Donald Duck lanceert educatieve app
- Media
- 26 feb 2014 @ 14:33
- Link
-
Redactie Media
Redactie
MarketingTribune - AppsDigitaalOnline
- 26 feb 2014 @ 14:33
- Redactie Media
Donald Duck weekblad heeft samen met The Walt Disney Company en het onderwijs een edutainment-label gelanceerd: Duckwise. Binnen dit label ontwikkelt 'het vrolijk weekblad' de komende jaren diverse digitale en printproducten. Het eerste initiatief van Duckwise is de Duck Quiz-app.
De Duck Quiz behandelt vijf categorieën (aardrijkskunde, geschiedenis, dieren, Disney en Donald Duck), waarbinnen verschillende levels gespeeld kunnen worden met een favoriet Duckstad-personage. Spelenderwijs wordt in deze iPad-app de algemene kennis én de kennis over Duckstad getest. De vragen - gericht op jonge én oude spelers - zijn ontwikkeld door redacteuren en leerkrachten.
De belangrijkste pijlers van Duckwise zijn educatie en fun. Spelenderwijs leren leidt tot het beste resultaat, zo blijkt uit diverse onderzoeken. Uitgeverij Sanoma liet het ook zelf onderzoeken in samenwerking met PAM en Nieuwsgierig Onderzoek.
Suzan Schouten, uitgever Kids & Teens bij Sanoma: 'Met Duckwise willen we het leren in Nederland vrolijker maken en tegelijkertijd willen we met Donald Duck op een aansprekende manier kennis en belangrijke vaardigheden bij kinderen onder de aandacht brengen. Met als doel, de vrolijkste zijn in het educatieve segment.'
Duckwise is een samenwerking tussen Sanoma Media, Sanoma Learning en The Walt Disney Company. Sanoma Learning, met in Nederland Uitgeverij Malmberg, is een toonaangevende Europese aanbieder van zowel gedrukte als digitale leeroplossingen. Het realiseren van betere leerresultaten van leerlingen en het ondersteunen van docenten is het doel. Daarnaast exploreert Sanoma Learning voortdurend nieuwe initiatieven om te kunnen inspelen op veranderende media- en onderwijsbehoeften.
Inge Martens, Licensing Director The Walt Disney Company Benelux: 'Disney Learning is een belangrijke pijler binnen Disney Publishing. Dit veelbelovende initiatief om het merk Donald Duck te gebruiken om kinderen op een leuke manier aan te zetten tot het vergaren van kennis, vergroot de kansen van de Nederlandse kinderen in de toekomst.'
-
Redactie Media
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/media/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Cosmopolitan wint goud tijdens... 20-11-2025
- Retailmedia verschuift van search... 20-11-2025
- Makers Oogappels benoemd tot Vriend... 19-11-2025
- Talpa Media verbindt versnipperd... 18-11-2025
- Short-form kan de basis vormen voor... 12-11-2025
- Aanzienlijke stijging in positieve... 10-11-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Waarom de échte strijd nog steeds op de winkelvloer wordt gewonnen
- Klaar voor Black Friday?
- De Future Shopper 2025 report: de belangrijkste shoppertrends die jij moet weten
- Van 'one sizes fits all' naar hyperpersonalisatie in e-mail
- Ben jij klaar voor Wero? De nieuwe Europese betaalmethode komt eraan
- The State of AI in Customer Experience 2025

