Mondiale OOH: nieuwe wereld na corona

Mondiale OOH: nieuwe wereld na corona
  • Media
  • 3 aug 2020 @ 10:37
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
    Sjaak Hoogkamer

    hoofdredacteur
    MarketingTribune
  • Outdoor

De World Out of Home Organisation (WOO) is een mondiale campagne gestart die pleit voor een nieuwe wereld in het post corona tijdperk.

Het betreft een digitale out of home campagne die onder de naam #OurSecondChance wereldwijd te zien zal zijn op duizenden digitale schermen. De campagne doet eveneens een gooi naar een notering in het Guiness Book of Records. Nog niet eerder is een digitale campagne van deze omvang gelanceerd. In Nederland zal de campagne te zien zijn op de schermen van onder andere Clear Channel, JCDecaux, Exterion Media en Ocean Outdoor.

De World Out of Home Organisation (WOO) start OOH-campagne die pleit voor een nieuwe wereld

#OurSecondChance is ontworpen door het nieuwe Britse bureau New Commercial Arts, dat in mei van dit jaar is opgericht door James Murphy en David Golding, voorheen van adam&eve. In totaal gaat het om een mediawaarde van zo’n $ 25 miljoen, bijeengebracht door vrijwel alle digitale out of home exploitanten in de wereld.

De inspiratie van de campagne vonden de makers in een wereld die langzamerhand uit de corona-lockdown komt. Mensen gaan weer naar buiten, gaan aan het werk, zoeken elkaar weer op, maar wel met een vernieuwd gevoel voor hun omgeving en andere waarden. WOO-directeur Tom Goddard: ‘#OurSecondChance geeft een heldere visie op de nieuwe post-corona-wereld en biedt de kijker de mogelijkheid om met vernieuwde prioriteiten en ambities naar die wereld te kijken.’

#OurSecondChance geeft een heldere visie op de nieuwe post-corona-wereld

De campagne is vrijwel meteen geadopteerd door de partners van Outreach. Op de Nederlandse schermen zullen binnenkort de originele Engelse uitingen te zien zijn. Eric Kip, voorzitter van Outreach en CEO van Exterion Media: ‘Deze prachtige campagne is bij uitstek geschikt voor digital outdoor. Een hoge impact met massabereik zal een belangrijke bijdrage leveren aan de doelstellingen van de campagne.’

Naast Nederland en een groot aantal andere Europese landen zal #OurSecondChance te zien zijn in Noord- en Zuid Amerika, Afrika, Azië, Verre Oosten (waaronder China) en Australië en Azië. Parallel aan de out of home campagne gaat #OurSecondChance viral op de sociale media.

Sjaak Hoogkamer

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 20 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/media houdt je dagelijks op de hoogte van het laatste medianieuws, met actualiteiten, trends, achtergronden en opinies over zowel de mediakanalen zelf als de strategieën om als marketeer meer bereik te genereren.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken