[onderzoek] Voordeelverpakkingen soms onvoordelig
- Food-en-retail
- 7 jun 2023 @ 08:45
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - VerdienmodellenPrijsoorlogPrijs
- 7 jun 2023 @ 08:45
- Peter van Woensel Kooy
Mensen die voordeelverpakkingen denken te kopen bij Dirk, Jumbo, Albert Heijn en Hoogvliet lopen het risico juist niet voordeliger uit te zijn, wijst onderzoek van de Consumentenbond uit.
Zogenaamde 'Voordeelverpakkingen' met koffie, scheermesjes, dierenvoeding, wasmiddel en frisdrank claimen goedkoper te zijn, maar dat is lang niet altijd het geval, stelt de Consumentenbond in de Consumentengids. De bond selecteerde zes producten bij AH, Jumbo, Hoogvliet en Dirk die eerder 'nadeelverpakkingen' waren volgens de Consumentenbond.
Retailmedium Distrifood haalt deze week de rapportage naar boven. 'Zo betalen klanten die bij Albert Heijn een ‘value pack’ Gillette Mach 3-navulmesjes (18 stuks) 20 procent meer vergeleken met een klein pak (12 stuks) van dezelfde scheermesjes. Dit komt neer op €3,33 per mesje uit het kleinere pak en €4 per mesje uit de voordeelverpakking.' Kortom, de benaming ‘value pack’ is in deze gevallen misleidend. Prijsverschillen liepen op tot 11 procent. Lees hier verder. Recent kwam Dirk wel als goedkoopste uit een andere test van de Consumentenbond die algemener is.
(bronnen: Consumentenbond en Distrifood, foto: Alvaro Reyes / Unsplash)
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Plus komt met opvolger van Aftrap-commercial
- Marlboro grootste supermarktmerk
- Coca-Cola lanceert Absolut Vodka en Sprite mixdrank
- Fabulosa lanceert geparfumeerd huishoudmerk in Action
- Plus lanceert nieuw platform voor plus.nl en de app
- [RMD24] Retailmedia vragen om adequate rapportagestandaard en...
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Laatste Nieuws
- [onderzoek] 1 op 5 consumenten vindt... 19-04-2024
- Duitse automerken tegen inmenging P... 17-04-2024
- Al meer dan 500 kinderen melden zich... 16-04-2024
- Jan Beckers van SodaStream Benelux:... 16-04-2024
- [RMD24] Retailmedia vragen om... 15-04-2024
- Plus komt met opvolger van... 13-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing