Quest lanceert Quest Junior als maandblad
- Media
- 14 jun 2017 @ 11:01
- Link
-
Redactie Media
Redactie
MarketingTribune - DoelgroepTijdschriftuitgeversContentTijdschriften
- 14 jun 2017 @ 11:01
- Redactie Media
Het populair-wetenschappelijke maandblad Quest lanceert vandaag Quest Junior, een tijdschrift voor nieuwsgierige jongens en meisjes van 8 tot 12 jaar. Quest Junior verschijnt vanaf augustus maandelijks. Ter gelegenheid van de lancering worden vandaag 500.000 gratis exemplaren van Quest Junioruitgedeeld op 5700 scholen aan kinderen uit groep 6, 7 en 8.
Er verscheen al eens een Quest Junior tijdens de kinderboekenweek van 2015, maar ditmaal komt uitgever G+J Media echt met een maandblad. Het is in alles de jonge versie van de ‘grote’ Quest. Het magazine biedt elke maand een mix van artikelen over wetenschap, techniek, natuur, mens en lichaam, psychologie en geschiedenis. Hoofdredacteur Thomas Hendriks vertelt: ‘We hebben vooraf uitgebreid onderzoek gedaan onder jongens en meisjes en dat leverde belangrijke inzichten op. Zij zijn ontzettend nieuwsgierig en willen heel graag lezen en leren. Maar de informatie die ze onder ogen krijgen mag wel wat spannender. Daarom biedt Quest Junior informatie op speelse manieren aan. Denk daarbij aan (foto)strips en veel vraag-en-antwoord-artikelen. Ook de onderwerpen die aan bod komen zijn afgestemd op wat de jonge lezers interesseert.’
Jonge lezers zijn veel online. Daarom is Quest Junior ook te vinden op YouTube. Daar vlogt ‘experimenteerexpert’ Boy Vissers, in het dagelijks leven biologiedocent in het voortgezet onderwijs, elke week een nieuw wetenschappelijk proefje met uitleg. Ook zijn er animated video’s die antwoord geven op vragen als ‘Hebben kleine mensen ook kleinere hersens?’ en ‘Waarom zit er een gat in een donut?’ Hendriks: ‘We bieden met Quest Junior naast het magazine ook leerzame content digitaal aan voor thuis en in de klas. Leerkrachten krijgen vanaf komend schooljaar tips hoe zij onze content kunnen toepassen bij de vakken die zij geven.’
Quest, een uitgave van G+J Media in Amsterdam, verschijnt sinds 2004 en is met een betaalde oplage van circa 140.000 exemplaren een van de grootste maandbladen van Nederland. Vanaf augustus 2017 brengt Quest voor een jonge doelgroep Quest Junior uit. Naast Quest en Quest Junior verschijnen vier keer per jaar de specialsQuest Psychologie en Quest Historie. Ander specials, zoals Quest101 (vraag en antwoord), Quest in Beeld en Quest Extra worden een keer per jaar gemaakt. Verder verschijnen jaarlijks een scheurkalender, een PuzzelMix en custom made magazines.
-
Redactie Media
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/media/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Slam!-dj Anoûl zwemt voorbij in livestream visdeurbel
- [column] Stijgende tv-tarieven en reclame-clutter vragen om...
- [column] BvA: Wees zuinig op 'brugfunctie' van NPO
- [column] Top 5-TikTok-trends: lentekriebels, oude hitjes en...
- DPG lanceert nieuw mediamerk voor het bedrijfsleven:...
- Odido en CPNB brengen gewild telefoonboekje uit
Laatste Nieuws
- Odido en CPNB brengen gewild... 19-04-2024
- DPG lanceert nieuw mediamerk voor... 18-04-2024
- Slam!-dj Anoûl zwemt voorbij in... 12-04-2024
- Onderzoek: podcastadvertising loont05-04-2024
- Hornbach pioniert met... 05-04-2024
- [RMD24] Munt voert campagne via... 03-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing