NMO kiest Nielsen voor cross-media monitoring
- Media
- 4 aug 2022 @ 11:56
- Link
-
Sjaak Hoogkamer
redacteur
MarketingTribune - Geen tag
- 4 aug 2022 @ 11:56
- Sjaak Hoogkamer
Nationaal Media Onderzoek (NMO), dat de belangen van de Nederlandse media-industrie behartigt, en Nielsen gaan een vijfjarige overeenkomst aan. Nielsen wordt de exclusieve leverancier van de Cross-Media Monitoring voor tv, radio en digital.
Vanaf 1 januari 2023 zal Nielsen haar producten en diensten inzetten om inzicht te geven in de cross-mediale content en reclamecampagnes die op televisie- en radiozenders worden uitgezonden op de Nederlandse markt. Ook het classificeren en harmoniseren van digitale campagnes zal onderdeel zijn van de Cross-Media Monitoring.
Nielsen gaat media-exploitanten en media-buyers voorzien van een gedetailleerde dataset die een dagelijks beeld geeft van wat er wordt uitgezonden.
Media-exploitanten kunnen vervolgens, aldus Nielsen ‘effectief inkomsten genereren met de content van verschillende mediumtypen, wat de omzetgroei stimuleert.’
Sjoerd Pennekamp, directeur SKO namens NMO: ‘Onze cross-mediale ambities in Nederland zijn gebaat bij één gedeeld systeem waarin alle media content en advertenties worden gemonitord, geclassificeerd en geharmoniseerd. Uit onze tender kwam Nielsen als beste naar voren met een aanpak die future-proof is. We kijken uit naar een succesvolle samenwerking.’
Denis Rochat, Nielsen Benelux Market Leader: ‘In deze nieuwe wereld met een steeds gefragmenteerder medialandschap is het complexer dan ooit om content te monitoren. Onafhankelijke, betrouwbare en innovatieve monitoring is van cruciaal belang voor media-verkopers en -inkopers om cross-mediale campagnes te analyseren.’
-
Sjaak Hoogkamer
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- KPN en S10 starten campagne tegen online buitensluiten Kom...
- TV-reclamemarkt daalt met 8,1%
- De Telegraaf bereikt zakelijke topbeslissers
- Onderzoek: Papieren folder blijft massaal gelezen in Nederland
- Ook Prime Video brengt Premier League naar Nederland
- [column] GenZ en de power van Cutenessmarketing
Laatste Nieuws
- KPN en S10 starten campagne tegen... 12-09-2025
- Donald Duck blijft populairste... 11-09-2025
- Ook Prime Video brengt Premier... 10-09-2025
- De Telegraaf bereikt zakelijke... 08-09-2025
- Onderzoek: Papieren folder blijft... 04-09-2025
- TV-reclamemarkt daalt met 8,1%04-09-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Ontdek de kracht van merkactivatie
- Boost je omzet met deze top 10 marketing automations
- Boost engagement & retention with proven gamification strategies
- AI Alone won't save CX. Resolution will.
- Een bewust slanker technologielandschap
- From Insights to Impact: AI Strategies for the Modern Contact Centre
- Retail transformeren voor de toekomst: gids voor Unified Commerce
- De basis voor omnichannel succes