[Luistercijfers] Radio 538 bevestigt marktleiderschap

  • Media
  • 20 mei 2014 @ 13:59
  • Link
  • Redactie Media
    Redactie Media

    Redactie
    MarketingTribune
  • Radio

Radio 538 laat prima luistercijfers zien. De radiozender bevestigt met verve het marktleiderschap. Het marktaandeel van Radio 538 groeide van 10,9 procent in februari/maart naar 11,1 procent in maart/april. Nog sprekender zijn de jaar-op-jaar cijfers: het marktaandeel van Radio 538 lag in maart/april 0,7 procentpunt hoger dan dezelfde perdiode in 2013.

Jacqueline Smit, CEO 538groep: 'In een industrie waar de concurrentie toeneemt is het mooi om te zien dat we nu voor de tweede keer op rij marktleiderschap hebben verworven. We zijn blij dat de veranderingen die wij doorvoeren zich vertalen in deze cijfers.'

Vorige maand pakte Radio 538 na lange tijd ook de nummer 1 positie in weekbereik terug. Die nummer 1 positie heeft Sky Radio in maart/april weer teruggepakt. Het weekbereik van Radio 538 groeide van 3,54 naar 3,56 miljoen. Dat getal is 140.000 hoger dan dezelfde perdiode in 2013. Het weekbereik van Sky Radio groeide van 3,48 naar 3,57 miljoen. Dat was 130.000 meer dan een jaar eerder.

De luistercijfers van het Nationaal Luister Onderzoek over de periode maart-april 2014 zijn bekendgemaakt. De rapportage is gebaseerd op een landelijk representatieve steekproef van 8513 respondenten van 10 jaar en ouder. De gemiddelde luistertijd bedraagt in deze periode 2 uur en 54 minuten per dag. Het Nationaal Luister Onderzoek wordt uitgevoerd in opdracht van Stichting Nationaal Luister Onderzoek (NLO). 

www.nationaalluisteronderzoek.nl

Redactie Media

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert


  • MarketingTribune.nl/media houdt je dagelijks op de hoogte van het laatste medianieuws, met actualiteiten, trends, achtergronden en opinies over zowel de mediakanalen zelf als de strategieën om als marketeer meer bereik te genereren.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken