Soap rond veiling FM-frequenties krijgt nieuwe aflevering
- Media
- 12 aug 2022 @ 11:55
- Link
-
Michiel van Zaane
Allround Redacteur
BBP Media - Geen tag
- 12 aug 2022 @ 11:55
- Michiel van Zaane
Het al dan niet veilen van de commerciële radiofrequenties in Nederland begint een hoog soap-gehalte te krijgen. Nadat minister Micky Adriaansen niet in beroep ging tegen de uitspraak van de rechtbank dat de frequenties geveild moeten worden, gaven Talpa En RadicoCorp aan dat wél te gaan doen.
Dat meldt website RadioFreak.nl. De al een tijd slepende zaak begon tijdens de corona-pandemie. Normaliter zouden de commerciële FM-frequenties vóór 1 september 2022 geveild zijn. Vanwege tegenvallende reclame-inkomsten door corona vroeg de Tweede Kamer aan voormalig staatssecretaris Mona Keijzer een noodverordening op te stellen waardoor de veiling en verdeling werd uitgesteld tot 2025.
Radiostation Kink was het niet eens met de verlenging en begon zowel een kort geding als een bodemprocedure. Het kort geding verloor Kink in april 2022, maar in de bodemprocedure kreeg het station wel gelijk. De rechtbank bepaalde wel dat oorspronkelijke datum van de nieuwe verdeling, 1 september 2022, niet haalbaar is. De nieuwe noodvoorziening loopt tot 1 september 2023.
Minister Micky Adriaansen (Economische Zaken) besloot niet in beroep te gaan tegen de uitspraak en stuurde de Tweede Kamer een brief waarin zij aangaf later dit jaar met details te komen over de nieuwe veiling.
Volgens RadioFreak.nl gaan Talpa Network (Radio 538, Sky Radio, Radio 10 en Radio Veronica) en RadioCorp (100% NL en SLAM!) wel in beroep. Een woordvoerder van Talpa stelde genoeg aanknopingspunten zien voor dat beroep.
-
Michiel van Zaane
- Werkt Bij: BBP Media
- Functie: Allround Redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
- radiocorp
- uitspraak
- fm
- beroep
- radio
- kink
- frequenties
- economische zaken
- tweede kamer
- veiling
- kort geding
- talpa
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- KPN en S10 starten campagne tegen online buitensluiten Kom...
- De Telegraaf bereikt zakelijke topbeslissers
- Ook Prime Video brengt Premier League naar Nederland
- TV-reclamemarkt daalt met 8,1%
- Onderzoek: Papieren folder blijft massaal gelezen in Nederland
- Donald Duck blijft populairste mediamerk onder kinderen
Laatste Nieuws
- KPN en S10 starten campagne tegen... 12-09-2025
- Donald Duck blijft populairste... 11-09-2025
- Ook Prime Video brengt Premier... 10-09-2025
- De Telegraaf bereikt zakelijke... 08-09-2025
- Onderzoek: Papieren folder blijft... 04-09-2025
- TV-reclamemarkt daalt met 8,1%04-09-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Ontdek de kracht van merkactivatie
- Boost je omzet met deze top 10 marketing automations
- Boost engagement & retention with proven gamification strategies
- AI Alone won't save CX. Resolution will.
- Een bewust slanker technologielandschap
- From Insights to Impact: AI Strategies for the Modern Contact Centre
- Retail transformeren voor de toekomst: gids voor Unified Commerce
- De basis voor omnichannel succes