NMO kiest Nielsen voor cross-media monitoring

NMO kiest Nielsen voor cross-media monitoring
  • Media
  • 4 aug 2022 @ 11:56
  • 6444 x gelezen
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
    Sjaak Hoogkamer

    hoofdredacteur
    MarketingTribune
  • Geen tag

Nationaal Media Onderzoek (NMO), dat de belangen van de Nederlandse media-industrie behartigt, en Nielsen gaan een vijfjarige overeenkomst aan. Nielsen wordt de exclusieve leverancier van de Cross-Media Monitoring voor tv, radio en digital.

Vanaf 1 januari 2023 zal Nielsen haar producten en diensten inzetten om inzicht te geven in de cross-mediale content en reclamecampagnes die op televisie- en radiozenders worden uitgezonden op de Nederlandse markt. Ook het classificeren en harmoniseren van digitale campagnes zal onderdeel zijn van de Cross-Media Monitoring.

Nielsen gaat media-exploitanten en media-buyers voorzien van een gedetailleerde dataset die een dagelijks beeld geeft van wat er wordt uitgezonden.

Media-exploitanten kunnen vervolgens, aldus Nielsen ‘effectief inkomsten genereren met de content van verschillende mediumtypen, wat de omzetgroei stimuleert.’

Sjoerd Pennekamp, directeur SKO namens NMO: ‘Onze cross-mediale ambities in Nederland zijn gebaat bij één gedeeld systeem waarin alle media content en advertenties worden gemonitord, geclassificeerd en geharmoniseerd. Uit onze tender kwam Nielsen als beste naar voren met een aanpak die future-proof is. We kijken uit naar een succesvolle samenwerking.’

Denis Rochat, Nielsen Benelux Market Leader: ‘In deze nieuwe wereld met een steeds gefragmenteerder medialandschap is het complexer dan ooit om content te monitoren. Onafhankelijke, betrouwbare en innovatieve monitoring is van cruciaal belang voor media-verkopers en -inkopers om cross-mediale campagnes te analyseren.’

Sjaak Hoogkamer

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 20 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/media houdt je dagelijks op de hoogte van het laatste medianieuws, met actualiteiten, trends, achtergronden en opinies over zowel de mediakanalen zelf als de strategieën om als marketeer meer bereik te genereren.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken