NMO kiest Nielsen voor cross-media monitoring
- Media
- 4 aug 2022 @ 11:56
- 6444 x gelezen
- Link
-
Sjaak Hoogkamer
hoofdredacteur
MarketingTribune - Geen tag
- 4 aug 2022 @ 11:56
- 6444 x gelezen
- Sjaak Hoogkamer
Nationaal Media Onderzoek (NMO), dat de belangen van de Nederlandse media-industrie behartigt, en Nielsen gaan een vijfjarige overeenkomst aan. Nielsen wordt de exclusieve leverancier van de Cross-Media Monitoring voor tv, radio en digital.
Vanaf 1 januari 2023 zal Nielsen haar producten en diensten inzetten om inzicht te geven in de cross-mediale content en reclamecampagnes die op televisie- en radiozenders worden uitgezonden op de Nederlandse markt. Ook het classificeren en harmoniseren van digitale campagnes zal onderdeel zijn van de Cross-Media Monitoring.
Nielsen gaat media-exploitanten en media-buyers voorzien van een gedetailleerde dataset die een dagelijks beeld geeft van wat er wordt uitgezonden.
Media-exploitanten kunnen vervolgens, aldus Nielsen ‘effectief inkomsten genereren met de content van verschillende mediumtypen, wat de omzetgroei stimuleert.’
Sjoerd Pennekamp, directeur SKO namens NMO: ‘Onze cross-mediale ambities in Nederland zijn gebaat bij één gedeeld systeem waarin alle media content en advertenties worden gemonitord, geclassificeerd en geharmoniseerd. Uit onze tender kwam Nielsen als beste naar voren met een aanpak die future-proof is. We kijken uit naar een succesvolle samenwerking.’
Denis Rochat, Nielsen Benelux Market Leader: ‘In deze nieuwe wereld met een steeds gefragmenteerder medialandschap is het complexer dan ooit om content te monitoren. Onafhankelijke, betrouwbare en innovatieve monitoring is van cruciaal belang voor media-verkopers en -inkopers om cross-mediale campagnes te analyseren.’
-
Sjaak Hoogkamer
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: hoofdredacteur
- Website:http://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 20 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Onderzoek Readly: We zoeken op... 08-08-2022
- Twitter lanceert Location Spotlight 08-08-2022
- Blocklist eruit, inclusion list erin05-08-2022
- Omzet RTL Nederland bijna 20% hoger:... 05-08-2022
- NMO kiest Nielsen voor cross-media... 04-08-2022
- Nieuwe outdoor reclamemast bij... 03-08-2022
MarketingTribune Events
- 28sep 2022
CustomerFirst Congres
- 4okt 2022
Grand Prix Content Marketing
- 13okt 2022
Shopping Today
- 1nov 2022
Dutch Podcast Conference