Metro stopt als papieren krant

  • Media
  • 17 apr 2020 @ 09:21
  • Link
  • Lucas Boon
    Lucas Boon

    redacteur
    BBP Media - MarketingTribune
  • DagbladenPrint

Metro, de gratis krant die vooral in het openbaar vervoer gelezen werd, verschijnt niet langer in papieren vorm. Aanleiding is de afname van het aantal reizigers in treinen en metro's vanwege de coronacrisis.

Dat heeft uitgever Mediahuis gisteren bekendgemaakt. Sinds 18 maart verschijnt de gratis krant niet meer op papier en daar blijft het dus ook bij. Het blad blijft wel online nieuws brengen.

Metro verscheen voor het eerst in 1999, tegelijkertijd met concurrent Spits. De krant kwam in 2012 in handen van Mediahuis, toen nog actief als Telegraaf Media Groep.

Foto door Harold Versteeg (Hollandse Hoogte).

Lucas Boon

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
  • ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/media houdt je dagelijks op de hoogte van het laatste medianieuws, met actualiteiten, trends, achtergronden en opinies over zowel de mediakanalen zelf als de strategieën om als marketeer meer bereik te genereren.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken