BMW en Tomorrowland starten 'Future Record'

- Food-en-retail
- 8 aug 2023 @ 08:30
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - ShowroomtrafficVirtual Reality
- 8 aug 2023 @ 08:30
- Peter van Woensel Kooy
BMW start samen met Tomorrowland 'Future Record': een interactieve ervaring die muziekliefhebbers over de hele wereld de kans geeft een track te produceren die hun verbinding met Tomorrowland belichaamt, met behulp van de magie van AI.
De gepersonaliseerde webervaring maakt het, met de hulp van ChatGPT, voor elke fan mogelijk om zijn / haar / x eigen visie op de toekomst te creëren en deze vastleggen in een unieke track. De ervaring, gecreëerd door MediaMonks als onderdeel van The Marcom Engine, genereert een combinatie van muziek, songteksten en artwork die naar eigen zeggen 'uniek' is voor elke gebruiker.
Onder begeleiding van de AI-assistent Adscendo, de virtuele personificatie van het festivalthema dit jaar, kunnen gebruikers hun keuze maken in sfeer, BPM, de mensen aan wie ze de track willen opdragen, en kernwoorden die de Chat GPT-aangedreven tool kan gebruiken om unieke songteksten te genereren. De ervaring brengt vervolgens alle elementen samen en genereert een gepersonaliseerde track met bijpassende en unieke artwork.
Niet alleen wordt de creatie van de muziektrack mogelijk gemaakt door generatieve AI, de tool biedt ook slimme en gepersonaliseerde deelfunctionaliteiten voor social media, op basis van de input die aan Adscendo is gegeven aan het begin van de ervaring. Dit zorgt ervoor dat gebruikers hun track kunnen delen op een manier die past bij hun eigen stijl.
Uwe Dreher, Vice President Marketing Europe bij BMW, zegt: 'Uitzonderlijke formats zoals de samenwerking met Tomorrowland maken deel uit van het DNA van BMW. Ze helpen ons om het merk te doordringen met nieuwe en zeer emotionele inhoud, terwijl we in contact komen met mensen wier progressieve mentaliteit overeenkomt met ons merk. Daarnaast geven deze formats ons de mogelijkheid om nieuwe technologieën te testen en waardevolle ervaringen op te doen. Bovenal zal de exponentiële groei van AI onze communicatie in de toekomst ingrijpend transformeren en nieuwe mogelijkheden bieden om nog meer gepersonaliseerde content in realtime te leveren, zodat elke gebruiker een individuele ervaring met ons merk kan hebben.'
Patrick Klebba, Executive Creative Director bij MediaMonks, voegt toe: 'Muziek verenigt en 'Future Record' is een ervaring die voortbouwt op de verbinding die mensen maken via muziekfestivals. Aangedreven door AI biedt deze ervaring fans de mogelijkheid om een ervaring te creëren met hun eigen unieke visie en vibes, die ze kunnen delen in hun eigen sociale kringen. 'Future Record' toont aan hoe AI creativiteit kan democratiseren, en ik ben enthousiast dat we hebben samengewerkt om generatieve AI op deze schaal naar muziek te brengen.'
De AI-webervaring stopt niet met het einde van Tomorrowland, maar is nog actief melden de initiatoren. 'Tijdens en na het festival konden bezoekers de track gebruiken om hun eigen highlight-video te maken die de meest memorabele momenten van het festival vastlegt, allemaal op hun eigen soundtrack.' En hier kan je de ervaring zien en zelf testen: https://futurerecord.ai.
(PvWK)
credits:
Bij BMW Belux
Ewoud Van Der Heyden – Marketing Director BMW Belux
Pascale Goudvis - Brand Strategy & Communication Manager BMW Belux
Manon Speleers – Campaign Specialist BMW Belux
Bij BMW Group
Uwe Dreher – Vice President Marketing Europe BMW
Stefanie Ludorf-Ring – Head of Brand Strategy, Planning and Steering Europe BMW
Sascha Behmel – Lead Digital Marketing Europe
Bij MediaMonks
Daniel Díez de Dios - Business Lead
Dennis de Rooij - Project Director Immersive Web
Hugo Lennon - Project manager
Patrick Klebba - Executive Creative Director
Agustin Castellani - Executive Creative Director
Moe Qubia - Senior Art Director
Luisa Consuegra - Creative Director
Matthijs Klip - Creative Director
Rhys Davelaar - Creative Director
Mischa loppies - Art Director
Jamie Moodley - Associate Creative Director
Jieun Lee - Creative
Laurens Martens - Creative
Edouard Relou - Head of Art
Lennart Verhoef - Lead Concept Artist
Mattyn Klaassen - Lead Illustrator
Joris van Raaij - Motion Director
Jim van der Parre - Designer
Delano Kamp - UX Designer
René Drieënhuizen - Lead FE Developer
Hendrik-Jan de Harder - Principal FE Developer
Alfred Ferrer - QA Engineer
Edwin Luijten - Senior BE developer
Joseph Jackson - Senior Creative Copywriter
Natalie North - Copywriter
Zhivana Davidson - AI Copy Intern|
Einar Ilhe - Music Lead
Yorick Coster - Senior Composer
Enrico Varagnolo - Head of Audiovisual
Cesar Unda - Senior Creative Audiovisual Editor
Agostina Causarano- Head of Social Accounts EMEA
Alicia Van Coillie- Social Lead
Natalie Luis - Content Manager
Elena Perez - Senior Social Art Designer
Leonardo Montiel - Social Strategist
Lucas Saez - Project Manager
Camila Di Vincenzo - Project Manager
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
- Future Record
- BMW
- AI-assistent
- Adscendo
- concept
- MediaMonks
- auto
- merk
- Uwe Dreher
- The Marcom Engine
- Patrick Klebba
- AI
- Tomorrowland
- Chat GPT
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Loetje lanceert 'Gewoon lekker vertrouwd - Sinds 1977'
- DJ ruilt hakken op beat in voor hakken in keuken
- Hornbach stuurt speelgoedbox vol tuininspiratie door het land
- Goeiezaak richt The Culinary Agency op voor horecaketens
- Ben & Jerry’s opent Brookie Pop-up in Amsterdam
- Eerste Statiegeld Retourshops open in Rotterdam en Amsterdam
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Laatste Nieuws
- Kruidvat rolt DOOH-netwerk uit in... 14-05-2025
- [onderzoek] Bezoekersaantal koffie-... 14-05-2025
- Bloomon en Fastned verrassen met... 12-05-2025
- Magnum breidt uit met utopia-smaken 09-05-2025
- Kookboek Porsche viert Nederlands... 09-05-2025
- Ben & Jerry’s opent Brookie Pop-up... 07-05-2025
MarketingTribune Events
- 15mei 2025
Retail Media Day
- 12jun 2025
NIMA Marketing Day
De nieuwste selectie whitepapers
- Qualifio marketingkalender 2025
- Bereik je klant via WhatsApp - nog vóór ze jou nodig hebben
- Building a Data Platform for Analytics & Activation
- 40 pagina's vol online groeikracht
- Alles wat je moet weten over Distributed Order Management