[onderzoek] Voordeelverpakkingen soms onvoordelig
- Food-en-retail
- 7 jun 2023 @ 08:45
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - VerdienmodellenPrijsoorlogPrijs
- 7 jun 2023 @ 08:45
- Peter van Woensel Kooy
Mensen die voordeelverpakkingen denken te kopen bij Dirk, Jumbo, Albert Heijn en Hoogvliet lopen het risico juist niet voordeliger uit te zijn, wijst onderzoek van de Consumentenbond uit.
Zogenaamde 'Voordeelverpakkingen' met koffie, scheermesjes, dierenvoeding, wasmiddel en frisdrank claimen goedkoper te zijn, maar dat is lang niet altijd het geval, stelt de Consumentenbond in de Consumentengids. De bond selecteerde zes producten bij AH, Jumbo, Hoogvliet en Dirk die eerder 'nadeelverpakkingen' waren volgens de Consumentenbond.
Retailmedium Distrifood haalt deze week de rapportage naar boven. 'Zo betalen klanten die bij Albert Heijn een ‘value pack’ Gillette Mach 3-navulmesjes (18 stuks) 20 procent meer vergeleken met een klein pak (12 stuks) van dezelfde scheermesjes. Dit komt neer op €3,33 per mesje uit het kleinere pak en €4 per mesje uit de voordeelverpakking.' Kortom, de benaming ‘value pack’ is in deze gevallen misleidend. Prijsverschillen liepen op tot 11 procent. Lees hier verder. Recent kwam Dirk wel als goedkoopste uit een andere test van de Consumentenbond die algemener is.
(bronnen: Consumentenbond en Distrifood, foto: Alvaro Reyes / Unsplash)
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Dille Kamille: groen in plaats van poen
- [column] Hoe kan Black Friday ook minder black?
- Sky: Unilever zet Vegetarische Slager in etalage
- Albert Heijn Nederland behaalt B Corp certificering
- Fabulosa lanceert bijzondere allesreinigers voor Kerstmis
- [onderzoek] Kerstman loopt uit op Sinterklaas - budget wordt...
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Laatste Nieuws
- Kerst 2024: Dibbes doet het voor... 10-12-2024
- Ook moederbedrijf Blokker, Mirage... 09-12-2024
- [marketeer 211] Caroline Rigo - CEO... 06-12-2024
- [onderzoek] Kerstman loopt uit op... 05-12-2024
- Lobke Samallo van Intratuin: 'Onze... 05-12-2024
- Hands Off lanceert sharefunding... 04-12-2024