McDonald's zet fietser in de spotlight met BikeLights

McDonald's zet fietser in de spotlight met BikeLights
  • Food-en-retail
  • 17 feb 2025 @ 08:00
  • Link
  • Peter van Woensel Kooy
    Peter van Woensel Kooy

    senior redacteur, merk-expert
    MarketingTribune
  • Geen tag

McDonald’s lanceert een campagne waarmee fietsers letterlijk en figuurlijk in het licht worden gezet. Bij aankoop van negen (Veggie) Chicken McNuggets ontvangen gasten gratis 'BikeLights': speciale fietslampjes in de vorm van de iconische gouden ‘M’.

Met de campagne ‘Zet ‘M aan’ speelt McDonald’s in op het bekende late-night bezoek aan de keten na een avondje uit.

Ook jongeren die na een avond stappen nog even langs McDonald’s gaan moeten denken aan hun veiligheid en dus licht. Bij aankoop van negen (Veggie) Chicken McNuggets krijgen gasten daarom nu gratis fietslampjes in de vorm van de iconische gouden M. De lampjes zijn volgens McDonald's niet alleen praktisch, maar ook opvallend: het voorlicht straalt goudkleurig licht uit en het achterlicht rood, beide met de kenmerkende vorm van de gouden M.

Stijn Mentrop, Marketing Director van McDonald’s Nederland, legt uit: 'Voor veel jongeren is McDonald’s vaak de laatste stop van hun avond. Met deze campagne willen we fietsers letterlijk en figuurlijk in het licht zetten en hun avondje uit nét wat extra fun geven.'

In Leiden werd ter promotie tijdelijk een speciale fiets-bestelpaal geplaatst, waar fietsers hun bestelling konden doorgeven – een knipoog naar de Drive-Thru voor automobilisten. De actie is een app-only-actie: in de app vinden consumenten een coupon, bij het scannen van deze coupon in het restaurant krijg je de lampjes bij je bestelling erbij. De actie loopt volgens de restaurantketen zolang de voorraad strekt. De actie wordt ondersteund door een samenwerking met YouTube-ster Kalvijn. Bekijk de bijbehorende film in het venster hieronder. TBWA\Neboko tekent voor de creatie.

McDonald's heeft 264 vestigingen in Nederland. Vooral in de winkelstraten van grote steden en langs snelwegen is de bezetting van de keten goed.
(PvWK | beeld: Ace / McDonald's)



Peter van Woensel Kooy

Laatste reacties

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
  • ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events

MarketingTribune Events

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken