Film De Oost domineert ook het straatbeeld
- Media
- 19 mei 2021 @ 15:20
- Link
-
Sjaak Hoogkamer
redacteur
MarketingTribune - Outdoor
- 19 mei 2021 @ 15:20
- Sjaak Hoogkamer
De release van de film ‘De Oost’ op Amazon Prime Video is niet onopgemerkt gegaan. De film heeft al de nodige stof doen opwaaien en ook de (out-of-home) campagne valt op.
De ATL-campagne van de film richt zich vooral op buitenreclame media, waarbij zeven verschillende assets zijn ingezet. Naast de reguliere inzet -bestaande uit billboards, straatabri’s en digitale metro abri’s- is er veel aandacht besteed aan specials op straat. De campagne is verzorgd door mediabureau Y Media Generation in opdracht van Amazon Prime Video/filmdistributeur The Searchers.
Specials
In het centrum van Utrecht heeft buitenreclame-exploitant Clear Channel een abri omgebouwd in de sfeer van de film. Deze abri in jungle-achtige sferen en met een full wrap van de filmposter trekt de aandacht op één van de drukste locaties van Utrecht. In zowel Amsterdam en Den Haag rijden een tweetal bestickerde trams rond.
Exposurebox
Om de interactiviteit van de campagne verder te vergroten en het onderwerp onder de aandacht te brengen maakt de Exposurebox een tour van drie weken.
De box heeft de eerste week in Eindhoven gestaan en zal daarna een week in Rotterdam staan om uiteindelijk in Den Haag af te sluiten. In Exposurebox zijn naast de trailer van de film ook exclusieve ‘behind the scenes’ beelden te zien.
Augmented reality
Verder is er op dertig locaties in tien verschillende steden een AR code toegevoegd aan de abri-poster die je met je smartphone omzet in een digitaal scherm waarmee je de trailer kunt bekijken. Het is één van de eerste abri-campagnes in Nederland waarbij AR is ingezet waarbij geen app nodig is.
-
Sjaak Hoogkamer
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Amsterdamser wordt het niet bij Het... 12-05-2025
- NMO Online breidt fors uit met titels08-05-2025
- Arjan Pomper vertrekt al weer bij... 07-05-2025
- Neople lanceert AI-platform voor... 02-05-2025
- Waslijnactie BOAS kaart... 30-04-2025
- KPN viert 10e Louis-campagne met... 28-04-2025
MarketingTribune Events
- 15mei 2025
Retail Media Day
- 12jun 2025
NIMA Marketing Day
De nieuwste selectie whitepapers
- Qualifio marketingkalender 2025
- Bereik je klant via WhatsApp - nog vóór ze jou nodig hebben
- Building a Data Platform for Analytics & Activation
- 40 pagina's vol online groeikracht
- Alles wat je moet weten over Distributed Order Management