Audax is positief ondanks daling omzet
- Media
- 20 okt 2014 @ 07:07
- Link
-
Redactie Media
Redactie
MarketingTribune - ZakelijkPrintMedia
- 20 okt 2014 @ 07:07
- Redactie Media
Uitgeverij Audax zag in 2013 zijn omzet met ruim 30 miljoen euro dalen naar 251 miljoen euro. Dat blijkt uit de jaarrekening die de uitgeverij vrijdag publiceerde. Het resultaat na belastingen bedroeg een verlies van 3,6 miljoen euro, dat Audax hoofdzakelijk toeschrijft aan eenmalige reorganisatiekosten.
In 2013 werd het vermogen versterkt met 5 miljoen euro. De directie van Audax verwacht voor het lopende jaar een verbetering van het resultaat, gevolgd door een duurzame winst in 2015.
Vorig jaar heeft Audax haar strategie herzien. 'Het zwaartepunt komt steeds meer te liggen op logistiek', aldus de directie. 'De recente overeenkomst met Aldipress (Sanoma) past perfect in die strategie. Dit bedrijf besteedt haar logistieke activiteiten volledig uit aan Audax’ dochteronderneming Media Logistics. Daarnaast investeert Audax fors in automatisering en in haar machinepark. Hierdoor blijft de kwaliteit van de prestaties op het huidige hoge niveau gegarandeerd.'
In het retailsegment richt Audax zich op 'high traffic' locaties, plaatsen waar veel consumenten langs komen en het aantal aankopen dus hoog is. In dat licht noemt de directie het 'verheugend' dat het contract met Schiphol voor de AKO-winkels met tien jaar is verlengd. Met NS praat Audax momenteel over uitbreiding van AKO-winkels op stations.
In de uitgeefactiviteiten richt Audax zich in Nederland volledig op de doelgroep vrouwen, met print en nieuwe e-commerce initiatieven. Een voorbeeld is de lancering van het platform Mooinietduur.nl.
De directie en Raad van Commissarissen van Audax zijn ervan overtuigd dat de herziening van de bedrijfsstrategie met een duidelijke focus op logistieke samenwerking en topverkooplocaties, gekoppeld aan een slagvaardige bedrijfsstructuur en -cultuur zullen leiden tot een duurzame winstgevendheid van Audax, ondanks de uitdagende marktomstandigheden.
-
Redactie Media
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/media/
- Profiel »
- e- commerce
- omzet
- boekwinkels
- cijfers
- directie
- Audax
- AKO
- verlies
- Gilze
- resultaat
- Aldipress
- jaarcijfers
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- KPN en S10 starten campagne tegen online buitensluiten Kom...
- De Telegraaf bereikt zakelijke topbeslissers
- Ook Prime Video brengt Premier League naar Nederland
- Onderzoek: Papieren folder blijft massaal gelezen in Nederland
- [column] GenZ en de power van Cutenessmarketing
- Donald Duck blijft populairste mediamerk onder kinderen
Laatste Nieuws
- Nederlandse media lanceren... 18-09-2025
- FD zet roze kleur centraal in nieuwe... 15-09-2025
- KPN en S10 starten campagne tegen... 12-09-2025
- Donald Duck blijft populairste... 11-09-2025
- Ook Prime Video brengt Premier... 10-09-2025
- De Telegraaf bereikt zakelijke... 08-09-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Ontdek de kracht van merkactivatie
- Boost je omzet met deze top 10 marketing automations
- Boost engagement & retention with proven gamification strategies
- AI Alone won't save CX. Resolution will.
- Een bewust slanker technologielandschap
- From Insights to Impact: AI Strategies for the Modern Contact Centre
- Retail transformeren voor de toekomst: gids voor Unified Commerce
- De basis voor omnichannel succes