Expansie: forse investering in The Correspondent

Expansie: forse investering in The Correspondent
  • Media
  • 15 mei 2018 @ 09:15
  • 10668 x gelezen
  • Link
  • Jeroen Mirck
  • NieuwsmediaOnlineJournalistiekVerdienmodellenMedia

Journalistiek platform De Correspondent heeft bijna 2 miljoen dollar bijeen voor een internationale uitrol. Een wereldwijde ledenwerfactie moet de basis leggen voor The Correspondent, met name in de VS.

Cruciaal waren afgelopen week de handtekeningen onder een contract met Omidyar Network, een filantropische investeringsmaatschappij van eBay-oprichter Pierre Omidyar die 950 duizend dollar investeert, zo meldt de Volkskrant. Met de eerder toegezegde investering van de Nederlandse Stichting Democratie en Media (600 duizend euro) en Craigslist-oprichter Craig Newmark (100 duizend dollar) hebben de oprichters van De Correspondent nu 1,8 miljoen dollar bij elkaar van de 2,2 miljoen die ze nodig denken te hebben voor een internationale lancering.

Tienduizenden leden

In Nederland heeft De Correspondent nu bijna 60 duizend leden, die met een contributie van 70 euro per jaar een redactie betalen van 21 fulltime redacteuren en daaromheen enkele tientallen freelancers met eigen thema's. Ook voor de internationale lancering zijn tienduizenden leden nodig - net als in Nederland al vanaf de start - nog voor er een letter is gepubliceerd.

Voor het opzetten van The Correspondent werken de Nederlanders Ernst-Jan Pfauth en Rob Wijnberg (beide sinds eind vorig jaar woonachtig in New York) nauw samen met media-professor Jay Rosen van New York University. Verder werken ze samen met Blue State Digital, een bureau dat eerder meewerkte aan de digitale presidentscampagnes van Barack Obama. Ook het Nederlandse designbureau Momkai blijft betrokken.


Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de nieuwsbrief.
  • Abonneren

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/media houdt je dagelijks op de hoogte van het laatste medianieuws, met actualiteiten, trends, achtergronden en opinies over zowel de mediakanalen zelf als de strategieën om als marketeer meer bereik te genereren.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken