André Trompers hoofdredacteur BN DeStem
- Media
- 16 okt 2019 @ 09:58
- Link
-
Jeroen Mirck
Redacteur
MarketingTribune - PersonaliaJournalistiekDagbladen
- 16 okt 2019 @ 09:58
- Jeroen Mirck
André Trompers benoemd tot hoofdredacteur van dagblad BN DeStem. Hij volgt Hille van der Kaa op, die onlangs aangaf te willen stoppen. Trompers was al waarnemend hoofdredacteur toen Van der Kaa afwezig was wegens zwangerschap.
'Wij hebben het volste vertrouwen dat André met zijn vernieuwingsdrang, zijn vermogen te inspireren en zijn verbondenheid met BN DeStem in staat is de redactie journalistiek te laten groeien én online een groter en betalend publiek te bereiken', lichtte de selectiecommissie het unanieme besluit toe.
De boerenzoon Trompers werkt sinds 2010 voor BN DeStem en bekleedde daar diverse functies, waaonder chef internet. Hij was drijvende kracht achter de Tilburgse centrale redactie waar alle Brabantse titels van DPG Media (Brabants Dagblad, Eindhovens Dagblad, BN DeStem) samenwerken.
Geen clickbait
'De afgelopen jaren hebben we digitaal vooral bereik tot stand proberen te brengen', laat Trompers weten. 'Dat is gelukt, want we hebben meer lezers en bezoekers dan we ooit bij BN DeStem hebben gehad. Nu moeten we ervoor zorgen dat mensen onze stukken beter uitlezen, meer van ons willen lezen en op basis hiervan een abonnement afsluiten. Geen clickbait-data dus, maar gegevens die ons journalistiek verder kunnen brengen.'
Voorganger Hille van der Kaa maakte deze zomer haar vertrek bekend. Ze blijft wel werkzaam bij DPG Media, in eerste instantie om de samenwerking tussen ADR (het AD en regionale titels als BN DeStem) en Online Services 'nieuwe impulsen en meer vaart te geven'.
-
Jeroen Mirck
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redacteur
- Website:http://www.jeroenmirck.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- RTL AdAlliance benadrukt kracht van vertrouwde media
- Aanzienlijke stijging in positieve houding met de kracht van...
- [column] Welkom in het midfunnel tijdperk
- Short-form kan de basis vormen voor jouw nieuwe IP - zo werkt...
- [column] Quiet culture Waarom Gen Z voor rust en regie gaat
- Talpa Media verbindt versnipperd medialandschap
Laatste Nieuws
- Cosmopolitan wint goud tijdens... 20-11-2025
- Retailmedia verschuift van search... 20-11-2025
- Makers Oogappels benoemd tot Vriend... 19-11-2025
- Talpa Media verbindt versnipperd... 18-11-2025
- Short-form kan de basis vormen voor... 12-11-2025
- Aanzienlijke stijging in positieve... 10-11-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Waarom de échte strijd nog steeds op de winkelvloer wordt gewonnen
- Klaar voor Black Friday?
- De Future Shopper 2025 report: de belangrijkste shoppertrends die jij moet weten
- Van 'one sizes fits all' naar hyperpersonalisatie in e-mail
- Ben jij klaar voor Wero? De nieuwe Europese betaalmethode komt eraan
- The State of AI in Customer Experience 2025

