliet en Dirk die eerder 'nadeelverpakkingen' waren volgens de Consumentenbond.
Retailmedium Distrifood haalt deze week de rapportage naar boven. 'Zo betalen klanten die bij Albert Heijn een ‘value pack’ Gillette Mach 3-navulmesjes (18 stuks) 20 procent meer vergeleken met een klein pak (12 stuks) van dezelfde scheermesjes. Dit komt neer op €3,33 per mesje uit het kleinere pak en €4 per mesje uit de voordeelverpakking.' Kortom, de benaming ‘value pack’ is in deze gevallen misleidend. Prijsverschillen liepen op tot 11 procent. Lees hier verder. Recent kwam Dirk wel als goedkoopste uit een andere test van de Consumentenbond die algemener is.
(bronnen: Consumentenbond en Distrifood, foto: Alvaro Reyes / Unsplash)
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Albert Heijn herpositioneert van supermarkt naar...
- De nieuwe realiteit van retail: consument van 2025 shopt...
- Tonys Chocolonely viert 20 jaar impact en handhaaft merknaam
- Goudwisselkantoor lanceert campagne rond investeren in fysiek...
- TommyTomato voert campagne voor groente in politiek debat
- MediaMarkt introduceert landelijk refurbishmentprogramma
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Laatste Nieuws
- Rel in Parijs na verwelkoming Shein... 03-11-2025
- Ex-Blokkerondernemers lanceren eigen... 31-10-2025
- CBL reageert op verkiezingsuitslag:... 31-10-2025
- Heinz kroont ‘friet’ tot winnaar van... 31-10-2025
- Magnum lanceert Hydro Ice,... 31-10-2025
- MediaMarkt introduceert landelijk... 30-10-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Waarom de échte strijd nog steeds op de winkelvloer wordt gewonnen
- Klaar voor Black Friday?
- De Future Shopper 2025 report: de belangrijkste shoppertrends die jij moet weten
- Van 'one sizes fits all' naar hyperpersonalisatie in e-mail
- Ben jij klaar voor Wero? De nieuwe Europese betaalmethode komt eraan
- The State of AI in Customer Experience 2025




