[Luistercijfers] Radio 538 bevestigt marktleiderschap
- Media
- 20 mei 2014 @ 13:59
- Link
-
Redactie Media
Redactie
MarketingTribune - Radio
- 20 mei 2014 @ 13:59
- Redactie Media
Radio 538 laat prima luistercijfers zien. De radiozender bevestigt met verve het marktleiderschap. Het marktaandeel van Radio 538 groeide van 10,9 procent in februari/maart naar 11,1 procent in maart/april. Nog sprekender zijn de jaar-op-jaar cijfers: het marktaandeel van Radio 538 lag in maart/april 0,7 procentpunt hoger dan dezelfde perdiode in 2013.
Jacqueline Smit, CEO 538groep: 'In een industrie waar de concurrentie toeneemt is het mooi om te zien dat we nu voor de tweede keer op rij marktleiderschap hebben verworven. We zijn blij dat de veranderingen die wij doorvoeren zich vertalen in deze cijfers.'
Vorige maand pakte Radio 538 na lange tijd ook de nummer 1 positie in weekbereik terug. Die nummer 1 positie heeft Sky Radio in maart/april weer teruggepakt. Het weekbereik van Radio 538 groeide van 3,54 naar 3,56 miljoen. Dat getal is 140.000 hoger dan dezelfde perdiode in 2013. Het weekbereik van Sky Radio groeide van 3,48 naar 3,57 miljoen. Dat was 130.000 meer dan een jaar eerder.
De luistercijfers van het Nationaal Luister Onderzoek over de periode maart-april 2014 zijn bekendgemaakt. De rapportage is gebaseerd op een landelijk representatieve steekproef van 8513 respondenten van 10 jaar en ouder. De gemiddelde luistertijd bedraagt in deze periode 2 uur en 54 minuten per dag. Het Nationaal Luister Onderzoek wordt uitgevoerd in opdracht van Stichting Nationaal Luister Onderzoek (NLO).
-
Redactie Media
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/media/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- Avant Garde opnieuw gelanceerd als Nederlands modeblad
- Onderzoek PepsiCo bevestigt merkimpact via Fast-kanalen Talpa
- Ad Alliance en RTL testen nieuwe Split Screen-reclamevorm
- Stichtingen borgen onafhankelijkheid NU.nl en RTL Nieuws
- Mediabedrijven vrezen forse klap door Google's nieuwe AI modus
- DPG Media wil ‘nieuwskloof’ dichten
Laatste Nieuws
- DPG Media wil ‘nieuwskloof’ dichten14-10-2025
- Mediabedrijven vrezen forse klap... 13-10-2025
- Onderzoek PepsiCo bevestigt... 10-10-2025
- Avant Garde opnieuw gelanceerd als... 10-10-2025
- Ad Alliance en RTL testen nieuwe... 07-10-2025
- Stichtingen borgen onafhankelijkheid... 07-10-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Ontdek de kracht van merkactivatie
- Boost je omzet met deze top 10 marketing automations
- Boost engagement & retention with proven gamification strategies
- AI Alone won't save CX. Resolution will.
- Een bewust slanker technologielandschap
- From Insights to Impact: AI Strategies for the Modern Contact Centre
- Retail transformeren voor de toekomst: gids voor Unified Commerce
- De basis voor omnichannel succes