Consumentenbond: Prijsverschil met Dirk gemiddeld 11 procent ten opzichte van andere retailers

Consumentenbond: Prijsverschil met Dirk gemiddeld 11 procent ten opzichte van andere retailers
  • Food-en-retail
  • 31 mei 2023 @ 10:30
  • Link
  • Peter van Woensel Kooy
    Peter van Woensel Kooy

    senior redacteur, merk-expert
    MarketingTribune
  • MarketingPrijs

Supermarktformule Dirk van den Broek is volgens de Consumentenbond officieel de goedkoopste supermarkt voor de basisboodschappen. Uit de jaarlijkse prijspeiling van de Consumentenbond blijkt dat consumenten gemiddeld 11 procent goedkoper uit zijn bij Dirk, meldt de retailer.

In sommige gevallen loopt het verschil tussen Dirk en andere supermarktformules op naar meer dan 20 procent. Hierom ontvangt de supermarktformule het predikaat ‘Laagste Prijs voor basisboodschappen’, net als in 2022, aldus Dirk.

Geen valse claims
'Met de erkenning voor de laagste prijs van basisboodschappen, bewijst Dirk echt de goedkoopste supermarkt van Nederland te zijn. Afgelopen jaar riep de Consumentenbond Dirk namelijk ook al uit tot de goedkoopste voor basisboodschappen én de goedkoopste supermarkt voor A-merken. Daarnaast bewees ook consumentenprogramma Kassa al twee keer dat de supermarktformule de goedkoopste van Nederland is.'

Marcel Huizing, algemeen directeur Dirk van den Broek, vult aan: 'Terwijl meerdere supermarktformules claimen de goedkoopste te zijn, is het goed dat dit soort onderzoeken de feiten duidelijk laten zien. Wij volgen een eigen koers om onze eigen kosten zo laag mogelijk te houden, zodat we de dagelijkse boodschappen voor iedereen zo betaalbaar mogelijk houden. Zo zijn we gestopt met dure TV-reclames en geloven we niet in spaaracties of dure bezorgdiensten. Alles zodat mensen erop kunnen rekenen dat we bij Dirk de  laagste  prijzen bieden.'

Verlaging en prijsplafond
Als reactie op de teruglopende inkoopkosten, verlaagde Dirk in april als eerste supermarkt de prijzen van honderden producten en stelde tegelijkertijd een prijsplafond in tot het einde van het jaar. Het prijsplafond houdt in dat de prijzen van deze producten tot het einde van het jaar minimaal zo laag blijven of nog verder dalen. Het gaat hierbij om dagelijkse boodschappen van huis- en A-merken zoals brood, koffie, zuivel, baby- en verzorgingsproducten.
(PvWK)

Over Dirk van den Broek
'Het familiebedrijf Dirk van den Broek omvat 128 winkels met een discountformule. Dirk winkels zijn gevestigd in Noord- en Zuid-Holland, Noord-Brabant, Utrecht, Gelderland, Flevoland, Overijssel, Friesland en Zeeland. Kijk voor meer informatie op www.dirk.nl.'

Lees ook: DOSSIER Dirk bij de kassa: Marketing-update over de P van Plaats

Peter van Woensel Kooy

Laatste reacties

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken