BNR lanceert Brainstorm, programma zonder presentator

- Media
- 7 mrt 2016 @ 09:37
- Link
-
Redactie Media
Redactie
MarketingTribune - RadioInnovatieConcept
- 7 mrt 2016 @ 09:37
- Redactie Media
Radio zonder presentator, kan dat? BNR Nieuwsradio denkt van wel. Vandaag begint BNR Brainstorm, een nieuw programma in een format zoals dat nog niet op de Nederlandse radio bestaat. De knappe koppen, denkers uit verschillende disciplines, buigen zich wekelijks over een kwestie waar je onmogelijk zelf het antwoord op vindt.
Het inspireert om buiten de gebaande paden te denken, aldus de gedachtengang van BNR. Als luisteraar ben je toeschouwer van de brainstorm, hoor je het idee groeien en tot een oplossing komen. Harmke Pijpers voorziet de sessie op geheel eigen wijze van commentaar. De eerste uitzending draait om het vraagstuk ‘Hoe bouwen we, from scratch, de beste universiteit ter wereld?’.
Sjors Fröhlich, hoofdredacteur BNR Nieuwsradio: 'Met BNR Brainstorm brengen we een heel nieuw soort radioprogramma. Er is geen draaiboek en geen presentator. Het brainstormteam gaat geen issue uit de weg en komt uiteindelijk met verschillende technieken tot een oplossing. Met Harmke Pijpers als voice-over wordt dit niet alleen een inspirerend, maar zeker ook een vrolijk programma.'
'We vinden het een uitdaging om onze naam te verbinden aan een radioprogramma met een totaal nieuwe opzet', zegt Maarten Franken van GoodHabitz. 'Ook met onze online trainingen beogen we steeds weer te verrassen én mensen natuurlijk wat bij te brengen. Bovendien, GoodHabitz geeft trainingen zónder docent en zónder lokaal, dus we vonden het concept van BNR Brainstorm erg mooi bij ons passen. BNR Brainstorm en GoodHabitz sluiten perfect op elkaar aan.'
BNR Brainstorm wordt wekelijks uitgezonden op maandagavond van 19:00 – 19:30 uur en is terug te luisteren via bnr.nl/brainstorm en de BNR-app.
-
Redactie Media
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/media/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 20 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- [column] Top 5-TikTok-trends: Alexia op TikTok, het Romeinse...
- Onderzoek: 6 op 10 Nederlanders wil meer lezen
- [column] Uitgesteld kijken als gamechanger - kijkcijfers...
- DOSSIER RETAILMEDIA Florine de Laat van Fonq
- [branded content] Met DOOH wint Walibi mentaal marktaandeel
- DOSSIER RETAILMEDIA Marketeers op stelling
Laatste Nieuws
- DOSSIER RETAILMEDIA 'Retailmedia... 29-09-2023
- Pathé introduceert loyaltyprogramma... 29-09-2023
- Nieuwe merkcampagne en taart voor... 28-09-2023
- Abovo Maxlead vraagt B... 28-09-2023
- DOSSIER RETAILMEDIA The power of... 28-09-2023
- ESPN zet in op WhatsApp Channels27-09-2023
MarketingTribune Events
- 5okt 2023
CustomerFirst Congres
- 12okt 2023
Shopping Today
- 31okt 2023
Grand Prix Content Marketing