Donald Duck lanceert educatieve app
- Media
- 26 feb 2014 @ 14:33
- Link
-
Redactie Media
Redactie
MarketingTribune - AppsDigitaalOnline
- 26 feb 2014 @ 14:33
- Redactie Media
Donald Duck weekblad heeft samen met The Walt Disney Company en het onderwijs een edutainment-label gelanceerd: Duckwise. Binnen dit label ontwikkelt 'het vrolijk weekblad' de komende jaren diverse digitale en printproducten. Het eerste initiatief van Duckwise is de Duck Quiz-app.
De Duck Quiz behandelt vijf categorieën (aardrijkskunde, geschiedenis, dieren, Disney en Donald Duck), waarbinnen verschillende levels gespeeld kunnen worden met een favoriet Duckstad-personage. Spelenderwijs wordt in deze iPad-app de algemene kennis én de kennis over Duckstad getest. De vragen - gericht op jonge én oude spelers - zijn ontwikkeld door redacteuren en leerkrachten.
De belangrijkste pijlers van Duckwise zijn educatie en fun. Spelenderwijs leren leidt tot het beste resultaat, zo blijkt uit diverse onderzoeken. Uitgeverij Sanoma liet het ook zelf onderzoeken in samenwerking met PAM en Nieuwsgierig Onderzoek.
Suzan Schouten, uitgever Kids & Teens bij Sanoma: 'Met Duckwise willen we het leren in Nederland vrolijker maken en tegelijkertijd willen we met Donald Duck op een aansprekende manier kennis en belangrijke vaardigheden bij kinderen onder de aandacht brengen. Met als doel, de vrolijkste zijn in het educatieve segment.'
Duckwise is een samenwerking tussen Sanoma Media, Sanoma Learning en The Walt Disney Company. Sanoma Learning, met in Nederland Uitgeverij Malmberg, is een toonaangevende Europese aanbieder van zowel gedrukte als digitale leeroplossingen. Het realiseren van betere leerresultaten van leerlingen en het ondersteunen van docenten is het doel. Daarnaast exploreert Sanoma Learning voortdurend nieuwe initiatieven om te kunnen inspelen op veranderende media- en onderwijsbehoeften.
Inge Martens, Licensing Director The Walt Disney Company Benelux: 'Disney Learning is een belangrijke pijler binnen Disney Publishing. Dit veelbelovende initiatief om het merk Donald Duck te gebruiken om kinderen op een leuke manier aan te zetten tot het vergaren van kennis, vergroot de kansen van de Nederlandse kinderen in de toekomst.'
-
Redactie Media
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/media/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Management neemt PXR Media over19-12-2025
- Aandacht voor advertenties blijkt... 16-12-2025
- Paramount mengt zich in strijd om... 10-12-2025
- Podimo bereikt 300K betalende leden... 10-12-2025
- Netflix slokt Warner Bros en HBO Max... 05-12-2025
- Jong talent en Nederlandstalig valt... 05-12-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Commerce media: van klikken naar connecties
- From Insights to Impact: AI Strategies for the Modern Contact Centre
- AI SEO: hoe word je gevonden als je klanten ChatGPT gebruiken in plaats van alleen Google?
- Wil je je magazijn slimmer organiseren en klaarstomen voor groei, maar weet je niet waar je moet beginnen?
- The State of AI in Customer Experience 2025

